Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rauhoitelkaa joku kiltti mua etten ole raskaana ):

Vierailija
04.03.2011 |

Taustaa: olen 22, parisuhteessa, ehkäisynä kondomi (jota käytetty AINA aivan koko yhdynnän ajan, ei ole koskaan hajonnut niin että sen olisi huomannut, luiskahtanut pois tms). Menkat olleet suht säännölliset viime vuodet ja kestäneet sen 4-5 päivää.

Viime menkat oli kuitenkin jotenkin omituiset: vuotoa oli vain 3 vrk (neljäntenä päivänä vähän tuhrua/tiputtelua vielä), vuoto oli niukempaa kun yleensä ja koko ajan kirkasta ja pitkälti "pelkkää verta" (ei nyt siis kuitenkaan mitään avohaavamaista verenvuotoa...) vaikka yleensä on tummempaa ja kaiken maailman limoja ja hyytymiä seassa. Tavallisia kipuja oli ensimmäisenä päivänä ja niin vahvoja että särkylääkkeeseen oli turvauduttava. Olin myös laskenut kierron vahingossa väärin ja luulin menkkojen olevan 2 päivää myöhässä - siksi hätähousuna tein raskaustestin, joka oli negatiivinen, ja menkat alkoivatkin sitten seuraavana päivänä.

Tiedän ettei kuulosta huolestuttavalta kun ehkäisyä käytetty ja menkat tulleet ajallaan, mutta jäi vaan epäilyttämään tuo lyhyys, niukkuus ja silmiinpistävän kirkas vuoto. Onko ihan normaalia että yhtäkkiä muuttuu tällä tavoin? Tätiä odotan kylään taas ensi viikon loppupuolella mutta rinnat olleet jo nyt muutaman päivän huomattavan turvoksissa (ei kuitenkaan arat) samalla lailla kun muutamaa päivää ennen menkkojen alkua ja tästäkös vasta hämmennyin, kun en muista että koskaan ennen olisi edes viikkoa (saati sitten yli viikkoa) ennen mitkään menkkaoireet ilmestyneet.

Kuulostaako ihan idoottimaiselta? Pelko persuksissa olen nyt ajatellut että viime menkat oli valemenkat ja tämä turvotus nyt joku alkuraskauden oire ): Ja jos nyt alan stressaamaan niin sitten varmasti menkat myöhästyy...Ajattelin kyllä käydä tänään ostamassa raskaustestin aamuksi koska jos viime menkat oli valemenkat niin varmastikin mahdollinen raskaus näkyisi jo?

Kiitos paljon jos joku viitsisi vastata!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä kuulosta raskaudelta. Tee mielenrauhasi tasaamiseksi testi myöhemmin tai odottele seuraavia menkkoja.

Vierailija
2/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia pienempiä. Mulla on monirakkulaiset munasarjat, ja jotenkin luulen sen liittyvän niihin huonompiin ovulaatioihin. En tosin tiedä, mutta semmoinen tuntuma on.

Että eiköhän sulla ole vain joku ihan normaali hormooniheitto vain.

(luen kyllä rivien välistä, että salaa oikeasti toivot raskautta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sulla on menkat vuorokauden kaikista pisimmän kierron mukaan.

Milloin olet käynys papassa ja voisiko noin sekavalle kierrolle tehdä jotain niin sun pääkoppaa helpottaisi.

En usko että olet raskaana, jos kumi käytössä.

Vierailija
4/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille! Ja ei, en toivo olevani raskaana kun opiskelut pahasti kesken sekä minulla että poikaystävällä eikä perheen perustaminen muutenkaan ole vielä ajankohtaista.

Papassa olen käynyt viimeksi viime syksynä, silloin oli kaikki ok. Toivottavasti nyt tosiaan vaan joku hormoniheitto, ei kai ne menkat identtiset ihan joka kerta voi ollakaan kun ei ihminen mikään kone ole?

Vierailija
5/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla hiukan yliluonnehtiva luonne - enkä sano sitä suinkaan pahalla: paremmin yli kuin ali. Mutta menkat heittelee melkein jokaisen naisen elämässä eri aikoina eri tavoilla.

Vierailija
6/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat voi joskus olla "oudot" ja hormonitasot vaihdella, vaikka ei oliskaan ennen ollu mitää ihmeellistä. Mutta MIKS IHMEESSÄ stressaat etkä tee testiä? Sellasen saa ihan s-marketistakin, senkun kipaset hakemassa.

Vierailija
7/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös ap viestinsä lopussa kerro että on menossa testiä ostamaan ja tekee aamulla? :)