Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä Goassa kiehtoo elämäntapahippejä? Likaista, ylikansoitettua, alkeellista, liian lämmintä?

Vierailija
04.03.2011 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa se mikä kaikkialla muuallakin maailmassa. Uusi maa, tavat, ruokakulttuuri, uskonnot, kasvillisuus, meri, erilaiset metsät, ihmiset, LÄMPÖ, jne. Haluaisin matkustella mahdollisimman monipuolisesti ja nähdä maailmaa monelta kantilta ymmärtääkseni erilaisuutta ja ihmisiä. Sekä sivistääkseni itseäni ja lapsiani. Mutta tässä oli vissiin puhe elämäntapahipeistä, joksi en itseäni laskisi.

Vierailija
2/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten se meni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssä käyvä lapsiperheen äiti, en kotiäiti :D :D 10

Vierailija
4/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on sietämättömän likaista ja köyhää - ja Goa ei edes ole Intian köyhimpiä alueita, likimainkaan.

Koko ajan iso tautivaara, ja puskat täynnä myrkyllisiä hyönteisiä ja käärmeitä.

Ja jopa hyvissä hotelleissa jatkuva jallan-vaara, koska mahatautia on vesijohtovedessä ja ei tarvita kuin huonosti kuivattu lautanen ruuan alla, niin...

Olen käynyt siis Goalla ja kiertänyt muuallakin Intiassa. Ei ole kyllä minun juttuni. Joo, on siellä paljon nähtävää ja kiehtova historia, mutta se köyhyyden mittakaava! Olen matkustellut paljon kehitysmaissa työn puolesta, mutta Intia on kyllä toivottomuudessa jotenkin omaa luokkaansa.

Huumeita saa jo Hollannissa helpommin kuin täällä, mutta tietysti siellä se eläminen on kalliimpaa. Mutta Hollannissa olisi eurooppalaisten hyvinvointipalveluiden ja terveydenhoidon piirissä, joten oikeasti hiukan ihmettelen, mikä vetovoima on Intialla.

Jos ei sitten silkka eksotiikka ja halu olla kolee...

Vierailija
5/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on sietämättömän likaista ja köyhää - ja Goa ei edes ole Intian köyhimpiä alueita, likimainkaan. Koko ajan iso tautivaara, ja puskat täynnä myrkyllisiä hyönteisiä ja käärmeitä. Ja jopa hyvissä hotelleissa jatkuva jallan-vaara, koska mahatautia on vesijohtovedessä ja ei tarvita kuin huonosti kuivattu lautanen ruuan alla, niin... Olen käynyt siis Goalla ja kiertänyt muuallakin Intiassa. Ei ole kyllä minun juttuni. Joo, on siellä paljon nähtävää ja kiehtova historia, mutta se köyhyyden mittakaava! Olen matkustellut paljon kehitysmaissa työn puolesta, mutta Intia on kyllä toivottomuudessa jotenkin omaa luokkaansa. Huumeita saa jo Hollannissa helpommin kuin täällä, mutta tietysti siellä se eläminen on kalliimpaa. Mutta Hollannissa olisi eurooppalaisten hyvinvointipalveluiden ja terveydenhoidon piirissä, joten oikeasti hiukan ihmettelen, mikä vetovoima on Intialla. Jos ei sitten silkka eksotiikka ja halu olla kolee...

Vierailija
6/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä, mikä on jalla, niin etpä ole paljoa matkustellut. Se on suomeksi "juokse" eli turistiripuli eli sama kuin "faaraon kosto". Rakkaalla lapsella monta nimeä...

Vierailija
7/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tosissasi? Jos et tiedä, mikä on jalla, niin etpä ole paljoa matkustellut. Se on suomeksi "juokse" eli turistiripuli eli sama kuin "faaraon kosto". Rakkaalla lapsella monta nimeä...

mutta vastauksesi on kyllä AV-vastausten rasittavuusaatelia.

"Montako hipsteriä tarvitaan vaihtamaan lamppu?"

"No?"

"Mitäh?! Etsä tiedä!?"

Vierailija
8/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä, mikä on jalla, niin etpä ole paljoa matkustellut. Se on suomeksi "juokse" eli turistiripuli eli sama kuin "faaraon kosto". Rakkaalla lapsella monta nimeä...

En ole matkustanut koskaan etelänmaissa, enkä matkustakaan. Juuri tuon tautivaaran vuoksi.

Vierailija
9/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tosissasi? Jos et tiedä, mikä on jalla, niin etpä ole paljoa matkustellut. Se on suomeksi "juokse" eli turistiripuli eli sama kuin "faaraon kosto". Rakkaalla lapsella monta nimeä...

mutta vastauksesi on kyllä AV-vastausten rasittavuusaatelia. "Montako hipsteriä tarvitaan vaihtamaan lamppu?" "No?" "Mitäh?! Etsä tiedä!?"

Kun tässä ketjussa kuitenkin muuten ollaan muka niin tietäviä Goasta, eikä silti edes perusriskejä tunneta.

Vierailija
10/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastauksesi on kyllä AV-vastausten rasittavuusaatelia. "Montako hipsteriä tarvitaan vaihtamaan lamppu?" "No?" "Mitäh?! Etsä tiedä!?"

No hiukan hämmästytti se kysymys. Kun tässä ketjussa kuitenkin muuten ollaan muka niin tietäviä Goasta, eikä silti edes perusriskejä tunneta.

mutta esittikö tuo kysyjä sinusta kysymyksen siihen sävyyn, että oli tietävinään kaiken Goasta?

Oikeasti. Tuollainen "mitä, et sä tiiä" -vastaaminen tekee nimenomaan vastaajasta typerän, ei kysyjästä.

Vierailija
11/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä ketjussa kuitenkin muuten ollaan muka niin tietäviä Goasta, eikä silti edes perusriskejä tunneta.

mutta en ole koskaan kuullutkaan sanaa "jallan-vaara". Miksi muuten kirjoitit sen väliviivalla? Miksi et kirjoittanut sitä yhteen? Jos jalla-sana tarkoittaa "juostaan", niin sittenhän jallanvaaran pitäisi tarkoittaa jotain juostaan-vaaraa... ei kovin loogista. Oletko itse keksinyt tuon sanan. Ei googlella ainakaan kovin paljoa aiheesta tule.

Vierailija
12/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai mä nyt tiedän että sieltä vatsataudin voi saada, mutta en ole koskaan kuullutkaan sanaa "jallan-vaara". Miksi muuten kirjoitit sen väliviivalla? Miksi et kirjoittanut sitä yhteen? Jos jalla-sana tarkoittaa "juostaan", niin sittenhän jallanvaaran pitäisi tarkoittaa jotain juostaan-vaaraa... ei kovin loogista. Oletko itse keksinyt tuon sanan. Ei googlella ainakaan kovin paljoa aiheesta tule.

mutta jalla on arabiaa.

Kun sitaattilainoista tehdään yhdyssanoja, käytetään väliviivaa.

Jalla jalla on hyvin yleinen ilmaus, kokeilepa googlettaa sitä. Se on suomeksi suunnilleen hopi hopi.

Vierailija
13/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Barbadoksella, Egyptissä, ja kymmeniä kertoja Etelä-Euroopan rantalomakohteissa.

Taitaa olla sinun perheesi keksimä nimitys mahataudille.

Vierailija
14/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen täällä keskusteltiin jalla jallasta, ja tietenkin se on mahataudin toinen nimi. Jos ei ole koskaan Egyptissä käynyt, ei termi silti välttämättä ole tuttu. Eikä se nyt pelkästään mahatautia tarkoita.

Vierailija
15/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole Egyptistä.

Jalla jalla ripulin nimikkeenä on käytössä lähinnä muutamissa maissa, Intialla ei ole mitään tekemistä arabian kielen kanssa, joten ihan turha kuvitella, että kaikki tietäisivät jonkun jalla jalla -ripulin.

Itsekin olen paljon matkustellut ja täytyy myöntää, että tähän jalla jalla -sanaan olen törmännyt vain netin keskustelupalstoilla. Jos en olisi näitä lukenut niin en tietäisi. Matkoilla ei ole tuo sana tullut vastaan.

Vierailija
16/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla humoristinen nimitys turistiripulille vain kuin juurikin tuo "Faaraon kosto".

Mutta hyvin yleinen termi, ja kaikkien niiden tiedossa, jotka enemmän matkustelee, varsinkin kehitysmaissa.

Eihän tuo kirjoittaja edes mitenkään leukaillut, vaan ihmetteli. Ja nätisti selitti. Turhaan siinä hermostutte, kun jäätte kiinni jonkin asian tietämättömyydestä. Ette tienneet, nyt tiedätte.

Vierailija
17/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielettömän kaunista siellä missä ei ole kurjuutta. lapsien kanss aolin ja voisin mennä uudestaan. En pössyttele. Hyvä jos olutta juon.

Tässä muutama syy mennä:

ja pari Goan ulkopuolelta:

Vierailija
19/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raahaavat lapsensa Goalle.

Vierailija
20/27 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniit maisemat