Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielitekoja raskausaikana ja kumpi sitten syntyi???

Vierailija
27.02.2011 |

Mun teki ekasta mieli, omar karkkeja ja sprite limpparia ja piimää, ja poika syntyi.

Toisesta teki mieli kaikkea tuoretta, hedelmiä ja kasviksia ja tyttö syntyi.

Nyt tekee mieli jugurttia ja maitoa ym maitotuotteita, kumpi sitten tulee???

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoretta ja raikasta himosin varsinkin ekassa raskaudessa, osittain myös tokassa ja kolmannessa. Tokassa ja kolmannessa maistui myös suolainen.

Kolme tyttö mulla on :)

Vierailija
2/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokamielitekoja ollut. Ehkä sellaisia anti-mielitekoja pikemmin, en esim. voinut syödä hampurilaisia, ranskiksia tai pizzaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskausaikana teki mieli sitrushedelmiä ja kovia juustoja.

Vierailija
4/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa erityisesti alkuraskaudessa teki mieli perunaa, ja emme mieheni kanssa olleet syöneet koskaan perunaa kuin keitoissa, niin ekat keitetyt perunat ikuisuuksiin jäivät liian raa´aksi. Tajusin, että oli melkoinen himo perunaan, kun söin sitten sellaisia puolikovia kaksi kappaletta seisaalteen keittiössä... Outo juttu oli, että ei tehnyt mieli lainkaan suklaata eikä oikein mitään rasvaista. Söin paljon marjoja.

Tokassa tuli mielitekoja vasta loppuraskaudessa joulun takia. Jäi himo juustoihin (koviin ja kypsiin esim. ritari) ja suklaaseen. Tex mex ruoka maistui koko raskauden ajan.

Molemmissa tapauksissa kyseessä oli poika.

Vierailija
5/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpeä omena molemmissa ja loppu sen syöminen ku seinään ja sitä oli syötävä vaikka sai närästää lisää..

Kaksi tyttöä on.

Vierailija
6/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän teoriaan en usko kyllä pätkääkään :)

Vierailija
7/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua odottaessaan äitini puolestaan himoitsi lakritsia.

Eli tästä voisi kuvitella, että tytöt on tehty sokerista. Paitsi että ap:n kokemus kumoaa sen.

Vierailija
8/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ruokahimoilla olisi jotain tekemistä lapsen sukupuolen kanssa. Mulla teki molemmilla kerroilla mieli raikkaita, hedelmäisiä juttuja, esim. valitsin mieluummin mehujään kuin suklaajätskin, mitä en muuten tekisi koskaan. Mehujäätä jopa himoitsin, varsinkin ekalla kerralla. Ekassa raskaudessa koin myös yhden kerran (ihan alkuraskaudesta, joku rv 8 tai jotain) aivan pakottavan tarpeen syödä lihaa. Toisella kertaa himosin pitkään mandariineja ja loppuraskaudesta verigreippiä. Mulla on tyttö ja poika.

Vierailija
9/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä juttu että odotusaikana sitä ja tätä niin tulee tyttö/poika...

Ihan sama kun sanotaan että on poikamaha ja tyttömaha (mikä kyllä mulla piti paikkansa) mut sit on se joku ihme viiva??? mitä mulla ei tullut ollenkaan...

Olen vaan kuullut että poikaa odottaessa himoitsee hapanta, tytöstä en tiiä...

ap

mut hauskahan näitä on lukea mitä kukakin on himoinnut, kaveri kun himoitsi vessapaperia =D

Vierailija
10/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppu karkin syönti kuin seinään tyttöä odottaessani. Söin tosi terveellisesti ja himoitsin appelsiinejä. Kaikki rasvainen ja epäterveellinen oksetti.

Pojasta teki taas mieli kaikkea epäterveellistä. Enpä tainnut montaa hedelmää hänen raskausaikana syödä...? Olin muutenkin kamalan huonolla tuulella poikaa odottaessa.

Vierailija
11/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvamössöjä, etenkin sitä punaherukkaa ja ruusunmarjasosetta.

ap

Vierailija
12/36 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa raskaudessa ei ole ollut mielitekoja. Ensimmäisestä raskaudesta syntyi tyttö ja lääkäreiden mukaan tästä toisestakin tulisi tyttö.

Vierailija
13/36 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 13:10"]

Poikaa odottelen. Poikamaha on ja tummat viivat kulkee navasta ylös ja alas. Ihokin hehkuu, ei siis ole tyttöä viemässä äitinsä kauneutta :)

[/quote]

Minä olin kyllä paljon hehkeämpi tyttöjä odottaessa. Pojasta tuli selkä täyteen finnejä eikä naamakaan välttynyt näppylöiltä. Tytöistä taas iho oli parempi kuin koskaan.

Mutta oikeasti uskon, että se oli vaan sattumaa.  Mahat oli jokaisesta "poikamahat" joten eiköhän sekin riipu enemmän ihmisen ruumiinrakenteesta. Hauskahan sitä on kyllä spekuloida kumpi on oireiden perusteella vaikka ihan puppua varmaan onkin :)

[/quote]

Juu en tajunnut tuohon kommenttiini kirjoittaa että huumorimielellä listasin tuohon noita vanhan kansan "tietoja", en minäkään niihin oikeasti usko. Hassua vaan että ovat sattuneet pitämään kohdallani kutinsa - olenkin sitten tuttavapiirissä ainoa joilla näin on, muilla on poikamahasta pullahtanut tyttöjä ja toisinpäin eivätkä muutkaan kohdat noista ole menneet alkuunkaan oikein.

Niin ja jos oikein mentäisiin uskomusten mukaan, ei pojan odottajalla kait saisi tuota jäätelöäkään himottaa, sehän menee makeiden luokkaan ja poikaa odottaessa kai pitäisi himoita pelkkiä kirpeitä?

-25

Vierailija
14/36 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa himoitsIN suolakurkkuja Ihan ekana.silloin mulle maistui niin makea,suolainen ja rasvainen ruoka. - tyttö

tokassa himoitsIN taas niitä suolakurkkuja.mutta silloin mulle maistui hedelmät ja vihannekset.Sekä feta,Mikään makea tai rasvainen ei maistunut ja heti tuli huono olo niistä- poika

Kolmas meneillään nyt ja mulle maistuu lähes kaikki.välillä tullut aivan järkyttävä himo lihaan jota en normaalisti pahemmin syö. - luultavasti tyttö

Vierailija
15/36 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mielenkiintoinen ketju! Siinä mielessä, miten samoja mielitekoja tai inhokkeja on ollut muiden kanssa.

Mä en voinut sietää jauhelihaa enkä herneitä alkuraskaudesta puoleen väliin. Yhdessä vaiheessa himoitsin juuri noita Granny Smith-omppuja. Muuten himoitsin kaikkea makeaa: karkkia, suklaata, pullaa, leivonnaisia, jäätelöä jne. Varsinkin tuo suklaa oli ylläri, koska en siitä ennen ole pitänyt. Enemmän ollut aina salmiakin ystävä. :)

Mutta siis poika syntyi. Mulla oli ihan selkeä poikamaha viivoineen ja ihoni ei koskaan ole ollut niin hyvänä kuin raskausaikana. :)

Vierailija
16/36 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. 

Ensimmäisessä raskaudessa himoitsin kaikkea epäterveellistä hamppareita, sipsejä yms.. Suklaa närästi aivan tajuttomasti. Poika tuli.

nyt kamala himo omenoihin, menee monta päivässä, myös kotiruoka maittaa paremmin eikä oikeestaan haluta hampparit tai muu roskaruoka, en tiedä vielä kumpi tulee :) 

voi se tietysti olla, että olen vaan päättänyt jättää kaiken turhan mässäilyn kun edellisestä synnytyksestä vasta 10kk enkä vielä saanut kaikkia 17kg edellisestä pois. Nyt tavoite käyttää edellisiä raskauskiloja jotta pääsen synnytyksen jälkeen omaan 69kg painoon (172cm) jota kaipaan suuresti :( lenkkeilen esikoisen kanssa lähes päivittäin (poislukien kamalat vesisateet )

Vierailija
17/36 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiineja ja poika. Samoin äidilläni kun pikkubroidia odotti :) Mut sattumaa luullakseni ;)

Vierailija
18/36 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiineja ja poika. Samoin äidilläni kun pikkubroidia odotti :) Mut sattumaa luullakseni ;)

Vierailija
19/36 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojasta himosin ruisleipää ja omenoita, tytöstä mandariineja ja leivoksia.

Vierailija
20/36 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi poikaa, molemmissa himoitsin granny smith -omenoita, toisessa myös salmiakkia ja toisessa tuoretta ananasta. Mut siis nämä olivat aluksi myös ainut mitä pystyi ilman pahoinvointia syömään..