Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Millainen koira bostoninterrieri on?
27.02.2011 |
Olen lukenut kyllä koirasivuja ja ihastunut rotuun, mutta yleensähän niissä kerrotaan vain hyviä puolia. Haluaisin kuulla käytäntöä siitä millaista on elää bostonilaisen kanssa. En tunne ite yhtään sellaista koiraa livenä. Sopiiko ekaksi koiraksi lapsiperheeseen? Riittääkö tunnin lenkki päivässä ja kusetukset, jos lisäksi sisällä heitellään palloa ym.?
Ranskis olisi toinen suosikki, mutta liikaa terveysvikoja. Bostonilainen siksi parempi.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Itsellä bostoni ollut pari vuotta ja ainakin tämä meidän on erittäin innokas ja riehakas tapaus etenkin vieraiden kanssa. Oman perheen kesken osaa taas olla hyvinkin rauhallinen peiton alla köllöttelijä.
Meillä ei ole vielä lapsia, mutta suunnitelmissa kylläkin. Ongelmia en usko tulevan muusta kuin juuri tuosta innokkuudesta. Osaako sitten varoa vauvaa ja rauhoittua...
Lenkkeilyksi riittää varsin hyvin tunnin lenkki, näin talvisin ei tarkene ulkona kuin 15min kerrallaan. Kesällä sitten taas menisi vaikka kuinka. Itse olen ollut tyytyväinen siihen, että bostoni ei vaadi joka päivä pitkiä lenkkejä, enemmänkin tykkää "riehumisesta" sisällä, vetoleikeistä ja noutamisista. Mielestäni aivan ihana rotu, vaikka monien mielestä liian energinen.
Mutta eiköhän tuo lasten kanssa sopivuus riipu aivan siitä, millainen luonne on. Ja tietenkin siitä, miten saa totutella lapsiin...