Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehitysvammaisten lasten äidit

Vierailija
27.02.2011 |

miten terveen lapsen kaverit ovat suhtautuneet kehitysvammaiseen sisarukseen?

Onko kehitysvammaista lasta kiusattu koskaan?

Miten lapset suhtautuu kun kotona onkin kehitysvammainen?

Näitä asioita välillä pakosta tulee pohdittua. Meillä pieni kehitysvammainen lapsi.

Tiedän, ei pitäisi liikaa tulevaisuutta miettiä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huolehdin näitä kaveri ym. asioita oman 4v. lapsen kohdalla, tarkkaa diagnoosia ei vielä ole, mutta todennäköisesti ja aika varmasti kyseessä on lievä kehitysvamma. Oon muutenkin tosi herkkä luonteeltani, ja en tiedä miten tulen kestämään nämä kaikki tulevat koettelemukset, nytkin on jo leikkitilanteet haastavia naapuruston lasten kanssa. Miten paljon sitä voi ja pitää tukea lasta, koko ajan pitäisi olla silmät edessä ja takana. Niinhän se vain on, että mitä enemmän ikää lapsille tulee, niin he alkavat valikoida itse kaverinsa ja kulkea muutenkin itsenäisemmin. Nyt ois kiva kuulla positiivisia asioita niiden kehitysvammaisten lasten äideiltä, joiden lapsi on jo isompi vai onko edes sellaisia olemassa?

Vierailija
22/23 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lievä, keskivaikea ja vaikea

vaan lievä, keskitasoinen, vaikea ja syvä ja nykyään niistäkin luovuttu ja kehitysvammaisuudella on toiminnalliset määritelmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnoosina ainakin keskivaikea kehitysvammaisuus. Lapsi sai sen aivan äskettäin: (. Mitkä on toiminnalliset määritelmät??