Oletteko huomanneet että päivähoidon ammattilaiset
eivät vie omia lapsiaan päiväkotiin tai edes perhepäivähoitoon alle kolmevuotiaina? Minä olen huomannut. Kaikki tietämäni lastenhoitajat ja lastentarhanopet ovat olleet kotona lapsen kanssa kunnes lapsi on täyttänyt kolme.
Minun lasteni hoitoonviemisiin tämä ei ole vaikuttanut mutta olen kyllä tajunnut syy-yhteyden.
Onko täällä ketään joka tuntisi henkilökohtaisesti jonkun em. henkilön joka on vienyt 1-vuotiaan päiväkotiin tai pph:lle?
Kommentit (5)
ja on laittanut kaikki kolme lastansa hoitoon muistaakseni parivuotiaina, jopa allekin taisi olla yksi. Puhtaasti taloudellisista syistä.
1) Palkka on niin pieni, ettei se juuri eroa hoitorahasta, kun vähentää hoitomaksut.
2) Jos olisin töissä tarhassa, mieluummin pesisin omien lasteni peppuja kuin vieraiden. Työ ei toisi mitään lisähaastetta elämään.
Sama koskee suurinpiirtein myös lastentarhanopettajia. Itse tunnen kyllä lähihoitajan, joka vei omansa tarhaan 1-vuotiaina, mutta ymmärrän hyvin, että sitä työyhteisöäkin kaipaa.
ovat halunneet hoitaa lapsensa mahdollisimman pitkään kotona. Ja kun lapset menivät päivähoitoon, muutama heistä teki 6- tunnin työpäivää.
itse olen vastavalmistunut LTO, olin töissä vuoden ennen kuin esikoiseni syntyi ja aion pitää hänet kotona 3-vuotiaaksi asti. Kaikki työkaverini olivat myös pitäneet omat lapsensa vähintään 3-vuotiaiksi asti kotona, samoin kuin samalla alalla oleva naapurini tekee ja samoin kuin kaikki tietämäni opiskelukaverit.
Niin siellä vain päiväkodissa työskennellessä vahvistui se tunne, että alle 3v. on liian pieni päiväkotiin (minun mielestäni).
ja omani meni hoitoon 2,5-vuotiaana.