Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos ostat lihat marinoimattomana

Vierailija
03.03.2011 |

miten maustat ne? valmiskastikkeilla vai itse? mitä laitat?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riippuu ihan siitä, mitä ruokaa olen laittamassa.

Vierailija
2/7 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistia uunissa, yleensä nautaa siis

suolaa, pippuria, valkosipulia ja sinappia tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä valmiskastikkeita tai liemikuutioita.

Käytän paljon tuoreita ja kuivattuja yrttejä, pippuria, vuorisuolaa.

Lihan kanssa teen usein jonkun voimakkaan makuisen kasvisWokin/kastikkeen, johon käytän paljon tomaattia pohjaksi ja freesattuja kasviksia, sipulia, valkosipulia ja itsekasvatettuja chilejä.

Oikeaa kermaa ja voita käytän myös ruuanlaitossa, niistä se aito maku tulee :D

Vierailija
4/7 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen naudanlihasta pataruokaa, marinoin lihan öljy-limetti-potviini-mauste marinadissa. amoin marinoin lammaspihvit. Mutta yleensä teen lammasta esim uunissa, ja sen mukaan laitan mausteita päälle tai liemeen ( esim lampaanpotkat tai lammaspata) yms. Paahtopaisti tarttee vain suolaa ja pippuria. Possunfile uunissa saa päälleen vaikka mustaherukkahilloa. Jos teen paistinliemestä kastikkeen, niin maustan sen.

Valmiskastikkeita en ole käyttänyt.

Vierailija
5/7 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä naturel eli vaan pippurit ja suolat. Välillä laitan kulhoon hieman öljyä ja eri mausteita, yrttejä. Siinä sitten pyörittelen ja pannuun.

Vierailija
6/7 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ne mössöt maistuvat kamalilta. Makua saa ihan suolalla ja pippurilla. Joskus leivitän porsaan kyljykset tai wieninleikkeet.

Vierailija
7/7 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse. USein myös ostan lihat kokonaisina ja leikkaankin itse sitten tarpeen mukaan. Maustaminen riippuu siitä mitä tehdään. Suola, pippuri, valkosipuli, sitruuna on ihan hyviä perusmausteita. Laita niitä mitä tykkäät! Lihan marinointikin on ihan helppoa itse.