Välikausivaatteista. Auttakaa ensikertalaista!
1v 5kk lapselle on kaapissa viime syksynä ostettu Ticket to Heavenin Plain Rain asu( fleecevuorinen). Mahtuu vielä, mutta ei mitään villahaalaria voi enää ajatella alle. Mitä kevättä ajatellen nyt sitten kannattaisi ostaa? Joku haalari ilmeisesti nyt ainakin. Olen lukenut keskusteluista, että Reiman haalarissa on paksumpi vuori ja taas Ticketissä ohut. Eli Reima loppukeväästä kuuma, mutta kuka silloin enää paksua vuorta tarviikaan, tai ylipäätää haalaria?
Olen ihan pihalla, että mitä kannattaisi ostaa. Koot kuitenkin menevät vauhdilla, joten helppiä!
Kommentit (7)
varmaan auta mitään mutta meillä ei ole koskaan ollut välikasihaalaria. Asutaan pohj.-pohjanmaalla ja tuntuu että kausi on lyhyt. Kaksiosainen ulkoilupuku johon vaihtohousut ja tarpeen vaatiessa kurahousut. Kaksi osaisen puvun takkia voi sitten käyttää kylminä kesäiltoina ja kauppareissulla esim. farkkujen kanssa. Riippuu toki lapsesta, ulkoilutavoista ja moneenko pukuun on varaa...
Itselläni ei ole lapsia, joten ei sillein pitkän kaavan kokemusta... Mutta mitä muiden muksujen kanssa olen ulkoillut, niin lähinnä vaan koittaa passata niillä päällyshaalarin alle laitettavilla vaatteilla sopivaksi lämpötilaa. Huomioiden sen kuinka paljon lapsi ulkona liikkuu ja sen onko yleisesti herkkä palelemaan ja tietenkin lämpötilan ulkona... Niskasta ja käsistä kokeillen että tuntuuko lapsen kroppa lämpimältä. Eli pointti oli se, että haalarin vuoren paksuudella ei niin väliä, kun sinne joka tapauksessa laittaa vaatetta väliin.
Itse varmaan hankkisin isohko vk-puvun, joka menee vielä syksyn. Kun jalassa on kompparit, puvun liika pituus ei haittaa (siis kohtuudessa, puhun nyt noin yhden numeron optimia isommasta).
Meillä vk-pukua käytetään aika paljon, kun lapset ovat touhuavaisia. Hiekkalaatikolla tai lumikasassa istuvalla varmasti toppa on järkevä piempään, vaikka kurahaalarin kanssa suojasäällä.
Meillä on jo nyt vk-haalari 3-vuotiaalla, alla villaa. Iltapäivällä on kuitenkin plussalla ja hikoilee + kastuu topassaan.
ticketin välikausihaalarin, on aika ohut ja kevyt mutta aluksi käyttää fleecehaalaria sen alla ja sitten "kuumemmilla" keleillä pelkkää sitä haalaria. Ostin sen takia tuon koska on vedenpitävää materiaalia.
tuota Ticketiin taidan kallistua. Reiman talvihaalari kuitenkin menee vielä jonkin aikaa. Takki on kauppareissuja varten olemassa ja jokin siistimpikin keväisempi takki luultavasti tulee hommattua.
Mitkä olisi hyvä kurikset? Meillä on kaapin pohjalla Ticketin kumipintainen, kaksiosainen asu, mutta tuskin vetää enää alleen muuta kuin kesävermeet. On tyttö kasvanut sen verran.
haalari kätevin.
Keväällä hyvät valikoimat puvuissa. Syksyllä kuitenkin tarvitsee puvun niin kannatan nyt keväällä vähän reilumman ostamista.
Kurahousuissa tärkeintä koko. Eli aina kokoa isommat kurikset, on helpompi pukea ja lapsen liikkua. Kamala katsella etenkin taaperoita joilla liian pienet kurahousut.
Reiman kuravaatteet todella pehmeitä ja meillä kestäneet kulutusta remuavilla 5 ja 3 vuotiailla. Rukan myös OK. ovat vain jäykempää materiaalia.
että ollaan päivät kotona, ei päiväkodissa.