Kissan raapaisusta olisitko huolissasi?
Naapurin rokottamaton vapaasti ulkoileva kisu raapaisi tänään pienen verijäljen lapsen käteen ja nyt mä oon tässä ihan paniikissa että pitääkö meijän ottaa joku vesikauhurokote!!!!!! Vaikka suomi on rabiesvapaa maa niin silti huolettaa!!! Mitä itse tekisitte??
Kommentit (41)
teidänkin muksuja on raapaisseet ns. likaset rokottamattomat kissat?
huuhtelin vaan ja sitten jonkin ajan kuluttua antiseptiä sumutin. Ei se aluks tuntunu isolta asialta, ainahan muakin on kissat raapinu.
Ei hitsit, miten sairaaks tää maailma on mennyt!
Vesikauhurokote kissan raapaisusta, huoh!
ja syystä että???
kisu on rokottamaton, ja armoton saalistaja.
toksoplasmoosi tai mikä se nyt on, jota just kissat levittää
ei asialle enää mitää voi....
kannattaa pienet lapset pitää kaukana kissoista ja etenkin rokottamattomista, ihan kaikista eläimistä
veisin lääkäriin ja hakisin siten antib kuurin
kai desinfioit haavan todella huolellisesti ehti välittömästi??
Onkohan sen kuurin syömisessä mitään järkeä?
Meillä on omat kissat rokotettu ja ovat sisäkissoja, mutta mummolan pihalla kuljeskelee naapureiden kissoja eli...
Ja muuten, itseäni on purrut pari kertaa (kesy)rotta, hamsteri, marsu sekä kani ja tässä sitä mennä porskutetaan ilman mitään ongelmaa...
hakemaan ton takia a-kuurin! Siis ihan totta, järkeä saa JA PITÄÄ käyttää!
onhan muakin muksuna purreet/raapineet lukemattomat kissat jotka on ollu rokottamattomia ja rotti syöneet ja tässä ollaan terveenä kun pukki!! Mutta kun on lapsesta kyse niin sillon mennään vaikka kuuhun että mitään pahaa ei tapahtuisi..Ja joo tiedän että ei niitä voi pumpuliin kääriä, maailma on paha paikka joten tämmönen kauhea ajatus juolahti mieleeni niin ajattelin että kysäisempä onko muille käynyt vastaavaa ja ovatko he olleet huolissaan. En siis mitenkään pahalla..
Jos kissa puree niin heti lääkäriin! Ja jos haava turpoo niin vielä nopeemmin!
Itse oon saanu raapasun ulkomailla katukissalta. Olin syömässä ja kissa tuli lähelle ja nousi kahdelle tassulle ja onnistui raapasemaan kädestä. Ei kyllä mennyt vereslihalle asti. Olin pitkään pelokas että saan vesikauhun, mutta 15 vuotta myöhemmin ei ole vielä iskenyt. Tuskin siis suomalaisesta kissasta mitään saa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kissa puree niin heti lääkäriin! Ja jos haava turpoo niin vielä nopeemmin!
Kiva että tulit kertomaan tämän tähän aataminaikuiseen ketjuun, joka käsittelee kissan raapaisemaa pientä verijälkeä.
Hehee :----D Ehkä tämän aloituksen tavoite oli vain provosoida. Mutta varmuuden vuoksi kerrottakoon että kyllä sen sitten huomaa jos joku pahempi hoitoa vaativa tulehdus iskee, haava märkii, punoittaa laajalti eikä umpeudu, kuumetta nousee jne. Pienet haavat putsataan ja tarvittaessa suojataan, sillä hyvä. Jäykkäkouristus rokote on hyvä olla saatuna kun kyseessä likainen haava minne on voinut maaperän bakteereita päätyä.
Toivon että vastaanotolla joku nauraa ulos jos pintanaarmun kanssa lähtee lääkäriin nykyisessä terveydenhuollon ruuhkatilanteessa. Yksityiselle toki voi mennä, he ei rahasta kieltäydy vaan mielellään tutkivat pienen naarmun perin pohjin ja opastavat yksinkertaiset asiat uusavuttomille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuulemma sattuu toiseen niistä isommista. Voisiko joku auttaa?
Haavaan sattuu, aika yllättävää? Enemmän olisin huolissaan jos ei mitään tuntuisi.
Suomessa ei esiinny vesikauhua.
Jos ulkona raapaisi, niin niin kauan kuin jäykkäkouristusrokote on otettunan niin voitte olla ihan rauhassa. Jos raapaisukohta alkaa turpoamaan, punoitus leviää tai muuten näyttää häijyltä niin käytte näytillä.
Ite istun just päivystyksessä, käskettiin päivystysavusta tulla tänne. Kissa raapaisi naamaan vuotavat jäljet ja kolmesta kohtaa huulen sisäpuolelta meni kynnet läpi.
Ja kuulemma antibiootit ja jäykkäkouristusrokoitteen tilanteen tarkistus edessä, koska kissan bakteerit ja se että raapaisut on kasvoissa ja limakalvolla. Huuli on turvonnut jo, ja vähän ärsyttää koko homma.
Kaikkien eläinten ja oksien raapaisuun: pese heti ja käytä saippuaa. Kuivaa ja hiero raapaisukohtaan käsidesiä. Toista vielä pari kertaa saman vuorokauden aikana ja pari seuraavaa päivää. Pöpöt kuolee ja kutina pysyy poissa. Käy kaikkiin ötököiden puremiin.
Jäykkäkouristusrokotukset kuntoon jos käsittelee eläimiä.
Rabiesta ei ole lemmikeillä. Jos joku sanoo näin, se on vitsi... rabies tappaa kissan. Viranomaiset ilmoittaa jos sitä saapuu Suomeen. Venäjältä tulee välillä.
Koira puri vuosia sitten niin antoivat jäykkäkouristusrokotteen. Kaksi koiraa tappeli ja menin erottamaan pukareita, toinen puri minua.
Meidän lapset olis jo aikaa sitten kuolleet kissan raapaisuun.. Tuolla ne nukkua tuhisee omissa sängyissään...