Kesämammat vastaan Kesäkertut?! Yhdistytäänkö? Uudella nimellä?
Tuota... kyselen ihan rauhan merkeissä, että mikä ero nyt näillä oikein on ja miksi on kaksi ryhmää? Olisi todella kiva jos olisi vain yksi ryhmä kesäkuussa-06 saaville odottajille. Vähän on sekavaa kun kaksi ryhmää, jotka tuntuvat melkein kilpailevan keskenään(?).
Voitaisiinko valita kokonaan uusi nimi kesäodottajille? Laitettaisiinko äänestys pystyyn? Uusi nimi ja uusi alku ja vain yksi kesä-06 ryhmä? Sopisiko se?
Kommentit (34)
itse liityin tuohon kesäkerttuihin, kun huomasin sen vaan ensin... ihmettelin sitten kyllä tuota toista..
Kesäkertut on kylä musta aika kiva nimi, mutta voihan se joku muukin olla.
-Salzu
Selkiyttäisi jos olisi vaan yksi ryhmä ja itse pidän kyllä tuosta kesäkertut-nimestä. On jotenkin liikuttava =) Mutta jos muita ehdotuksia löytyy niin tervetuloa vaan!
mutta toisaalta, eikös tästä yhdistymisestä ollut jo aikaisemminkin puhetta ja silloin kaikki " osapuolet" eivät halunneet yhdistyä.
pitkään tuolla odotuspuolella nimenä! Miksei kesämammat tulisi kerttusiin? en usko että siellä muistetaan kuka on mistäkin ryhmästä, ts. ei katsota kieroon ketään!!
Kaikillahan meillä on sama tilanne niin olisi kiva jos meitä olisi siellä isompikin kasa kasvattamassa mahaa...
Kesäkertuthan vissiin tökkäs siihen tällä puolen aluks ettei " muut " odottajat ku vauvakuumeilleissa aloittaneet, halunnu samaan pinoon vaan tekivät oman... Ja kaikki kertut tuntu hävinneen johonki plussaamisen jälkeen ja jotenki musta ainaki tuntu et jäin leijailemaan välimaastoon ilman minkäänsorttista kuuluvuutta mihinkään...
Nyt sit on hassua lukee kumpaaki pinoo ja kirjottaa vaan toiseen... Varmaan viisainta ois uus nimi ettei jäis hiertämään ketään,oishan tuo kiva paljonko meitä OIKEESTI on.......
eli oisin kanssa sen yhdistymisen kannalla...
olen molemmissa listautuneena ihan varmuuden vuoksi mutta en kyllä voi käsittää miksi ei jotkut Halua yhdistää/yhdistyä??
jos syynä on tosiaankin vain se ettei listasta tulisi liian iso niin...mun mielestä se on kyllä keksimällä keksitty " syy"
pliis tulkaa kaikki mammat samaan listaan juttelemaan :))
jossain vaiheessa täällä puhuttiin kesämasuista ja jos pitäisi joku uusi nimi keksiä niin ehdottaisin sitä, eli KESÄMASUT...
kirpsakkaa syyspäivän jatkoa kaikille mammoille ja muillekkin :)
Ilmoittauduin itse kerttuihin, kun sen ensimmäisenä täältä bongasin :)
Mutta yksi yhtenäinen olis kyllä hyvä, samaan lopputulokseen tässä kuitenkin tullaan, kesävauva-06 :))
Ilosta päivää kaikille !
Helmis
että samaan ryhmään ovat tervetulleita kaikki kesävauvan odottajat! Kesäkertut nimestä en haluaisi kuitenkaan luopua, tykkään siitä enemmän.
Harmittaako jotakuta ihan kauheasti, jos kirjoitellaan vain kaikki KESÄKERTTUJEN alla? En ole itse koskaan kuulunut kuukausilistoille vauvakuumeen puolella, mutta nyt olisi ihan mukava kirjoitella " kohtalotovereiden" kanssa.
Kai kaikilla " kuppikunnilla" kuitenkin se tärkein tässä ole yhteistä - vauva syntymässä alkukesästä?
ei halunnut olla. En kuumepuolella kirjoitellut mihinkään pinoon, mutta tää Kerttuset " kokoontui" kuulemma jo siellä eli tuttu porukka jatkoi täällä odotuspuolella. Minut hyväksyttiin kyselyittä mukaan. Jee! Yksi pino olisi kiva, mutta se ei saanut alussa pinoja perustettaessa kannatusta. Luulen, että Kerttusia on enemmän, joten miksei voisi yhdistää mammoja Kerttusiin???
Charlotte
Itse liityin kesäkerttuihin vasta viime perjantaina, enkä ole edes vielä huomannut, että on toinenkin lista....Jos yhdistytään niin toisen (siis kumpi se sitten onkaan) palstan pitäjäähän voi harmittaa, jos on tehnyt turhaa työtä päivittäessään listaa, vai? Eli toiset mammathan täytyisi siirtää toiselle listalle jne. Jos joku keksii helpon konstin, niin mikäs siinä! Joka tapauksessa, hauskaa alkanutta viikkoa kaikille odottajille!! =)))
Kivahan ois, jos kaikki ois samassa, tulee laajempi skaala mielipiteitä.
En oo kuulunu mihinkään vauvanyrittäjien listaan, bongasin vain kesäkertut ekaksi ja liityin mukaan. Kesäkerttuset nimi on kyllä ihan kiva, sama mulle muuten tuon nimen kanssa.
Marieela on vaan tehnyt listaemona hienot listat jo, sääli jos Marieelan työ menis hukkaan.
Kannattaakohan yksinkertasesta asiasta tehä monimutkasta? Ruetaan vaan kirjottaan yhen ja saman nimen alle ja sillä simppeli!
Nautitaan vaan odotuksesta ja jaetaan yhteiset ilot ja surut -ja niitähän näissä hormonimyrskyissä piisaa! :)
Itse kannatan tuota kesäkerttujen nimeä ja listaa. Liityin vasta tänään tänne odotus puolelle ja tietoisesti kesäkerttuihin. Olin siinä myös vauvakuumeisten puolella, ja ensimmäisiä kertoja tänne odotus puolelle tullessani tulin siihen tulokseen, että kerttuja tänne odotan. Ei täällä silloin ollut vielä varsinaista listaa..kirjoiteltiin vain kesämasujen pinoon. Se ei siis tuntunut ainakaan minusta tuolloin varsinaiselta listalta, jossa olisi ollut esittelyt ja muut. Nyt olen ollut nettipimennossa ja tänään tänne tullessani, huomasin jo kerttujen saaneen listan tänne ja siihen ilmoittauduin.
Periaatteessa minustakin olisi kiva, jos olisi vain yksi lista. Ymmärrän kuitenkin, miksi kaikki eivät välttämättä halua yhdistyä. Monet kertuissa olleet tuntevat sen listan " omakseen" , kun ovat siinä jo kauan olleet, minä ainakin. Jos siis kertut ja masut päättävät yhdistyä, haluasin ainakin säilyttää tuon kesäkerttujen nimen! Kesäkertuissa masuasukkini on alkunsa saanut pitkän yrityksen jälkeen ja tulisi sellainen olo, että tuokohan huonoa onnea, jos listan nimeä menisi muuttamaan?!
Mä tosin kuulun molempiin listoihin. mutta Kertut on selkeämpi listana, Mammat taas on enemmän kasauma.
Elikaikki joukolla kerttuilemaan!!!
että saamaan vaan! Minäkin eilen kirjoitin kumpaakin ja ihmettelin,että mihinkäs sitä sitten oikein kuulutaan?!!
Onko sillä nimellä mitään väliä? Kesäkertut on kyllä kiva, tai mites sitten kesäleppis? Toisaalta kun on olemassa jo listat hienosti tehtyinä,niin oltaisi vaan kesäkertut!!!
Mukavaa alkavaa viikkoa!!!
Tuulia
Jep, hommahan alotettiin jo pari kuukautta sitten kuumepuolella. Meistä tuli jo sillon oma porukka, joka tietty kasvoi koko ajan. Kesäkerttu-nimi keksittiin ja siitä asti minä ainakin olen vahvasti ollut kesäkerttu. Siitä nimestä en halua luopua!!!
Marieela vaihtui sitten listaemoksi tänne odotukseen, kun muita halukkaita ei löytynyt. Ja meistä hän plussasi ennemmin : ) Meistä oli tärkeää, että saamme olla kesäkerttuja, koska se oli alkuperäinen nimi.
Toivon omasta puolestani että Marieela saa jatkaa emona (muutenkin sellainen meidän äiti-hahmo : ), joten ehdotan että MAMMAT tulee sitten medän pinoomme vaan mukaan. Siellä on niin paljon porukkaa että eipä sitä tiedetä kuka kukin on.
Marieela ei nyt juuri ole paikalla, mutta päivittelee kyllä uuden suuren listan kun ehtii.
Soffu+ nuppu rv 4+5
eihän siellä mammoissa ole kuin ehkä kaksi tai kolme aktiivista, joten helpompi heidän on siirtyä. Enkä myöskään halua kerttu-nimestä luopua! Tervetuloa kaikki vaan samalle listalle! Ja Marieelalla on kokemusta päivittää listaa.
minullekin ihan ok. Nimellä ei ole väliä, kesäkertuissa kai valmiiksi enemmän porukkaa, joten varmaankin jo järkisyistä kannattaisi meidän kaikkien siirtyä sinne. Ja tulee loppu jahkaamisesta. Jonkun on jossain vaiheessa kuitenkin jotain päätettävä.
Vihdoin täällä otetaan kunnolla puheeksi tämä asia, mikä varmasti on vaivannut tosi monia. Ilman muuta kaikki samaan pinoon ja koska Kesäkertut on toiminut selvästi aktiivisemmin niin sinne vaan kaikki. Kenenkään ei tarvitse kysyä voiko sinne liittyä. Tottakai sinne voi liittyä, jos odottaa vauvaa syntyväksi kesäkuussa -06. Vaikka palstojen välillä ei varsinaisesti mitään taistelua ole ollutkaan, minusta on ainakin tosi turhauttavaa, että ei voitais sen verran antaa periksi, että pinoudutaan yhdessä paikassa. Marieela on tehnyt sen verran hyvää työtä listaemona, että koko sen vuoksi pidetään Kesäkertuista kiinni.
En ole liittynyt kumpaankaan pinoon ku on jotenki outoa toi kahden pinon systeemi. Mutta kovin" itsenäisiä" vaikuttavat olevan odottajat molemmissa pinoissa.
Vai perustetaanko kolmas, neutraali pino? :) HEH
Nimiä ei tuu kyllä mieleen.