Kuinka kauan selviämme kolmiossa,minä ja 3 lasta?
Tällä hetkellä nukun vauvan kanssa pienemmässä mh(on aika pieni,juuri mahtuu pinnis+mun 120cm leveä sänkyni.)Huoneessa on kaksi ovea,hankalaa.
Hieman isommassa makkarissa on sitten 6v eskaripoika ja vuotta nuorempi tyttö.Olohuoneessa on pojan autorata ja tytön leikkikeittiö.Ja tietty vauvan vähät lelut.Kaappitilaa on asunnossa suht hyvin,ulkovaattetkin menevät kaappiin piiloon.Tässä on 71m2.
Kommentit (8)
tuttavaperheessä on viisi lasta ja asuvta 68 neliön kolmiossa.
me ollaan asuttu 78 neliön kolmiossa 3 lapsen kanssa.
Onhan lapsilla kerrosänky? eikö lasten huoneeseen mahdu lelut? missä ne asunnonn neliöt sitten on, jos makkarit noin pieniä?
Kerros ja parvisängyt säästävät paljon tilaa. luovu turhasta tavarasta.
jossain vaiheessa muutat itse olkkariin ja vanhin lapsi pienimpään makkariin. Kyllähän sä siihen mahdut lasten kans vaik siihen asti, ku lapset muutaa pois, jos vähän järjestelet tiloja.
Helposti mahdut lasten teini-ikään asti.
Mun tuttu asui kolmen lapsensa kanssa neliöiltään vielä pienemmässä huoneessa siihen saakka, kun kaksi vanhinta muutti pois kotoa. Sitten vaihtoi kuopuksen kanssa pienemään asuntoon.
Heillä äiti nukkui olohuoneessa, sänky naamioitiin päivän ajaksi sohvaksi. Kaksi lasta jakoi isomman makkarin, vanhin asui yksi pienintä.
Mun äiti asui n. 15 v elämästään (suunnilleen vuosina 55-70, vuonna 70 oli 20 v.) asunnossa jossa oli 2 kerrosta ja n. 70 neliötä ja 2 makuuhuonetta. Asukkaita oli
-isoisä
-vanhemmat
-4 lasta
-isän sisko
-kotiapulainen (6 vuotta)
Vanhemmat nukkuivat olkkarissa, isoisällä oli oma (pikkiriikkinen) huone, isossa makkarissa olivat lapset ja isän sisko.
kun ovesta tullaan on tietty (ihan tilava ja pitkähkö) eteinen josta pääsee keittiöön ja olkkariin.Keittiön takana on se pienempi mh ja olkkarin takana isompi mh.Näien makuuhuoneiden VÄLISSÄ on kylppäri.Eli vessaan ja suihkuun pääseen vain makuuhuoneien kautta.Nyt tosin kuljetaan vain mihun makkarin läpi,kun suljin lasten puolen oven,hiihen tuli sellainen hylly
ap
Serkkuni perhe (kaksi tyttöä ja poika) asuivat aikuisiksi asti 60-neliöisessä kolmiossa, molemmat vanhemmat myös.
Eli lapsilla yhteinen huone.
Samaten naapurissamme asui 80-90-luvussa pph, jolla päivät koti täynnä hoitolapsia omien kolmen lapsen lisäksi. Neliöitä 74.
En tajua miten ihmeessä et tuohon mahtuisi.
vanhin lapsemme siirtyi yläasteelle. Eli vanhemmat + 3 lasta. Tavaramäärä piti tietty pitää pienenä, mutta en tykkääkään, jos tavaraa on hirveästi. Läksyjen aikaan rauhoitin keittiön
läksyjä tekevälle, muutoinkin tekivät ala-asteella aina läksyt keittiön pöydän ääressä eli toimi hyvin.
makkarin ovi aina suljettuna. Mahdutte siinä vielä muutaman vuoden. Meillä vanhin 13 ja nuorin 9 ja neliöitä vain pari enemmän ja mahdutaan ihan taas hyvin, sillä leluja ei ole käytössä niin paljoa enää.
Neliöitä 70. Meitä lapsia oli kolme sekä tietty vanhemmat. Välillä oli ahdasta, mutta me lapset ei haluttu muuttaa. Muistan, kun vanhemmat välillä kyseli.
Ja tosiaan vuosien saatossa ne lelut vähenee ja tilaa tulee sitä kautta.