Kannattaako käydä tutustumassa alueen päiväkoteihin, ennen kuin hakee paikkaa?! (ov)
Saako lyhyellä käynnillä mitään irti eli käsitystä paikasta? OLetteko käyneet tutustumassa ennen hakua?
Kommentit (7)
mutta en tiedä onko siitä mitään iloa. Täällä on ainakin hoitopaikat aika tiukassa, joten toiveilla hoitopaikasta ei välttämättä ole mitään merkitystä.
koska eihän sitä tiedä mihin sen paikan saa. Ei sitä noin vaan valita.
mutta kai niitä toivoa saa? Osaisi sitten toivoa oikeassa järjestyksessä. :)
jos siihen on mahdollisuus. Mua ei niinkään kiinnostaisi PK:n tilat yms vaan tärkeintä olisi, että hoitajat tuntuvat mukavilta.
Yhdessä PK:ssa missä käytiin oli niin yrmeä hoitsu vastassa että ei sanonut esim lapselle yhtään mitään, ei mitenkään noteerannut että lapsi oli paikalla. Mulle vaan esitteli tympeänä niitä tiloja. En hakenut sinne ollenkaan.
jos sovit jonkun päivän jolloin käyt tutustumassa. Ovat niin mielin kielin ja kaikki on niin mahtavaa ja upeeta.
Paremman käsityksen saat kun menet päiväkodin käyttämän leikkipuiston viereen joskus kuuntelemaan menoa. Itse asuin päiväkodin vieressä joskus vuosia sitten. Päiväkodin leikkipuisto oli heti talomme vieressä ja lasten ja hoitajien äänet kuului sisälle erittäin selvästi. Yksi hoitajista oli ihan järkyttävä akka, jatkuvasti natkutti lapsille jotakin. Käveli tyynesti ohi jos joku lapsi itki. Onneksi muut hoitajat vaikuttivat ihan mukavilta.
mutta sitten kys. pk muutti ja tilat pieneni, niin tyttäreni ei päässytkään sinne. Pääsi sitten kunnalliseen pk:iin, oman alueeni, mukavat hoitajat oli sielläkin. Nuoremmat poikani taas nyt hain, kun sain ihan äkillisesti töitä, oman alueen päivähoitoon ja ensin menivät pph:lle 1,5kk ajaksi ja sitten pääsivät lähipäiväkotiin. Kivat hoitajat on siellä. Ei tutustuttu kuin pph:lle ja sitten varahoidossa pojat tutustui jo etukäteen pk:iin.
Mutta vielä tärkeämpää on haastatella kussakin päiväkodissa olevien lasten vanhempia.
koska eihän sitä tiedä mihin sen paikan saa. Ei sitä noin vaan valita.