Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikästen annatte olla esim aamulla itekseen et jatkatte unia

Vierailija
06.03.2011 |

Tai otatte päikkärit?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin verran aamuisin niin että äiti, tai isä nuokkuu tyynyn ja peiton kanssa sohvalla.

Vierailija
2/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 v ja 4 v katsovat piirrettyjä silloin toisessa huoneessa, leikkivät omissa huoneissaan tai piirtelevät itsekseen. Ulko-oven pidän silti tiukasti lukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että me vanhemmat emme aina herää. Laittavat väliovet kiinni, 7v laittaa ammupalan itselleen ja pienemmälle, syövät, katselevat lastenohjelmia, leikkivät.

3v tulee parin tunnin päästä meidät herättämään ja noo leikkineensä jo niiiiiin kauan että nyt tarvii seuraa!

Vierailija
4/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus nousevat itsekseen leikkimään, mutta en uskalla enää nukkua, pötköttelen joskus vielä-

Päikkäreitä otan sohvalla tarpeen mukaan, SubJuniori päälle ja vaivun horrokseen. Ei se kunnon unta ole, mutta taas jaksaa.

Vierailija
5/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuaamuisin katselevat aamuohjelmia ja me vanhemmat useinkin silloin vielä torkutaan. Tai saatetaan ottaa päikkärit.

Vierailija
6/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattelee lasten ohjelmia ja leikkii omassa huoneessa aamulla kun nukun parikin tuntia kauemmin.

Vierailija
7/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse nukun kymmeneen asti yleensä.

Heräisin kyllä jos heillä olisi joku hätä, mutta ei ole. Pienempi istuu tyytyväisenä olkkarin lattialla lelukorin ääressä välillä telkkaria vilkaisten, ja isompi katsoo lastenohjelmia.

Vierailija
8/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan lapsesta uskaltaako antaa olla itsekseen.

Uskaltaisin hyvinkin antaa lasten olla itsekseen, mutta kun lapset eivät siihen suostu. Ekana yleensä herää 3-vuotiaamme (n. klo 6) ja hän ei ole hetkeäkään aamulla ilman äidin seuraa (ja siis juuri äidin, isä ei kelpaa aamulla). Vähän aikaa saattaa katsella telkkaa itsekseen, mutta kun ei osaa laittaa vielä itse dvd:tä (tms.) päälle, niin siihen tietenkin tarvitsee apua.

Miksi ihmeessä muuten viikonloppuaamuisin lastenohjelmat alkavat niin myöhään? Helpottaisi hommaa jos lapset saisi istutettua pikkukakkosen eteen, eikä tarvitsisi alkaa valitsemaan muuta ohjelmaa.

Vierailija
9/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi niiden lasten pitäisi yksikseen viihtyä vielä viikonloppunakin, kun ovat jo viikot hoidossa. Mulle on tärkeää viettää viikonloput lasten kanssa, koska tuntuu, ettei viikolla ehdi näkemään, vaikka teen lyhennettyä työaikaa.

Toki voisin antaa lasten olla keskenään, pärjäisivät he. Mutta haluan itse olla heidän kanssaan.

Vierailija
10/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun 2v herää, on pakko nousta.

Eivät ole hoidossa, joten ollaan varmasti aivan riittävästi tekemisissä pitkin viikkoa. Tunti lauantaiaamuna ei varmaan saa traumoja aikaan ;D

Isompi on tietty koulussa, mutta ekalla ne päivät ei nyt NIIN pitkiä ole.

Vierailija
11/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jo 10 ja 12 vuotiaita. Olen itse aamuvirkku ja tykkään viettää aamuhetken lasten kanssa. Laitan aamiaista ja syödään yhdessä rauhassa, tosin samalla kaikki luemme lehteä. Meillä isä nukkuu aina pidempään kun taas on iltavirkku.

Vierailija
12/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkäreit en kyllä uskalla.. Haluaisin kyllä..

Vierailija
13/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkivät mm legoilla ja piirtelevät vkonloppuaamuisin kun me vanhemmat nukumme n.klo8 saakka, muksut siis herää jo klo 06.30 aikaan oli arki tai pyhä.

Näin menty ehkä 2-2,5vv ajan..

Vierailija
14/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat keskenään kun vanhemmat jatkaa unia. katsovat telkkaria.

Vierailija
15/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää nukkumaan, kun toinen aloittaa möykkäämisen:)

Päikkärit voin kyllä vedellä ja toinen leikkii välillä itsekseen, mutta minun päikkärit ovatkin ns. koiranunta.

Vierailija
16/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viisivuotiaani herää viikonloppuna noin klo 8 aikaan, hän saa mennä katsomaan pikkukakkosta itsekseen. Vanhemmat jatkavat nukkumista tai lepäämistä.

Riippuu varmaan lapsesta uskaltaako antaa olla itsekseen.

Vierailija
17/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka siinä olkkarissa. Aikalailla koiranunta se oma uni kuitenkin on.

Vierailija
18/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräävät itsekseen, ottavat aamupalaa, ja käyvät katsomaan aamuohjelmia viikonloppuisin. Herään sitten, kun tulevat herättämään. Joskus menee yhteentoista asti ennenkuin tulevat. Yleensä herään kuten tänäkin aamuna jo ennen yhdeksää ääniin.

Päikkärit otan joskus sohvalla. Lapset lukee (osaavat molemmat), piirtää tai katsoo tv:tä.

Yhen kerran kävi, että olivat päättäneet lähteä ulos pihalle leikkimään. Heräsin kun räpelsivät ulko-ovea vaatteet päällänsä. Sovittiin, että ei saa mennä, ellei herätä minua ensin. Saavat siis olla omalla pihallakin ikkunoiden näkökentän rajoissa keskenään normaalisti.

Vierailija
19/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus ollut 3 v ja esikoinen 6 v, kun alkoivat aamulla katsella omatoimisesti lastenohjelmia ja me vanhemmat jatkettiin unia.

Vierailija
20/22 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin keukokuumeeseen kun tyttö oli 3,5v ja kyllä hän itsekseen oli paljonkin kun sohvalla nukuin. Ruokaa annoin ja pyllyn kävin pyyhkimässä, siinä oli oikeastaan kaikki minkä jaksoin tehdä. Isänsä oli aamuisin hänen kanssa ja lähti sitten iltavuoroon töihin. Näin mentiin 4pv kunnes aloin parantua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän