Jouluvalojen omistajat, pyyntö teille:
voisitteko jo sammuttaa valonne. On maaliskuu.
Kiitos.
Kommentit (29)
Mutta ne on kiedottu niin suurella vaivalla parvekkeen kaiteen ympärille, että en millään ole jaksanut purkaa niitä. Pimeässä ei näy mutta valoisalla näkyy ne havut. Sori. Tsemppaan tässä joku päivä...
Meillä otettiin tänä vuonna ulkovalot (sellainen iso sydänkin) pois vasta helmikuun ekana päivänä. Yleensä olen niitä ulkovaloja/kynttelikköjä pitänyt ihan reippaasti helmikuun puolelle päällä. Mutta nyt olen yrittänyt tsempata, kun naapurit ottavat valonsa aina pois heti uuden vuoden jälkeen.
Minusta kauempana asuvien naapureiden ulkovalot ovat kivat. Meillä on täällä pimeää, joten valaisee kivasti pihaa ja tulee tunne, ettei asuta ihan keskellä metsää. Pitäkää vaan valojanne pimeässä päällä! Ehkä minäkin taas ensi vuonna rohkenen...
Mielestäni on edelleen tosi kivannäköistä, kun esim. omakotitalojen pimeillä pihoilla on kauniita valoja pensaissa ym. Ajattelen ne nimenomaan talvivaloina pohjoisen pimeisiin, pitkiin iltoihin valoa tuomaan.
Selvästi jouluaiheiset koristukset voisikin poistaa.
Näin maaliskuulle saakka.
Ja laitan päälle marraskuun lopussa.
Älä sinä sano miten minä valoja käytän. JOULUvalot lähtee Nuuttina, mutta pihassa neutraalit ulkovalot pysyy maaliskuulle saakka.
Ja sinä ap voisit nukkua kahdelta yöllä eikä tarttisi tuijotella meidän ulkovaloja (vaikka ne kivalta tuohon aikaan pimeässä näyttää yhä)! :)
Jouluaiheiset olen poistanut jo loppiaisena. Mutta kieltämättä, voishan noikin jo ottaa pois...
kyllä me ne juhannukseen mennessä sammutetaan
Ja sinä ap voisit nukkua kahdelta yöllä eikä tarttisi tuijotella meidän ulkovaloja (vaikka ne kivalta tuohon aikaan pimeässä näyttää yhä)! :)
naapurin vilkkuvat bling-bling -valot välkkyvät kilpaa sen punaisen porohahmon kanssa?!?
ap
joulukoristeet pois kun alkaa tuntua että kevät on kohta täällä, eli nyt viime viikonloppuna keräsin pois. Valkoinen valosarja oli olkkarin ikkunalaudalla (ei näy siis ulos ;) ja lähti samalla. Meillä ei tosin ole niitä kaikkein perinteisimpiä joulukoristeita kuin pari, ehkä jos koko koti olisi kuorrutettu tontuilla, olkipukeilla, enkeleillä yms. koristeet häipyisivät kaappiin aiemmin.
palaa edelleen ulkona ulkovalot. Juuri noita ihania lämpimänkeltaisia. En huolisi missää tapauksessa mitään sinisiä valokaapelihirvityksiä pihalleni. Hyyyh.
Enkä tykkää edes niistä nykyääön näkyvistä kamalan kirkkaista valkoisista ledivaloista. Liian kova valo minun mielestäni.
Ja nuo saa kyllä vielä meillä palaa. Mutta mulla on vielä punaiset matotkin ja olohuoneessa punaiset verhot. pääsiäisen tienoilla saatan vaihtaa. Ja jos en viitsi vaihtaa, niin otan sitten kesällä mökille pesuun (asumme siellä vapusta syyskuuhun) ja vaihdan syksyksi muut matot. Saan sitten taas nuo joulun aikaan lattialle ja ikkunaan =o)
tarkoitatko jotain Petteri Punakuonoja ja punaisia tonttuvaloja?
Minusta on hauska katsoa parvekekaiteiden ympärille kiedottuja tai puihin ja pensaisiin ripustettuja valkoisia pieniä lamppuja kun talvi-ilta pimenee.
Tontut voi tosiaan jo sammuttaa :)