Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailevat lapset.... !!! Kuivaksi opettelevat vielä!

Vierailija
04.03.2011 |

Jos tiedätte että se söpö Jaakko opettelee kuivaksi ja tekee vähän väliä housuunsa, niin pyydättekö Jaakon äitiä laittamaan Jaakolle vaipat kun tämä tulee teille muutamaksi tunniksi äitinsä kanssa leikkimään?

Minua ei viehätä ajatus pissoista tai kakoista matoilla! Ei lattiallakaan. Äiti ei kuulemma pidä Jaakolla enää yhtään vaippoja että tämä oppisi kuivaksi, on 2 v. 10 kk. Vahinkoja sattuu silti monta päivässä, pissoja ja kakkoja.

Voinko vaatia Jaakolle vaippoja siksi aikaa kun he ovat meillä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit laittaa kohteliaisuudesta edes vaippahousun vierailun ajaksi.

Vierailija
2/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne kakat yleensä housuissa pysyy. Meillä ei muistaakseni tullut edes kovin pissalammikoita, vaan yleensä vaan lähinnä housut kastuivat.

No ehkä voisit vinkata äidille, jos sulla on kovin arat sohvat tai matot tms. Että jos Jaska leikkis jossain vähän helpommin pestävässä kohdassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä kokonaan ilman vaippoja. Olen tuossa vaiheessa käyttänyt lapsilla sellaisia kuivaksiopetteluhousuja.

Vierailija
4/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät Jaakon äidin vaan pesemään matot/lattiat jos vahinkoja sattuu. Sano vaikka jo tullessa asiasta ni ei tuu ylläriä.

Vierailija
5/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäis Jaakko ihan tarvitsevan niitä vaippojaan vielä..JA teidän matot tosiaan saisi sitten myös pestä..

Vierailija
6/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin vähän mattoja, ettei siinä mene kauaa siirtää vierailun ajaksi matot sivuun :)

Ja meiltäkin löytyy siivousvälineet, tietenkin lapsen äiti on itse siivonnut vahingot lattialta. Olen kyllä yleensä auttanut :)

Minua ei mitkään pissat ja kakat kauhistuta. Olenhan opettanut omiakin lapsia olemaan ilman vaippaa. Potan saa myös olkkariin joten saa vaikka rivakasti muksun siihen istumaan jos siltä vaikuttaa yms.

Eli, ei haittaisi minua ainakaan. Eikä ole haitannutkaan.

Vierailija
7/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hankalahan se on laittaa vaippa jo kuivalle lapselle. Melko tasan tarkkaan 2v. tyttäreni oli juuri oppinut kuivaksi (ei tullut vahinkoa edes päivittäin), kun laitettiin vaippa pitkän automatkan ajaksi. Sanoi ettei hänen tarvitse mennä potalle kun on vaippa. Esittelikin vaippaansa.

Vierailija
8/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kerran niin, että kaverini oli kylässä 2,5-vuotiaan tyttönsä kanssa, joka oli oppinut kuivaksi. Tyttö ei äidin mukaan enää käyttänyt vaippoja eikä äiti halunnut totuttaa lasta uudelleen vaippoihin. Tyttöhän oli niin kehittynyt, että osasi pyytää vessaanpääsyä. Muka.

Meille tullessa tyttö oli nätisti ja istuttiin yhdessä ruokapöydässä. Siinä syödessämme tyttö virtsasi hiljaa istualtaan tuolilla kaikkien keskellä. Kivasti virtsa imeytyi tuolin pehmusteeseen ja punottuun satulaan niin, että tuoli piti myöhemmin heittää pois. Huomasin kusenhajun ja sanoin tytön äidille, että nyt taitaa tulla pisua oikein kunnolla. Äiti oli hämillään ja vei tytön pesulle ja otti vaatteet pois. Tyttö sai pojaltani t-paidan, jossa kipitti loppuajan. Kusinen tuoli otettiin pois ja tyttö söi loppuun äitinsä sylissä. Ruuan jälkeen laittelimme kaverini kanssa jälkkäriä pöytään ja lapset menivät menojaan. Pian kuului huutoa ja poikani juoksi kertomaan, että kaverini tytär paskoo pojan huoneessa. Kun menimme katsomaan, tyttö väänsi ulostetta kontallaan keskellä poikani huonetta, matolla luonnollisesti. Tytön äiti otti onneksi maton lähtiessään mukaansa pesetettäväksi.

Näytin varmaan niin kyrsiintyneeltä tähän eriteshowhun, että tytön äiti pahoitteli tapahtunutta ja pistävänsä seuraavaksi tytölle vaipat jos tulevat vierailulle. Kiitin kaveriani ja toivotin molemmat tervetulleeksi uudelleen, mutta tytön vain vaipoissa.

Vierailija
9/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meillä hoidossa jonkun tunnin. Äidin mukaan lapsi oli kuiva, ei tule vahinkoja. Lapsi oli sitten kiivennyt mun lapsen sänyyn ja pissinyt sinne, suoraan patjalle. Lapseni tuli kertomaan siitä sit mulle, ja silloin lapsi istui sit pissisillä housuilla lapsen pehustettussa tuolissa, ja sinnekin oli pissiä livahtanut. Sanoin äidille, ja se vain naureskeli että vahinkoja sattuu. Äiti sanoi, että kai lapseni sängyssä on uovilakana. No ei tietysti ollut, oska ei ollut meillä siihen tarvetta.

En sitten ottanut enää lasta hoitoon.

Vierailija
10/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä jaakko ei ole kuiva vielä. Hankala on vaippoja laittaa kuivaksi oppineelle, mutta jaakko ei vielä kuiva ole.

ap voisi ensi kerralla ehdottaa että äiti siivoaisi itse, ja todeta, että ei taida jaakko vielä niin kuiva olla,e ttä vieraassa paikassa, kylässä osaisi vessaan mennä tai sinne pyytää. Ihan normaalia lapsilla siinä vaiheessa kun opettelevat kuivaksi.

Jakko ei selvästikään ole vielä kypsä kuivana olemaan, muttas äiti on päättänyt, että kuiv a on kun kavereidenkin samanikäiset ovat kuivia.

Äidille voisi kertoa, että kyse on hormonaalisesta kehittyumisestä ja sitä ei voi nopeuttaa ja jokainen kypsyy tähän ajallaan.

mutta hankalahan se on laittaa vaippa jo kuivalle lapselle. Melko tasan tarkkaan 2v. tyttäreni oli juuri oppinut kuivaksi (ei tullut vahinkoa edes päivittäin), kun laitettiin vaippa pitkän automatkan ajaksi. Sanoi ettei hänen tarvitse mennä potalle kun on vaippa. Esittelikin vaippaansa.

Vierailija
11/11 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on kohteliasta laittaa lapselle vaippa kylään jos on vielä kuivaksi harjoittelut kesken ja vahinkoja tulee yllättäen. En kyllä tykkäisi yhtään jos meille tulis kylään joku semmoinen, jonka lapsi pissailis ja kakkailis minne sattuu. Toki on omatkin olleet siinä vaiheessa joskus, mutta siihen on omassa kodissa silloin varauduttu. En minä ainakaan ala keräämään mattoja pois lattioilta jne... sen takia, että joku ei viitsi laittaa ei-vielä-kuivalle lapselleen vaippaa kyläreissun ajaksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi