Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismammojen maanantai

24.10.2005 |

Hei,

Aloitetaanpa maanantai-kuulumiset pienellä huolenaiheella. Olen menossa torstaina ultraan ja odottelen innolla masuasukin näkemistä. Nyt kuitenkin on viimeiset päivät ollut pientä pelkoa ilmassa. Vielä viime viikolla tunsin selvästi " kuplintaa" ja potkuja mahassa mutta viikonlopun aikana ja sen jälkeen ei mitään. Samoin vessassa rumppasin aiemmin joka yö, nyt vessassa ei tarvitse käydä vaikka koko päivänä. Onkohan tämä normaalia? Pelottaa ihan kamalasti, että onkohan vauvalla kaikki kunnossa? Onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia. Viikkoja on siis kasassa 18 + 3.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masussa on vilkasta elämää ja olo on hyvä-mitä muuta voisi toivoa... no joskus juuri sitä huomiota mieheltä. Mies muistaa aina kysyä neuvolan,lääkärin ja ultran jälkeen kuulumisia mutta ei sitten sen enempää. Soittelee kyllä joka ilta (asuu viikot toisella paikkakunnalla) ja on aina osallistunut kodinhoitoon yms. Silti välillä kaipaisi jotain hoivaa... :) Tietysti elämäntilanne on nyt niin kiireinen ja haastava että ymmärrän kyllä enkä itsekään tarjoa mitään huomiota hänelle joten taidan olla huono valittamaan siitä asiasta.

Tapaaminen 23.11 kello 17.30 sopii hyvin. Otan silloinkin tytön mukaan koska muuta vaihtoehtoa ei oikein ole.Mulle sopii mikä vaan tapaamispaikaksi kunhan on pk-seudulla että pääsee julkisilla kulkemaan.

Olen istunut koko päivän koneen äärellä,teen kotona töitä,nyt menen hakemaan tytön hoidosta ja nautin hetken ihanasta auringosta!

Vierailija
22/29 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Mediumvioletred]Monella onkin ollut toisin päin tuo miehen osallisuus raskauteen kuin meillä. Esikoista odottaessa mies luki ihan hirveesti kirjoja raskauteen liittyen ja tiesi tarkalleen ulkoa, minkä kokoinen kaveri siellä masussa milläkin viikolla asustelee ja mitä on ehtinyt jo kehittyä. Kovasti silitteli ja tunnusteli masua päivittäin. Nyt saa välillä oikein kehottaa, että jos vaikka vähän pitäisi kättä masun päällä, niin voisi liikkeitäkin tuntea. Esikoisen kanssa viettää kykllä nyt enemmän aikaa, että toisaalta pitäis olla tyytyväinen, kun mies on niin hyvä isä jo olemassa olevalle lapselle. Varmasti sitten tämänkin lapsen synnyttyä on mitä parhain isä. Nyt vaan tunteet, niin pinnassa, että kaipais itselleen ja vauvalle ainaista huomiota ja hellittelyä.

ISYYSLOMASTA joku kyseli ja meillä ainakin ois tarjoitus, että mies pitää sen kolme viikkoa heti, kun vaavi on syntynyt.

Nyt ruuan laittoon...

Monkey " palstaterrori"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, mä en ollut edes kuullut että selällään ei saisi/voisi olla...Ihan järkeenkäypältä kuulostaa tosin se, että voi olla jos pystyy.

KISSOISTA, en ole siivonnut vessoja raskauden aikana, vaan mies hoitanut. Muutaman kerran pakon edessä olen siistinyt- hanskat kädessä! :)

Varsinaisia liikkeitä en vieläkään tunne, kuplintaa tosin tunnen. Ne ilmeisesti potkuja ja liikkeitä. Mä olen myös kova stressaamaan, viime viikolla rakenneultrassa- kaikki hyvin. Kuitenkin sitä jo huolehtii, että onko kaikki edelleen hyvin... Mutta hyvä jos muutkin.

T. Suzy+ Milli rv 20!!!

Vierailija
24/29 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut taas luvattoman kauan hiljaa ja kohta mut varmaan lynkataan listoilta, mutta syy ei ole kiinnostamattomuus vaan SAIRASTELU

ja siitä johtuva järkyttävä väsymys yms.

mulla on nyt siis kolmas flunssa kahden kuukauden sisään!! Aina ehtii olla noin viikon terve ja taas kauhea räkätauti ja kuumetta!!! Ai niin väliin siis minulla oli tuo ikävä rintatulehdus, joka lääkityksineen vei voimia myös. Siis sänky on ollut ystäväni ja odotan vaan, että tulis joulu ja loma tai edes pieni hengähdys tähän ainaiseen työntekoon ja sairastelukierteeseen...

Nyt on taas jo flunssa voiton puolellea, että vaan nuhaa enää ja sinänsä mieli hyvä ja toivo, että tämä nyt jo riittäisi taas.

Minäkin olen paljon tuota liikkeiden tuntemisasiaa miettinyt, koska esikoisesta tunsin jo rv:lla 17 ja tästä en oikein kunnolla vieläkään. Ihan muutaman kerran on ollut potkuja ja sellasta mönkimistä silloin tällöin. Istukan paikasta en tiedä, mutta kohtu on eteenpäin kallistunut ja masu pullottaa jo aika kivasti, niin on hassua, että liikkeitä ei juuri tunnu!!

Minäkin mielelläni liityn seuraavaan Jkl:n maalismasujen tapaamiseen, mikäli vaan aikataulut passaa, sillä vertaistukea ei ole koskaan liikaa...

Ihanaa kun tuota luntakin jo vähän tuli...esikoinen meinas seota, kun oli niin onskana!!

Miten muuten olette aikoneet ratasasiat hoitaa, ostatteko sisarusrattaat vai pärjäättekö yksösrattailla?? Itse kävin tänää katsomas tuplia ja ihan kivoilta tuntuivat...myivät pois tämän vuoden värejä, joten olis ihan inhimillinen hintakin normaaliin verrattuna...täytyy vielä miettiä...

Lumista ja pakkasenpuremaa viikon alkua kaikille!!

Urkki ja tiitiäinen rv jotakin (en nyt millään muista!)

Vierailija
25/29 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Mediumvioletred]Tein tänään aikani kuluksi (lue välttääkseni kotihommia) meijän listaan sen tyttö-/ poikatieto/ -tuntemus -kohdan, että käykääpä sinne listan perään lisäilemässä omia tuntemuksianne tai tietojanne. Päivittelen taas listaa, kunhan sinne kertyy lisää.

Monkey

Vierailija
26/29 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli kuinka moni kärsii flunssasta! Mulla oli neuvola tänään ja verenpaineet tosi alhaalla. Ikinä ei oo ollu ennen ja nyt sanoi, ett saattaa huimata tms. No toivottavasti ei. Hg oli sentään noussut. Mun 1v7kk tyttö oli ihan hädissään, kun kuunneltiin sydänääniä. Luuli, ett äitiin sattuu;=)

Mulla ainakin tyttö lukee vauvakirjoja kaiket päivät ja halii + pusii mun mahaa. On ihan vauvaodotuksessa mukana vaikkei varmasti oikeesti vielä tajua asiasta mitään.

Varasin 4D ultraan ajan viiden viikon päähän. Sittenpähän saadaan tyttöololle vahvistus!

Eilen sitten töissä esiinnyin tiukassa paidassa ja koska ei tuntunut porukka tajuavan niin piti melkein suoraan kertoa. Maha on kumminkin jo iso ja isompi, kun kaverillani, joka on rv28. Mutta nyt siis kerrottu töissä, vihdoin.

Mulle pitäis käydä se 23.11. tapaaminen!

rv19+6

Vierailija
27/29 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta olla kommentoimatta tuota " vauva kuitenkin nukkuu suurimman osan ajasta aluksi" -lausahdusta. Silläkin uhalla, että olen ilonpilaaja :) Vauva siis nukkuu, jos sitä sattuu huvittamaan.

Meillä esikoinen mitä ilmeisimminkin oli hyvä nukkuja, koskapa tämän toisen kanssa aiheesta on monet harmaat hiukset saatu. Ainoa paikka, jossa hän aluksi pitempiä aikoja nukkui, oli syli. Vaunuissa pisin aika oli 30-50 min, siis yhden unisyklin verran. Eli meillä ne mukavat yhteiset ulkoiluhetket esikoisen kanssa vauvan nukkuessa menivät enemmänkin vauvan hyssyttelyksi. Eikä asiaa helpottanut lainkaan se, että tosikoinen syntyi juuri talven kynnyksellä eli pukemisrumbaa kesti ja kesti. Vieläkin mieli mustuu, kun muistelen viime talvea näiltä osin :(

Tästä viisastuneena päätimme, että JOS kolmas vauva meille siunaantuu, niin tulkoot hän ennemmin kevättä kohti mentäessä. Jos sattuu yhtä huonouninen tapaus kuin edellinen, niin eipähän tarvi ainakaan ulkovaatteiden kanssa taistella :)

En mitenkään yritä romuttaa kenenkään haaveita (ihan samat haaveet hyvin nukkuvasta vauvasta on täälläkin), kerroimpahan vain toisenkinlaisen mahdollisuuden...

Vierailija
28/29 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän toki ettei vauva välttämättä nuku. Esikoinen on saanut hyvät unen lahjat ja toivon näin käyvän nytkin. Jos tilanne on toinen täytyy esikoiselle järjestää aikaa muilla keinoin. Saa se esikoinen huomiota vauvaa hoitaessakin kun vain muistaa itse ottaa lasta mukaan erilaisiin askareisiin. Öistä en puhu mitään etten turhaan maalaile pilvilinnoja... sellainen pieni kutina kuitenkin on että ei tämä toinen voi millään olla yhtä hyvä nukkuja kuin edellinen. Se olisi jo liian hyvää tuuria.

Vierailija
29/29 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa avata vielä sanaisen arkkuni tuosta aiheesta " miten mies huomioi raskauden" . Meillä tosiaankin esikoista odotetaan ja juuri tuossa kun katottiin telkkua, niin pyysin miestä kokeilemaan vauvan liikkeitä.. Noh, jotain viis minuuttia se jakso kättään pitää mun masun päällä ja tokasi: " ei niitä nyt tunnu, kokeilen joku toinen kerta uudestaan" Siis just joo! Ei kun nyt kun mä haluun ja ne tuntuu! :) En alkanu siitä nyt kuitenkaan nipottamaa vaan oon päättäny, et ihan ite sen pitää tulla kokeilemaa jos se haluaa. Ja aina kun se kokeilee ni nestori heittäytyy ihan hiljaseks ja alkaa hengata paikallaa. No nyt sillä on tuolla masussa vielä tilaa tehdä niin, joten ootellaan ootellaan..

Muuten mun mies on sillai just sopivasti mukana tässä odotuksessa. Käy mukana neuvolassa ja kyselee työpäivän jälkeen vointia yms. Ja on aika hellyttävää " yllättää" se lukemasta Vauva lehteä tai jotain muuta aiheeseen liittyvää. Ja onneks oo malttanu pitää siitä suuni kiinni :)

Että tällasta oli mielessä.

Mutta nyt koira vielä iltaliritykselle ja sitte peiton alle kattelemaan unikuvia.

Hyvää yötä niille, jotka tämän vielä tänään lukee.

kati ja nestori -rv21+5