Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi prkl kun yöhoitoa ei voi jakaa miehen kanssa!

Vierailija
01.03.2011 |

Meillä 5kk vauva jolle ei väsyneenä isi kelpaa ELI se tarkoittaa sitä että minä olen vauvassa kiinni illan (tai vauva huutaa suoraa huutoa isän sylissä teki mies mitä tahansa), mies ei myöskään pysty rauhoittamaan vauvaa yöllä (taas suora hätähuuto) ja vauva kun herää kuuden maissa on yleensä aamuisinkin vielä uninen eikä silloinkaan kelpuuta miestä!! Jos laitan miehen heräämään vauvan kanssa vaikka viikonloppuna, vauva vaan itkeskelee. Tahtoo olla äidin kanssa. On niin äitiriippuvainen, ei kelpaa tutit tai pullot. Tämä v-mäinen tilanne tarkoittaa mulle sitä, että minä valvon ja väsyn, hoidan vauvan heräilyt ja mies saa nukkua aina kaikessa rauhassa!! Voi PRKL.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille mahdollisuutta. Et voi opettaa lastasi tuohon! Mies voi pitää lasta rinnalla ihan siinä missä sinäkin. Eli älä ota lasta isältään pois; kyllä se huuto rauhoittuu. Eikä huuto vahingoita lasta. Jos jo nyt alat pomppia lapsen tahdon mukaan niin mitä on tulevaisuus? Kasvattaminen alkaa heti syntymästä. Lapsi on jo nyt oppinut, että sinä pompit kun hän käskee. Jos kerran hätää ei ole, annatte lapsen olla isällään ja kyllä hän siitä rauhoittuu kun oppii, että tämä on ihan ok. Älä hössötä ympärillä vaan poistu tilanteesta; iä selviää kyllä.

5-kuukautisen sosiaalis-psyykkiset taidot on vielä sillä tasolla, ettei niillä tietoisesti pompoteta vanhempia ihan kiusan vuoksi. Tuon ikäiselle on biologisista syistä myös varsin ymmärrettävää, että turvantunne perustuu 90% nimenomaan äidin läsnäololle. Jos isä kuitenkin kelpaa muissa tilanteissa niin ei kyllä taida olla kyse siitä, että äiti "omisi" lapsen - pienille vauvoille nyt vaan on ominaista, että jos jokin vaivaa, lohtua haetaan siltä, jonka tuoksu, sydämensyke ym. on kohdusta tuttuja. Mutta huuto ei tosiaan vahingoita, jos tarpeisiin edes yritetään vastata.

Minulla ei valitettavasti ole montaa neuvoa, paitsi tämä paras mutta ärsyttävin: Anna ajan kulua ja ole kärsivällinen. Ensi syksynä alkanette olla lapsen silmissä yhtä "korvaamattomia" ja meillä kävi jopa niin, että parivuotiaana tulikin sitten isävaihe ja hetken vain isä kelpasi kun oli kotona. Kyllä siinä pientä vahingoniloa oli, vaikkei tämän tunnustaminen ole ehkä kovin korrektia ;) Kun tilanne on paha eikä sitä voi itse muuttaa, niin oikean asennoitumisen löytäminen helpottaa kummasti.

Sitä odotellessa, jotain ehdotuksia mikä saattaa helpottaa: Isä lasta hoitamaan AINA kun ei ole mitään ylitsepääsemätöntä estettä, lapsella ei ole jokin yksinomaan sinua vaativa kriisi päällä tms. jotta isäsuhde vahvistuu ja napanuora löystyy. Tarkistakaa nukkumisjärjestelyt, että ne ovat sellaiset joissa saat parhaiten unta. Nukuttakaa lapsi yhdessä, aluksi sinun rinnalla ja mies niin lähellä kuin vauva antaa (huoneessa-silittelemässä) ja sen sujuessa sinä poistut taka-alalle pieneksi hetkeksi isän ottaessa ohjat, pikkuhiljaa isän osuutta lisäten. Kuukauden-parin päästä voi aloittaa unikoulun, jos täysin toivottomaksi menee. Kiinteitäkin alkaa mennä tuossa vaiheessa, mikä osaltaan auttaa yöuniin.

Vierailija
22/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tohon oikeasti ole mitään konstia, (joillakin) vauvoilla on eroahdistuskausia, jolloin etenkin väsyneenä vain äiti kelpaa turvaa antamaan. Ei ole kyse isän avuttomuudesta, äidin tiukkapipoisuudesta tai vauvan veemäisyydestä..

Mun mielestä muutama täällä on antanut sen ainoan pätevän "neuvon": koita jaksaa ja anna ajan kulua. Muutaman kuukauden kuluttua tilanne on ihan varmasti jo toinen. Ja kaikkein hajottavinta mitä kannattaa pikkuvauva-aikana tehdä (hyvää tarkoittavien ohjeiden kuuntelun lisäksi) on verrata omaa lasta muiden helppoihin tapauksiin. Ensinnäkin lähes kaikilla on omat ongelmansa ja jos nyt jollain on täydellinen oppikirjavauva niin eipä se sua auta kumminkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo 1,5v herännyt kaikki yöt yksin... onkohan mies herännyt 2kertaa...

Vierailija
24/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että äiti EI NYT TULE!

Jos te pilaatte nukutuksen sillä että menet väliin, niin onko se joku ihme että lapsi huutaa jatkossa 3 kertaa kauemmin että rauhottuisi?!

Tämä on seuraus siihen että sinä olet nukuttanut lasta liikaa aikana jolloin lapsi oppi että näin saan turvaa: ja se huutaa sitä turvaa kunnes sinä tulet. Se on katkaistava huudattamalla lasta (koska huutamalla olet tullut paikalle ja ottanut lapsen syliin eikä mies ole saanut rauhoittaa lasta loppuun) tai sitten sinä vaan nukutat koska olette tämän lapselle tehnyt ja lapsi kasvaa tästä ulos.

Sääli tosiaan miestäsi. Sinä ET MENE jatkossa sinne nukuttamistilanteeseen niin lapsi saa ahaa elämyksen että muitakin turvaa tuovia asioita on kuin äiti.

Vierailija
25/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että äiti EI NYT TULE! Jos te pilaatte nukutuksen sillä että menet väliin, niin onko se joku ihme että lapsi huutaa jatkossa 3 kertaa kauemmin että rauhottuisi?! Tämä on seuraus siihen että sinä olet nukuttanut lasta liikaa aikana jolloin lapsi oppi että näin saan turvaa: ja se huutaa sitä turvaa kunnes sinä tulet. Se on katkaistava huudattamalla lasta (koska huutamalla olet tullut paikalle ja ottanut lapsen syliin eikä mies ole saanut rauhoittaa lasta loppuun) tai sitten sinä vaan nukutat koska olette tämän lapselle tehnyt ja lapsi kasvaa tästä ulos. Sääli tosiaan miestäsi. Sinä ET MENE jatkossa sinne nukuttamistilanteeseen niin lapsi saa ahaa elämyksen että muitakin turvaa tuovia asioita on kuin äiti.