Minä törmäsin toiseen autoon, eikä olisi varaa maksaa, koska
olen hoitovapaalla ja tulot pienet. Nimenomaan miehen toivomuksesta olen kotona. Toiseen autoon tulee muutaman sadan euron korjaus ja mies ei halua käyttää vakuutusta, ettei bonukset putoa. Eli minun pitää maksaa koko summa omasta pussista. Tässä tapahtui niin, että minä ajoin ja mies oli kyydissä. Kukaan ei tapausta nähnyt, mutta mies etsi omistajan ja kävi ilmoittamassa hänelle. Sais mies itse maksaa kun töissä käy ja enemmän ansaitsee. Miten teistä olisi oikein?
Kommentit (24)
onneksi meillä on yhteiset rahat, ei tarttis miettiä tuollaisia.
mutta sitähän ei tarvinnut tehdä, eli ilmoitat nyt sille tyypille, että vakuutukset korvaa.
Sori vaan sun urpålle ukollE.
olen hoitovapaalla ja tulot pienet. Nimenomaan miehen toivomuksesta olen kotona. Toiseen autoon tulee muutaman sadan euron korjaus ja mies ei halua käyttää vakuutusta, ettei bonukset putoa. Eli minun pitää maksaa koko summa omasta pussista. Tässä tapahtui niin, että minä ajoin ja mies oli kyydissä. Kukaan ei tapausta nähnyt, mutta mies etsi omistajan ja kävi ilmoittamassa hänelle. Sais mies itse maksaa kun töissä käy ja enemmän ansaitsee. Miten teistä olisi oikein?
Oma vahinkohan tuo loppupeleissä on. Pyytäisin miestä maksamaan sen koko summan(jos vain sopii) ja vähentäisin sopivan summan verran sitä miehelle kuukausittain.
älä suostu, kun vakuutus on kerran yhteinen.
Jos olet hoitovapaalla teidän yhteisellä päätöksellä ja hoidata teidän yhteistä lasta, niin tottakai miehesi suurituloisempana maksaa perheen kuluista enemmän kuin sinä oli kyse sitten autosta tai ruuasta.
niin ei tarvitse maksaa eikä kitistä.
tehän olette yhdessä? Eikö silloin ole yhteiset rahat ja yhteiset menot? Ei mielestäni voi olla kahta eri elintasoa samassa perheessä! Yhdessä te kai olette lapsen päättäneet hankkia ja yhdessä myös päättäneet, että jäät hoitovapaalle - silloinhan taloudellinen vastuu siirtyy automaattisesti enempi sen töissäkäyvän harteille. Tai näin sen ainakin PITÄISI olla.
miestäsi kohtaan et se meni ilmoittaan kolhusta.Miltäs susta tuntuis jos joku tuhois sun omaisuutte ja pakenis paikalta kuten mielestäsi olisi sun tapauksessa pitäny tehdä.Tottakai jokainen kunnon ihminen maksaa vahinkonsa.
ja lapsella sama elintaso kuin itsellään? Ilmoittamisesta nyt tässä viis.
maksaakoon itse. Itsehän on auton sinun käsiin luovutttanut.
eikös omavastuu ole 150? ja jos korjaus sen 200, niin toisaalta aika sama miten sen hoitaa.
mutta jos kerran omakin auto rikkoontui niin eikö sekin nyt kannattas korjauttaa? vahinkoja sattuu, ei sille voi mitään. tsemppii
jos ei vakuutusta saa käyttää niin luonnollisesti mies maksamaan... muutaman sadan euron takia ei niitä bonuksia tosiaan kannata tuhlata. Vaikka sun moka olikin ja ehkä mies haluaa vain periaatteesta maksattaa kulut sinulla, niin voithan ehdottaa että sun on palattava varmaan työelämään, että voit maksaa yllättävät menot omasta pussistasi...
Jotenkin erikoista että joillakin on tarkasti sinun ja minun rahat, vaikka toinen hoitaa kotona lapsia, ei kuullosta ihan reilulta.
ettei haluaisi maksaa pienistä rahoista, mutta olisitko ap tosiaan jättänyt ilmoittamatta sen toisen auton omistajalle vahingosta? Olisitko jättänyt korjauksen hänen itsensä maksettavakseen? Todella törkeää!
Tietysti maksat mokailustasi, mutta miehesi varmaan tajuaa että joutuu kuitenkin välillisesti maksumieheksi: sinullahan on sitten tuo parisataa vähemmän käytettävissä perheenne yhteisiin menoihin. Vai onko teillä niin että mies maksaa kaikki yhteiset jutut ja sinä käytät kodinhoidontuen omiin juttuihisi kokonaisuudessaan?
tehän olette yhdessä? Eikö silloin ole yhteiset rahat ja yhteiset menot? Ei mielestäni voi olla kahta eri elintasoa samassa perheessä! Yhdessä te kai olette lapsen päättäneet hankkia ja yhdessä myös päättäneet, että jäät hoitovapaalle - silloinhan taloudellinen vastuu siirtyy automaattisesti enempi sen töissäkäyvän harteille. Tai näin sen ainakin PITÄISI olla.
Ei muuten kaikilla ole yhteiset rahat. Minä en pysty vieläkään sulattamaan sitä että joudutaan olemaan miehen tuloilla, itse olen hoitovapaalla. Ja vaikka miehen tulot onkin sen verran isot että kaikkien yhteisten menojen jälkeen hänelle jää säästöön rahaa, niin en siltikään pysty sulattamaan sitä että elän hänen siivellään. Ja mussunmussun yhteisestä kodista, musta tuntuu siltikin että siipeilen miehen tuloilla.
Mutta toki ap maksaa koska hän mokasi. Eihän tuota tarvitse edes kysyä.
No eikö se omavastuu pidä maksaa joka tapauksessa?? Olen miehesi kanssa samaa mieltä, että jos on kyse pienestä vahingosta ja vahinko vaikuttaa bonuksiin, ei sitä kannata kierrättää vakuutuksen kautta. Kannattaa kuitenkin selvittää, että paljonko se vaikuttaa/vaikuttaako yhtään. Teidän raha-asioihin en taas jaksa kommentoida mitään, en ymmärrä tuollaisia äijiä, jotka pitää vaimoaan talutusnuorassa, enkä myöskään vaimoja, jotka sellaiseen suostuu. Perhe on yhteinen "konkurssi", yhdessä selvitetään ongelmat, myös rahalliset sellaiset.
etko sina ole hoitovapaalla siksi, etta koko perhe hyotyy siita? Jos niin on, niin kylla teilla on pakko olla yhteiset rahat. Ja jos taas ei, niin ma menisin takaisin toihin jos mulla olisi noin typera ukko. Ja lisaksi: jos mun mies olisi noin nipo, PIHI ja itsekas, niin olisin jo aikaa sitten heivannut hanet pihalle...
kauanko olette olleet yhdessä?