Vertaistukea?
Onko mitään keskustelupalstoja lapsena pahoinpidellyille, jotka siis nykyään ovat aikuisia...? Itsellä tilanne että olen lapsena pahoinpidelty, nyt jo yli 35 vuotias nainen mutta näen edelleen painajaisia yli 20v vanhoista tapahtumista ja haluaisin purkaa niitä ja saada vertaistukea. Välillä nämä painajaiset oli poissa, mutta aina silloin tällöin nousevat uudelleen pintaan.
Kommentit (4)
Voisitko ottaa yhteyttä vaikka mielenterveystoimistoon? Sitä kautta voisit saada apua ja neuvoja jatkoon, kenties myös vertaistukea.
Itse elänyt alkohlistiperheessä, missä kumpikin vanhempi joi ja oli väkivaltaa. Olen psykiatrinpolin asiakas, käyn 2 x kk psykologilla ja 1x kk psykiatrilla. Nyt jonossa terapiaan.
Erilaisia vertaistuki ryhmiä on jos haluaa mennä.
Voimia :)
Olen käynyt ja katsottiin ettei tarvetta ole enään... Niinpä kaipaan jotain nettiryhmiä jossa jutustella asioista. Oma tilanne oli se että minua pahoinpideltiin ihan selvin päin, tämä alkoi kun olin 8vuotta ja päättyi kun olin 14 ja muutin pois kotoa, mutta edelleen aina silloin tällöin näen ahdistavia painajaisia tapahtumista.
Minuakin pahoinpideltiin lapsena ainoastaan selvinpäin, vaikka vanhempani alkoholisteja olivatkin. Mutta humalassa olivat melko leppoisia, selvinpäin isä oli väkivaltainen.
Mä kävinkin katsastamassa paikallisen AAL-ryhmän ja siellä oli sellaisiakin, joiden vanhemmat ei olleet alkoholisteja. Suosittelen, jos nimenomaan vertaisryhmää kaipaat. Googleta, jos vaikka netistäkin löytyisi keskustelupalstoja.
Vaikka nimi viittaisikin vain alkoholistien aikuisten lasten ryhmään, voi siellä käydä myös toimimattomien perheiden lapset. Ja toimimatonhan perhe on, jos on kokenut pahoinpitelyä. Kantsii ainakin käydä katsastamassa paikallisen ryhmän toiminta.