Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytääkö joku tiedon, miten määrittyy pisteet haussa Metropoliaan?

Vierailija
07.03.2011 |

Olisin kiitollinen avusta!

Ylioppilastodistukseni keskiarvo on 7.82 ja olen kirjoittanut seuraavasti Äidinkieli M, Englanti C, Ruotsi C, Reaali E.

En löydä sivua, jossa mainitaan arvosanojen pisteytyksestä. Niin ja haen vain yhteen paikkaan.

Kommentit (2)

1/2 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse juuri Metropoliasta n. vuosi sitten valmistuneena muistelen homman menneen näin:

Yo-todistuksen ka vaikutti vain pääsykokesiin valintaan. Eli jos olet päässyt noilla arvosanoilla pääsykokeisiin (kuten varmasti olet), nollaantuu kaikki pisteet ja varsinaiseen opiskelupaikan saantiin vaikuttaa menestys pääsykokeissa.

En tiedä onko eri aloilla eri menetelmät, mutta näin muistelen meidän alalla olleen.

Toivottavasti ymmärsit sekavasta selityksestäni mitään.

Vierailija
2/2 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin hakupisteiden perusteet hakemalleni alalle Metropoliaan.

Pisteitä tuli minulle 30. Toivon, että pääsen niillä pääsykokeisiin. Tänään alkoi vasta haku, joten odottelen maltilla pari kuukautta ainakin tietoa olenko tullut valituksi pääsykokeisiin.

Haen kätilötyön koulutusohjelmaan ja juuri tuolla 30 pisteellä on päässyt viime vuonna ainakin kokeeseen. Syksyllä 28 pisteellä. Eli aika siinä ja siinä :) Jos ei nappaa nyt, niin syksyllä uudestaan!

Tuntuu hassulta, ettei suorittamaani yliopiston maisteritutkintoa huomioidan haussa mitenkään.

T: Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla