Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kiinnität huomioita turvallisuuteen kotona, lasten kannalta siis?

Vierailija
05.03.2011 |

Itse esim. pojan huoneessa sälekaihtimet aina alhaalla, ettei se naru roiku. Muiden ikkunoiden sälekaihtimien narut olen virittänyt ylös.

kaikki muutkin narut yms. olen ottanut pois, myös saunatakkien vyöt ei ole lattioilla pyörimässä/pojan leikeissä.

Tuuletusikkunat on lukittu niin ettei niitä saa kokonaan auki ja lisäksi on hyttysverkot.

Parvekkeella ei ole tuoleja tai muutakaan minkä päälle voisi kiivetä.

Hirvittää kun joissakin lapsiperheissä on ihan selkeitä vaaranpaikkoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mitään noista mainitsemistasi en ole tehnyt. Minkä ikäinen lapsesi on?

Vierailija
2/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämättömät sähköpistorasiat on tukittu, ja ylimääräiset johdot kerätty kiepiksi, ettei niihin voi kuristua; kylpyhuoneiden ovet pidetään aina kiinni, ettei lapsi pääse ammeeseen ja vesihanojen ääreen; pesuaineet, lääkkeet, työkalut, patterit yms. on lukkojen takana; veitset yms. on niin ylhäällä kaapissa ettei lapsi sinne yllä; pojan huoneen ovessa on kulkunen joten kuulen aina kun hän aamulla lähtee huoneestaan vaeltelemaan,... On varmasti paljon muitakin asioita, mutta ainakin nämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämättömät sähköpistorasiat on tukittu, ja ylimääräiset johdot kerätty kiepiksi, ettei niihin voi kuristua; kylpyhuoneiden ovet pidetään aina kiinni, ettei lapsi pääse ammeeseen ja vesihanojen ääreen; pesuaineet, lääkkeet, työkalut, patterit yms. on lukkojen takana; veitset yms. on niin ylhäällä kaapissa ettei lapsi sinne yllä; pojan huoneen ovessa on kulkunen joten kuulen aina kun hän aamulla lähtee huoneestaan vaeltelemaan,... On varmasti paljon muitakin asioita, mutta ainakin nämä.

Eikö teillä vahdita lasta ja opeteta mitä saa tehdä?

Vierailija
4/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkulapsiperheessä? Paitsi tuo kulkunen.

Vierailija
5/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi on on 4v. Meillä muuten kans sellaiset pistorasiat tukittu mitä ei käytetä. Veitset on jo nykyään ihan laatikoissa. ap

Vierailija
6/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes ole mielestäni hysteerinen. Olen vain tosi sikeäuninen, joten siksi tuio kulkunen, ettei poika pääse huomaamatta vaikka minne, aj noi muut jutut on musta ihan peruskauraa, on tullut tehtyä ihan luonnostaan, kun on 1,5-vuotias lapsi. Ja tottakai lapåstya vahditaan, mutta saa hän myös leikkiä yksin muussa huoneessa kuin missä mä olen, jos vaikka olen laittamassa pyykkiä tms.

Vierailija
7/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liesisuoja oli käytössä kun nuorempi lapsista kävi pienempänä aina kääntämässä levyt päälle. Nyt on jo poissa sekin ja tarpeeton.

Kaihtimia meillä ei ole. Eikä naruja juuri muutenkaan. Johtoja tosin vaikka kuinka mutta ei lapset niihin koske.

Meidän tuuletusikkunoista ei mahdu. Parvekkeella on tuolit ja pöytä, lapset ei kyllä ole parvekkeella ilman aikuista lähettyvillä.

Yleensäkin ovat lähes aina aikuinen lähellä, se on ehkä suurin asia mitä teen. Valvon ja varoittelen. Siltikin välillä käy haavereita ja lapset satuttavat itseään aika ajoin. Vaikea siltä on täysin välttyä. Toivon ja rukoilen että lapseni saavat hyvän elämän ja että Jumala pitää heistä huolen siltä osin mihin itse en voi vaikuttaa.

Vierailija
8/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän kuuluu elämään, välillä pienempiä naarmuja ja välilllä voi mennä vaikka joku luu poikkikin. eihän niille mitään mahda.

mut mun mielestä aivan selkeitä vaaroja on just verhojen narut, lääkkeet ja myrkylliset aineet, parveke, pihalampi... ap

Vierailija
9/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi on on 4v. Meillä muuten kans sellaiset pistorasiat tukittu mitä ei käytetä. Veitset on jo nykyään ihan laatikoissa. ap

että juuri ap.een kaltaiset mammat saavat minut valitettavasti itkemään:( nimittäin naurusta:)

Vierailija
10/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parvekkeen ovessa portti, oikeastaan mitään muuta ei ole tehty. Lapsi on oikeastaan jatkuvasti näköpiirissä. Jostain syystä tämä nuorimmainen ei ole ollut kiinnostunut kirjahyllyyn kiipeilystä, pistorasioiden tutkimisesta tai ruuanlaittopuuhista. Esikoisen kanssa oli liesisuojat ja kaikki mahdolliset viritykset, ettei vahinkoja olisi sattunut.

Ja lääkkeet, pesuaineet ym on yläkaapeissa eikä veitsiä tai kirveitä säilytellä lattioilla. Tämä on mielestäni ihan normaalia, eikä varsinaisesti mikään lapsiperheen varotoimi.

Vierailija
11/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyt asiat on kyllä syytä pitää pienistä lapsista erillään. kuten myrkylliset aineet, tulitikut, veitset yms. isommat lapset jo ymmärtävät itsekin vaaroja paremmin, kun on heitä opetettu.

meillä on ollut helppo vahtia lapsia kun on pieni asunto ja sen mallinen että olkkarista näkee lähes kaikkialle. lisäksi vaikuttaa lasten ikä. lasten ollessa pieniä vahdin heitä jatkuvasti. nyt kun lapset ovat jo 6 ja 3, on vahdittavaa paljon vähemmän. Ovat jo hyvin oppineet mitkä asiat ovat vaarallisia, enemmänkin joudun huomauttamaan esim. sisällä juoksemisesta ja riehumisesta missä aina toisinaan kolahtaa.

t.9

Vierailija
12/12 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse olla koko aikaa niin varuillaan.

Myös pyörän "mustekalat" otin pois leikeistä, kun olivat saaneet niitä jostain käsiinsä. Tuttu silmälääkäri nimittäin kertoi, että on useamman kerran tullut vastaan niiden aiheuttama vamma, kun "mustekalat" ovat räpsähtäneet irti lasten virityksistä.