Kissan raapaisusta olisitko huolissasi?
Naapurin rokottamaton vapaasti ulkoileva kisu raapaisi tänään pienen verijäljen lapsen käteen ja nyt mä oon tässä ihan paniikissa että pitääkö meijän ottaa joku vesikauhurokote!!!!!! Vaikka suomi on rabiesvapaa maa niin silti huolettaa!!! Mitä itse tekisitte??
Kommentit (41)
Saan enemmän hallaa itsellesi sillä, että syöt jonkun antibioottikuurin turhan takia, sillä
se tappaa kaikki hyvätkin bakteerit ja sen jälkeen voit saada helpommin jonkun muun taudin.
En enää yhtään ihmettele sitä, miksi bakteerien vastustuskyky paranee kokoajan, kun ihmiset hakee kuuria kissan raapaisun takia.
Eikä antibioottikuuria, PAITSI sitten, jos haava tulehtuu. Eli alkaa punoittaa, kuumottaa. Sitten haet antibiootin lapsellesi. Rauhoitu hyvä nainen.
ja olet haavan desinfioinut niin eiköhän se riitä.
Rabies tulee puremasta, vesikauhuisen eläimen puremasta. Tuskisn sillä kissalla rabiesta oli eikä se purrut?
Käy lääkärissä jos sua huolettaa mutta ei kissan raapaisu nyt sentään niin vaarallinen ole vaikkakin kissojen kynsissä yleensä on tsiljoona bakteeria ja raapimat tulehtuu helposti.
Meidän kissa kerran luuli vauvan heiluvia jalkoja syöttötuolissa leikiksi ja kerkesi tarrata kiinni. Pieni verinen viiru jäi. Eipä tuosta tytölle mitään tullut, ei tulehtunut yms. Ja kissahan on yleensä siisti elukka, et se kyllä nuolee tassunsa puhtaaksi sisälle tullessaan tai hiekkalaatikolla asioinnin jälkeen. Ainakin meidän kissa.
Meillä on kissa. No tänään se sitten raapaisi 10v tyttöni vasempaan käteen 2 haavaa ja yhden pienen. No se pienin turposi ja näyttää aivan hyttysenpistolta. Kaksi muuta ehdittiin jo putsata ja laittaa laastarin päälle. Kyllä se turvonnutkin putsattiin, mutta silti turposi. Pitääkö huolestua vai pitääkö se vain antaa vetäytyä? Kiitti etukäteen neuvoista. (:
Meillä on kissa. No tänään se sitten raapaisi 10v tyttöni vasempaan käteen 2 haavaa ja yhden pienen. No se pienin turposi ja näyttää aivan hyttysenpistolta. Kaksi muuta ehdittiin jo putsata ja laittaa laastarin päälle. Kyllä se turvonnutkin putsattiin, mutta silti turposi. Pitääkö huolestua vai pitääkö se vain antaa vetäytyä? Kiitti etukäteen neuvoista. (:
Anteeksi tuli ajatskatko tarkoitin: Kyllä se pienempikin putsattiin, mutta silti turposi.
haavakohta olisi vähän turvonnut ja sattuu.
Meillä on siis kolme kissaa ja minulla on vähän väliä kädet naarmuilla. Joskus vain haavasta tulee hieman syvempi ja silloin se kohta turpoaa ja tietenkin sattuu. Menee ihan parissa päivässä ohi. Putsailet vain niitä naarmuja/haavoja.
No kai niihin muksuihin "sattuu" jos äidit hyrräävät siinä ympärillä huolissaan. Putsatkaa haavat ja opettakaa lapsille, etteivät mene häiriköimään eläimiä, niin ei tuu pipi. Jos ne naarmut oikeasti tulehtuvat, niin siitä nousee kuume.
Ja btw toksoplasmoosi on vaarallinen vain sikiölle. Suurin osa maapallon väestöstä on saanut tartunnan jossain vaiheessa elämäänsä (joka sitten antaa immuniteetin tautia vastaan).
Antibiotteja kirjotellaan muutenkin ihan liian leväperäsesti. Ja snokaa nyt vielä, että olette samoja tätejä, jotka kieltäytyvät rokottamasta lapsiaan!!
Niin ja vesikauhuisen eläimen kyllä erottaa terveestä, jos sellanen oikeasti jossain maailmankolkassa sattuisi tulemaan vastaan.
Itse se tyttö siihen tuli kertomaan että sattuu. Omatoimisiksi meidän mukulat on kasvatettu. :D
täytynee luottaa internetin ihmeelliseen maailmaan ja luottaa siihen että suomessa ei ole rabiesta todettu yli 20vuoteen!! Mutta varmaan olet äiti itsekin ja tiedät mitä se ainainen huoli niistä maailman tärkeimmistä on!!!!!
toksoplasmoosi tai mikä se nyt on, jota just kissat levittää
ei asialle enää mitää voi....
kannattaa pienet lapset pitää kaukana kissoista ja etenkin rokottamattomista, ihan kaikista eläimistä
veisin lääkäriin ja hakisin siten antib kuurin
kai desinfioit haavan todella huolellisesti ehti välittömästi??
nyt välttämättä....