Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko vuokrata upeasti remontoitua asuntoa?

Vierailija
27.02.2011 |

Minulla on rivitalokaksio, joka on remontoitu todella hienoksi lattiasta kattoon.

Olen muuttamassa muualle, mutta houkuttelisi jättää asunto vuokralle ja myydä se vasta sitten joskus 10-20 vuoden päästä pois.

Mutta mistä sitä tietää millaisia vuokralaisia saa... jos laittavat kämpän uuteen uskoon eikä sitten myydessä saisikaan niin hyvää hintaa kuin nyt, kun se on "täydellinen".

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se täydellinen ole enää 10 vuoden päästä vaikka siellä asuisi millainen ihminen. Aina tapahtuu normaalia kulumista, esim. kolhuja oviin, karmeihin, seiniin.

Laita myyntiin jos siitä nyt saa sen hinnan mikä kattaa remontin ja ostohinnan, sekä saat voittoa.

Vaikka vuokraisit tutulle, et voi olla koskaan varma ettei vahinkoja satu. Takuuvuokra ei kaikkea korvaa todellakaan, kun sitä ei voi ottaa vuokranantaja itselleen normaalista kulumisesta aiheutuvista menoista..

Vierailija
2/6 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka siistit vuokralaiset niin kyllähän elämän jäljet näkyy noin pitkässä ajassa, ja sisustustyyli muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei se jokatapauksessa ole enää niin täydellinen kuin nyt. Sehän on silloin 10-20 vuotta sitten remontoitu, saat jokatapauksessa siitä huonomman hinnan kuin nyt kun se on juuri remontoitu.

Vierailija
4/6 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden remontin ennekuin sen myyt, jos aiot myydä vasta 10-20 v päästä. Vaikka itse asuisit, kuluuhan se.

Saat toki sitten remontista verovähennyksen, eli sen n. 35% , eli vuokraa vaan, se on hyvä tapa saada vastiketta sijoitukselle.

Vierailija
5/6 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä millaisella alueella asunto on. Eli saatko siitä riittävästi vuokraa eli kannattaako se? Luultavasti kannattaa:) Ja vaikka asunto 10-120 vuoden päästä ei enää hehkuisi uutuuttaan niin varmasti sen arvo on muutekin kyllä jo noussut ja välissä olet vielä saanut vuokrat. Sitten vaikka pintaremontti ja myyntiin:)

Vierailija
6/6 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tarvitse myymisestä saatavaa rahaa nyt, niin vuokraamisella saat varsin hyvän tuoton rahoillesi. Riskinsähän siinä aina on, mutta itse olen tullut siihen tulokseen, että saamani tuotto suhteessa tarvittavaan vaivannäköön on ruhtinaallinen. Jotta saisin vastaavan tuoton myynnistä saataville rahoille, niin riski ja vaivat ovat moninkertaiset. Kulumista toki tapahtuu, mutta vaikka asunto kaipaisikin uutta maalia ja tapettia, niin se ei ratkaisevasti vaikuta myyntihintaan siinä vaiheessa kun päätät myydä. Sinuna vuokraisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi