Hiihto"loma".
Minusta koulusta ei pitäisi olla näin paljon lomaa. Vasta oli joululoma ja nyt taas pitää lomailla. Eikä ole enää montaa kuukautta kun alkaa kesäloma. Ärsyttää ihan todella, mieluummin olisin itsekin tällä hetkellä koulussa kun lasten kans kotona.
Meillä ei ole tekemistä, ei kyläpaikkoja kun kaikki ovat jossain, mies on töissä..
Kommentit (19)
Ei aina ole pakko lähteä jonnkein kauan.
Mä oisin ihan tyytyväinen viikon lomaan kotona. Sen aikana voisi käydä uimassa, hiihtämässä, pulkkamäessä, leipoa pullaa ja sämpylöitä, käydä leffassa tai konsertissa, pitää kotona leffaillan, käydä kirjastossa, laittaa tavallista parempaa ruokaa...
Menkää laskemaan mäkeä, hiihtämään, luistelemaan, kävelyretkelle, laskettelemaan, elokuviin, teatteriin, uimahalliin, muuten vaan kaupungille.... Tekemistä on vaikka kuinka paljon. Eri asia jos on niin laiska ettei viitsi. Harmittaa lastesi puolesta.
viikon syysloma on minusta liikaa, sen poistaisin
Joten heillä oikeus levätä myös -ottaa irtiotto arjesta..
Hauskempaa lapsella siellä koulussa olisi.
ettei mihinkään kalliiseen ole varaa, mutta siivotkaa vaikka lasten kanssa yhdessä ja illaksi teette yhdessä ruokaa. Meidän muskuille arkikin on juhlaa jos se oikealla tavalla markkinoi. Huomenna kaakaot termariin ja pullat reppuun ja pulkkamäkeen!
Niin uusavuton ei voi olla että lomalla tylsää tulee.
ettei mihinkään kalliiseen ole varaa, mutta siivotkaa vaikka lasten kanssa yhdessä ja illaksi teette yhdessä ruokaa. Meidän muskuille arkikin on juhlaa jos se oikealla tavalla markkinoi. Huomenna kaakaot termariin ja pullat reppuun ja pulkkamäkeen!
Niin uusavuton ei voi olla että lomalla tylsää tulee.
ole köyhä, enkä edes uusavuton. Ehkä sitten laiska. Kai sitä täytyy pakata lapset autoon ja ajella vaikka sukuloimaan. Viikko lapissa voisikin olla juuri sitä mitä tarvin. -ap
kun lomalla pitää laittaa lapsille ruokaa, ja touhuta lasten kanssa. Mutta kyllä lapset nauttivat siitä koulutauosta. Ja hyvää tekee perheelle viettää vähän normaalia enemmän aikaa yhdessä.
Me tehtiin just noita, mitä moni on ehdottanutkin: käytiin pari kertaa hiihtämässä, pari kertaa luistelemassa, kerran uimassa, leivottiin pullaa, lapset oli päivän kummallakin isovanhemmilla, kun mulla oli 2 päivää kurssia. Mukavasti meni loma, kun ei ollut ohjelmaa ihan aikatauluttamalla, mutta joka päivä jotain kivaa ulkoilua ja noita mummopäiviä, joita ei muulloin oikein ehdi.
jos mulla ois mahdollisuus pitää lomaa kun lapsilla on hiihtoloma! Keksisin heti monta ajanvietettä, eikä niihin suuria summia tarvitsisi! Ei olla oltu koko perheen voimin uimahallissa ikuisuuksiin, kerrankin ois tilaisuus mennä vaikka Korkeasaareen, tai ihan vaan kaupungille "shoppailemaan" ja mäkkäriin, ihan vaan yhdessäoloa KOKO päivä!
Pulkkamäkeen, metsäretkelle lämpimän kaakaon kera, Ikeaan, jne jne. Jonkun mielestä varmaan tylsiä juttuja, mutta minä viihdyn lasten kanssa ko. paikoissa, kun ollaan yhdessä niin oikeastaan ihan sama missä ollaan kunhan on aikaa yhdessä!
Hauskaahan siellä varmaan joskus ainakin,mutta lomailu tekee hyvää myös heille.
EIKÄ HEISTÄ VARMAAN KIVALLE TUNNU KUN OVAT KOTONAAN(kin) VAAN TOISTEN "TIELLÄ"...
HÄPEÄISIT AP
on liikaa hommaan, niin haette pitsat, niin sun ei tarvii laittaa ruokaa. Lomalla voi ottaa vähän rennommin!
EIKÄ HEISTÄ VARMAAN KIVALLE TUNNU KUN OVAT KOTONAAN(kin) VAAN TOISTEN "TIELLÄ"...
HÄPEÄISIT AP
vaan käyn töissä. Mulla ei ole kuin 5 viikkoa lomaa vuodessa ja siitä ei todella riitä jokaiselle koulun lomalle. Kouluissa lomailevat LIIKAA!
HÄPEÄISIT AP
mitä mun pitäis hävetä? Sitä että väsyttää eikä oikein jaksais mitään? -ap
Harvoin mitään matkoja onkaan, kesällä mökillä käydään mummon ja ukin luona.
Itse aloitin tänään siivousurakan ja huone kerrallaan kun siivoaa, ei rasitu. Olohuone nyt puhdas ikkunaa myöten ja järjestys vaihdettu pojan kanssa.
Ihanaa. kun saa vain olla, eikä rasitu matkoista tai tarvii ottaa stressia matkan onnistumisen suhteen.
Lomaviikolla leivotaan, pelataan, katsotaan televisiota, käydään kaupungilla ehkä kerran.
Elämästä voi nauttia näinkin. Ei meillä ole viihtyminen miehen varassa.
Yleensä lapset pitävät risteilyistä yli kaiken...
ohjelmoida. Onhan kouluviikko aivan riittävän ohjelmarikas, joten yksi lomaviikko menee tekemättä mitään erikoisempaa. Kotityöt toki hoidetaan porukalla.
Omalla koululaisellani n. 15 vkoa
(syysloma 2 pv, joululoma 2,5 vkoa, hiihtoloma 1 viikko, kesäloma melkein 11 vkoa).
Kyllä on oman 6 vkon vuosiloman kanssa vähän sumpilimista. Ei ole ihme, että Suomessa lapset joutuvat olemaan paljon yksin kotona.
Ihan koko kesää ei voi leireilläkään olla....
Yleensä lapset pitävät risteilyistä yli kaiken...
niin vaan lähdetä risteilylle. -ap
Pelaa peliä, leivo, leiki.