Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 37 tiedon tarpeessa :(

Vierailija
28.02.2011 |

Nyt ihmettelen, mieluiten jo teiltä asian kokeneilta miltä loppuraskautenne näytti? Itse nyt viikolla 37, ja eilen illalla alkanut ns. kuukautiskivut. Ei ole kivuliaita sinäänsä, mutta jotenkin jomottaa ja tuntuu kummalta.

Onko vastaavanlaisia kokemuksia ja mahdollista syytä tiedossa? Kiitollinen avusta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans viikolla 37 ja noita kipuja kaipailen! Supistukset voi siis olla juuri tuollaisia menkkakipuja aluksi, sitten voimistuvat. Itselä ei vielä minkäänlaisia merkkejä siitä, että vauva voisi joskus haluta uloskin. Olen niin kypsänä tähän odotukseen!

Vierailija
2/9 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurauksena voi olla paikkojen avautuminen. Supistuksethan ovat kuukautiskipuja:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sinulla on seuraava neuvolakäynti?

Äidilläni supistukset tuntuivat lähinnä kuukautiskivuilta, selän puolella vieläpä. Hän ei tajunnut niiden olevan supistuksia, kun ensimmäisestä lapsesta oli ihan eri tuntoiset supistukset.

Kovettuuko maha? Voi olla että on vain "harjoittelua". Mutta voihan se lapsi olla tulossakin :) Yleensä kylläkin supistukset tuntee ja tajuaa, että nyt on lähdettävä. Jos huolettaa, kysäise neuvolasta, voisivatko kurkata kohdunsuun tilanteen.

Vierailija
4/9 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuukautiskivuilta ja voi säteillä selkään ja mahaan.

Vierailija
5/9 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että jotain vastauksia saanut nyt :)

Mä kanssa noita supistuksia miettisin mutta ihan ekakertalaisena on niin helppoa olla ihan out eikä tajua mikä on ja mitä. Neuvolakäynti nyt keskiviikkona mutta ehkäpä otan ja soitan ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi!

Vierailija
6/9 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei noi vaarallisia ole. Kyllä sä sitten huomaat, jos synnytys oikeasti käynnistyy.

Vierailija
7/9 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti saa mitään aikaan kohdunsuulla. Sinänsä ovat merkki siitä, että kohtu on aktivoitumassa. Aivan normaalia. Itse synnytykseen voi kuitenkin mennä aikaa reilusti yli kuukausi. Kannattaa varautua siihen, niin hermo kestää paremmin yliaikaisena.

Vierailija
8/9 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun maha menee kovaksi palloksi.. etenkin silloin, kun vauva liikkuu noilla viikoilla, niin helposti supistaa. Kohtu harjoittelee tulevaa koitosta varten.

Huomaat kyllä itsekin selvästi supistuksen, kun kokeilet sormella painaa mahaa.. supistuksen aikaan on selkeästi kova pinta ja muina aikoina maha on pehmeä.

Noita nyt tulee ja menee jopa viikkojen ajan.. sit, kun alkaa keilapallo painaa jalkojen välissä, niin olis kiva, kun alkaisivat oikeasti avatakin paikkoja ja käynnistää synnytystä. ;)

Vierailija
9/9 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan tuollaisia samanlaisia tuntemuksia on ollut tässä muutaman päivän ajan ja kevyempiä supistuksia jo raskauden puolivälistä. Edellisessä raskaudessakin alkoi jo hyvissä ajoin ja meni silti 11 päivää yli lasketun ajan. Eli jotain tapahtuu, mutta kuinka tehokkaasti, jää nähtäväksi. Ne varsinaiset synnytyssupistukset ovat sitten oma lukunsa ja ne erottaa kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä