Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka montaa kertaa vuodessa juotte alkoholia - noin

Vierailija
06.03.2011 |

Itse laskeskelin, että 4-5 kertaa olen vuodessa humalassa. En pidä minkään alkoholin mausta, juon sitä vain humaltuakseni.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessämme ei käytetä alkoa.

Vierailija
22/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii joka viikko ottaa? Riippuvuus siihen saunasiideriin tai viinilasilliseen? Monellako se sitten oikeasti jää siihen yhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksivät mitä hienompia tekosyitä myrkyn juomiselleen, on se sitten upean nimen omaava viini tai jonkin muu syy.

Vierailija
24/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja six päkki sataa mennä 2-3 iltana/viikko, mut siitä ei vielä humalluta.

Vierailija
25/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muutaman kerran ottaa. Tai sitten ihmiset on riippuvaisia vaikka mistä. Kahvipullasta, lauantaikarkeista...

Miksi se oikeasti EI jäisi siihen yhteen normaalilla ihmisellä? Alkoholistilla varmaan meneekin niin, että sit on juotava pullo tai pönikkä tyhjäksi, jos yhden lasin ottaa.

tarvii joka viikko ottaa? Riippuvuus siihen saunasiideriin tai viinilasilliseen? Monellako se sitten oikeasti jää siihen yhteen?

Vierailija
26/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk ilman ja esim. kesäaikana on juhlia sitten tiheämpään.

Vierailija
27/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muutaman kerran ottaa. Tai sitten ihmiset on riippuvaisia vaikka mistä. Kahvipullasta, lauantaikarkeista... Miksi se oikeasti EI jäisi siihen yhteen normaalilla ihmisellä? Alkoholistilla varmaan meneekin niin, että sit on juotava pullo tai pönikkä tyhjäksi, jos yhden lasin ottaa.

Vierailija
28/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen absolutisti

Vierailija
29/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 1-2 kertaa kuussa tulee maisteltua viiniä perjantai-iltana tai lauantai-iltana. Anopin luona syömässä kun käydään, niin saatan juoda lasillisen, jos en aja autoa (eli mies ajaa).

Humalaan saakka en juo juuri koskaan enkä ainakaan tarkoituksellisesti. Viimeksi join eräissä juhlissa ruoan kanssa pari lasia viiniä ja sitten vielä lopuksi otin lasillisen. Olen varma, että taisin ottaa sen neljännenkin, koska kun pääsin kotiin, olin humalassa.

Yleensä olen juuri tuo kovin sanoin arvosteltu tissuttelija eli otan 1-2 lasillista viiniä 1-2 kertaa kuukaudessa ruokajuomana tai illalla esim. suolapähkinöiden kanssa. Viini on minulle sama asia kuin esim. suklaa tai jäätelö. Hyvänmakuinen aine, jota ei kannata liian usein ottaa. Ja kyllä, en todellakaan juo pullollista illan aikana, en edes puolta pulloa, eli mikään alkoholiongelma minun tissuttelustani ei ole tullut.

Vierailija
30/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ilmeisesti ajattelet, että vain täysraittius on oikea elämäntapa.

Mun mielestä jokainen saa elää niinkuin tykkää. Nauttia lasin viiniä viikossa tai vaikka sata tai nolla. Kunhan ei muiden elämää sotke elintavoillaan.

Eli mulla ei ole tarvetta tuomita toisia ja arvostella heidän elämäntapaansa.Onko sinulla?

Vierailija
31/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan jää siihen yhteen kun joka viikko pari kertaa otan kuppia. Miksi pitäisi jäädä siihen yhteen? Tekisikö se minusta paremman ihmisen kun kuitenkin huolehdin läheisistä, teen vastuullista työtä kansainvälisessä firmassa, urheilen 3-4 kertaa viikossa ja olen yleensä viikot selvin päin? Ja ei, et maksa juomisestani edes mahdolliseti sairastuessani, koska en asu Suomessa.

Ihme moraalisia pohdintoja tästä aiheesta. Hukkukaa siihen muumilimppariinne, perkele.

M41

Vierailija
32/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan jää siihen yhteen kun joka viikko pari kertaa otan kuppia. Miksi pitäisi jäädä siihen yhteen? Tekisikö se minusta paremman ihmisen kun kuitenkin huolehdin läheisistä, teen vastuullista työtä kansainvälisessä firmassa, urheilen 3-4 kertaa viikossa ja olen yleensä viikot selvin päin? Ja ei, et maksa juomisestani edes mahdolliseti sairastuessani, koska en asu Suomessa. Ihme moraalisia pohdintoja tästä aiheesta. Hukkukaa siihen muumilimppariinne, perkele. M41

Säälittävä pikkurunkkari sinä olet kun tuollaista kertoilet. Juo vaikka omaa kustasi.

Vierailija
33/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan, niin en ole kertaakaan juonut itseäni känniin. Olen nimittäin ollut raskaana ja nyt on pieni vauva huollettavana.

Samoin kuin ap, en pidä alkoholin mausta, enkä juo muuta kuin humaltuakseni.

Vierailija
34/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan krapulaa.

Vierailija
35/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni ehkä 5 x vuodessa, hiprakka vähän useammin.

Vierailija
36/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 50 kertaa otan sellaset pienentkotikännit, eli melkein joka viikko. Yleensä lauantaisin ja joskus jo perjantaisin. Mutta en koskaan kahtena päivänä peräkkäin. Ja en koskaan ennen työpäivää (eli jos on lauantaina töitä niin ota perjantaina)

Elämää ei ole haitannut mitenkään ja seuravana aamunakin pystyn nousemaan jo klo 10-12 aikaan.

Aikuinen tytär haukkuu alkoholin väärinkäyttäjäksi, mutta se on hänen häpeensä. Miehensä kun on huumeidenkäyttäjä (kasvattaa hamppua kotona), niin se koittaa moralisoida mua. Nykynuoret on muutenkin niin kaksinaismoralisteja, kannabista kyllä poltellaan, mutta sitten kun aikuinen ihminen ottaa mäyräkoirallisen verran iltaolutta tai pikkupullon tapiota niin alkaa karmea moralisointi.

Vierailija
37/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 50 kertaa otan sellaset pienentkotikännit, eli melkein joka viikko. Yleensä lauantaisin ja joskus jo perjantaisin. Mutta en koskaan kahtena päivänä peräkkäin. Ja en koskaan ennen työpäivää (eli jos on lauantaina töitä niin ota perjantaina)

Elämää ei ole haitannut mitenkään ja seuravana aamunakin pystyn nousemaan jo klo 10-12 aikaan.

Aikuinen tytär haukkuu alkoholin väärinkäyttäjäksi, mutta se on hänen häpeensä. Miehensä kun on huumeidenkäyttäjä (kasvattaa hamppua kotona), niin se koittaa moralisoida mua. Nykynuoret on muutenkin niin kaksinaismoralisteja, kannabista kyllä poltellaan, mutta sitten kun aikuinen ihminen ottaa mäyräkoirallisen verran iltaolutta tai pikkupullon tapiota niin alkaa karmea moralisointi.

Kannattaisiko hiukan tutustua siihen kannabikseen (siis tutkimuksiin ja vastaaviin) ennenkuin tulee huutelemaan.

Tutkijat haluais nostaa EU:ssa alkoholin toiseksi vaarallisimpien huumeiden listalle (vielähän se ei ole listalla ollenkaan, kun olisi vaikea selittää miksi vaarallinen ja yhteiskunnalle todella kalliiksi käyvä huumausaine (alkoholi) on sallittua, mutta sitten miedot huumausaineet, jolla on todella niukasti haittavaikutuksia (kannabis, khat jne.) on kiellettyjä.

----------------------------------------

Ja jos asiaa katselee politiikan silmin, niin se onkin jo kyllä loogista. Sillä jos alkoholi kiellettäsiin, niin silti sitä käyttäisi suuret ikäluokat jolle se huume on ok ja normaalia. Mutta verotulot uupuisivat kattamaan kustannuksia. Kannabis taas kasvatettaisiin useimmiten kotona ja valtiolle ei tuloja siitä tulisi maksamaan alkoholin aiheuttamia kuluja.

-------------------------------------------------

Puhtaan moraalisesti jos asiaa katsoisi, niin sitten alkoholi ja tupakka kiellettäisiin ja miedot kuten kannabis sallittaisiin kotona käytettäväksi.

Vierailija
38/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laskeskelin, että 4-5 kertaa olen vuodessa humalassa. En pidä minkään alkoholin mausta, juon sitä vain humaltuakseni.

varmaan 200 kertaa. Mulla taas on just painvastoin kuin ap:lla, eli pidan viinin ja joidenkin oluiden mausta, enka juo humaltuakseni.

Vierailija
39/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

humalassa ehkä 8krt vuodessa.

t: 34-vuotias vauvan äiti.

Vierailija
40/43 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en juo koskaan humalaan, teinimeno riitti. Juon lasin, korkeintaan kaksi hyvää viiniä hyvän ruoan kanssa. Myös samppanja on ihanaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän