jos ostat lihat marinoimattomana
Kommentit (7)
paistia uunissa, yleensä nautaa siis
suolaa, pippuria, valkosipulia ja sinappia tms
En käytä valmiskastikkeita tai liemikuutioita.
Käytän paljon tuoreita ja kuivattuja yrttejä, pippuria, vuorisuolaa.
Lihan kanssa teen usein jonkun voimakkaan makuisen kasvisWokin/kastikkeen, johon käytän paljon tomaattia pohjaksi ja freesattuja kasviksia, sipulia, valkosipulia ja itsekasvatettuja chilejä.
Oikeaa kermaa ja voita käytän myös ruuanlaitossa, niistä se aito maku tulee :D
Jos teen naudanlihasta pataruokaa, marinoin lihan öljy-limetti-potviini-mauste marinadissa. amoin marinoin lammaspihvit. Mutta yleensä teen lammasta esim uunissa, ja sen mukaan laitan mausteita päälle tai liemeen ( esim lampaanpotkat tai lammaspata) yms. Paahtopaisti tarttee vain suolaa ja pippuria. Possunfile uunissa saa päälleen vaikka mustaherukkahilloa. Jos teen paistinliemestä kastikkeen, niin maustan sen.
Valmiskastikkeita en ole käyttänyt.
välillä naturel eli vaan pippurit ja suolat. Välillä laitan kulhoon hieman öljyä ja eri mausteita, yrttejä. Siinä sitten pyörittelen ja pannuun.
sillä ne mössöt maistuvat kamalilta. Makua saa ihan suolalla ja pippurilla. Joskus leivitän porsaan kyljykset tai wieninleikkeet.
itse. USein myös ostan lihat kokonaisina ja leikkaankin itse sitten tarpeen mukaan. Maustaminen riippuu siitä mitä tehdään. Suola, pippuri, valkosipuli, sitruuna on ihan hyviä perusmausteita. Laita niitä mitä tykkäät! Lihan marinointikin on ihan helppoa itse.
ja riippuu ihan siitä, mitä ruokaa olen laittamassa.