Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni budjetti häissä-miten rajata kutsuttujen hlö määrä

Vierailija
27.02.2011 |

Sukulaisisa lähinnä,ketkä on kutsuttava ja ketkä ei..meillä esim 2 tätiä miehellä ovat läheisempiä kuin 4 muuta..ja miehen toisten isovanhempien kanssa emme ole tekemisissä juuri ikinä..joku kuitenkin suuttuu:D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mekin tehdään. Itse aina mietin niin päin, että jos on joku sukulainen kenen kanssa en edes ole tekemisissä niin haluaisinko mennä heidän häihin vai olisiko se enemmän pelkkä muodollinen rasite. Minulle ainakin rasite jos saan kutsun sellaisen henkilön juhlaan kenen kanssa en edes ole tekemisissä. meillä häihin tulee tasan 40 henkilöä.

Vierailija
2/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mekin tehdään. Itse aina mietin niin päin, että jos on joku sukulainen kenen kanssa en edes ole tekemisissä niin haluaisinko mennä heidän häihin vai olisiko se enemmän pelkkä muodollinen rasite. Minulle ainakin rasite jos saan kutsun sellaisen henkilön juhlaan kenen kanssa en edes ole tekemisissä. meillä häihin tulee tasan 40 henkilöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ellaiset joista oikeasti välitätte ja haluatte olevan läsnä häissänne.

Meillä oli häät reilu vuosi sitten ja rankalla kädellä karsittiin.

Maksimi mitä haluttiin paikalle oli 100 henkilöä. karsimalla saatiin kutsuttuja 75. Muutoin olisi oikeasti mopo karannut käsistä ja budjetti paukkunut yli. Karkaamalla olisi kutsuttuja ollut noin 200.

Vierailija
4/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsua jotain kaukaista sukulaista jonka kanssa ei ole tekemisissä?kaikilla vaivautunut olo yms

Vierailija
5/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. ei isovanhempia kutsuta, jäävät myös lapsensa (sedät, tädit) saapumatta.

Vierailija
6/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hääparin päivä ja heillä on oikeus olla itsekkäitä sinä yhtenä päivänä.

Ja jos tuossakin tilanteessa isovanhempien kanssa ei olla tekemisissä niin mitä he siellä tekisivät.

Ja jos taas sen takia jäsivät nuo sedät ja tädit jotka taas olisivat läheisiä pois niin saisivat minun puolestani olla sitten kokonaan...

Vierailija
7/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me järkättiin vähän isommat häät ja ajateltiin kutsua "kaikki", jotta kenenkään ei tarvitsisi suuttua. (Ja toisekseen me tykätään isoista juhlista ja toivottiin kyllä aidostikin, että suvulla olisi mahdollisuus tavata toisiaan.)

Mutta eikös kuitenkin unohtunut joku sukulainen kutsumatta, jota ei olle nähty 20 vuoteen, eikä edes kolmannen käden kautta olla kuultu kuulumisia enkä tunnistaisi vaikka kadulla vastaan tulisi. Ja kyllähän sitä sitten oli ihmetelty. Ei sillä, että he olisivat juhliin kuitenkaan lähteneet eikä edes heidän lähisukunsa tullut, mutta kyllä sitä silti piti ihmetellä.

Ja varmaan joku harvemmin tavatusta suvusta on kuvitellut, että on kutsuttu vain lahjoja saadaksemme, ja vetänyt siitä herneet nenään, vaikka se ei todellakaan ollut tarkoitus. (Tarjoilut olivat sen verran hintavat, että kalliimmaksi heidän tulemisensa olisi meille tullut kuin pois jääminen, mutta oltaisiin silti toivotettu mieluusti paikale.)

Eli kun häitä alat järjestämään, melko varmasti onnistut suututtamaan jonkun jollakin syyllä.

Vierailija
8/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rajattiin häihin ne ihmiset, jotka olivat pitäneet meihin yhteyttä viimeisen vuoden aikana yhteyttä muutakin kuin postikortin merkeissä. Hyvin rajas porukan minusta ;-)

Vierailija
9/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kanssa pieni budjetti häissä. Henkilömäärä rajattiin ihan lähisukuun, eli vanhemmat, isovanhemmat, kummisedät ja -tädit.

Pidettiin sitten erikseen vapaamielisempi juhla kavereille ja muille sellaisille. Nämä kaverijuhlat oli kustannuksiltaan ihan minimaaliset, kun ei tarvinnut mennä minkään hääkoodin mukaan.

Haluttiin kuitenkin pitää lähisuvulle perinteiset hääjuhlat. Vaikkei suvun kanssa niin paljon olla kaikkien kanssa tekemisissä, niin on ne kuitenkin sukua..

Vierailija
10/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari rajasi kutsuttujen määrän omalla tavallaan. Joku kutsun saanut täti tiedotti koko muulle suvulle, että "eikö teitä ole kutsuttu" ja sitten kaikki sulhasen puolelta omia vanhempia lukuunottamatta jäivät pois.

Vierailija
11/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari rajasi kutsuttujen määrän omalla tavallaan. Joku kutsun saanut täti tiedotti koko muulle suvulle, että "eikö teitä ole kutsuttu" ja sitten kaikki sulhasen puolelta omia vanhempia lukuunottamatta jäivät pois.

Vierailija
12/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rajaisin pois nimenomaan sellaiset, jotka eivät ole teille niitä läheisimpiä. Joku suuttuu varmasti, sitä ette voi välttää kuitenkaan.

Välttäisin kuitenkin "rikkomasta porukoita". Itse olin joskus hieman loukkaantunut, kun kaveripariskunta karsi häävieraita ja jätti minut ainoana pois kuuden hengen tiiviistä kaveriporukasta. Ilmeisesti päätyivät tähän, koska muut olivat samassa porukassa "pariutuneita" (siis ei tarvinnut kutsua aveceja erikseen), minun mieheni taas olisi tullut mukaan "ylimääräisenä".

Vierailija
13/13 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kutsuttiin sukulaisia aika runsaasti, vaikkei olla paljoa tekemisissä. Jälkikäteen harmitti: Tulivat paikalle selvästi velvollisuuden tunnosta, lähtivät pois heti ruuan jälkeen pitkään matkaan (alle 2h ajamista) vedoten. Eivät siis jääneet edes häävalssia katsomaan tai kahville, puhumattakaan kunnon juhlimisesta. Niilläkin rahoilla olisin mieluummin ottanut paikalle ystäviä, jotaka olisivat juhlineet kanssamme pitkälle yöhön saakka tai vaikka kustantanut pienemmälle porukalle paremmat tarjoilut.