Koko päivä mennyt päin persettä ja itkua niellen sen jälkeen kun mies sanoi mulle aamupäivälle sen
" parempi isä minä olen mitä sinä äitinä" . Hyvä jos muutaman sanan olen sille sen jälkeen sanonut, ei kiinnosta koko ukko yhtään.
Kamalan paha mieli:´´´(
Kommentit (26)
Ei varmaan sullakaan menis hermot lapsiin jos sulla olis varaa tuollaiseen hälläväliä asenteeseen, mitä muuten suosittelen sinulle koitettavaksi. Menet sitten viisastelemaan miehellesi kun hänen pinnansa täyttyy.
olen arvaamaton kun suutun (mutta ihan varma olen siitä, että en koskaan lapseeni kajoaisi tai edes uhkaisi sellaista). Ja meilläkin se on tähän asti ainoa kohta, jossa mieheni on todella sanonut, että on tyytymätön käytökseeni ja että en saa huutaa lapselle. Olen myös samaa mieltä hänen kanssaan ja suurin syy, miksi ihailen ja rakastan häntä niin paljon, on hänen rauhallisuutensa ja kykynsä pitää hermot kasassa kaikissa tilanteissa.
Voitte ehkä myöhemmin keskustella miehesi kanssa asiasta, ja voisit ehdottaa, että hän olisi välillä yhtä paljon lasten kanssa kuin sinä, jos se mitenkään on mahdollista esim. jollain lomaviikolla. Luulen, että miehesi ymmärtäisi samalla, miten valtavan rankkaa se voi olla ja miettisi muutaman kerran ennen kuin laukoisi tuollaista.
Ole huoletta, olet varmasti hyvä äiti lapsillesi. Minäkin olen omalleni, mutta ainakin minä voin huoletta sanoa että suutun herkästi, olen kipakka suustani ja aika arvaamaton suutuspäissäni ja tässä kohtaa mieheni on paljon parempi vanhempi ja kasvattaja kuin minä. Lapsi selvästi inhoaa sitä kun suutun (itsekin inhoaisin itseäni) ja voi luottaa tässä mielessä isäänsä paljon paremmin.
Jätäpä se htamaan kotia ja lapsia muutamaksi vuodeksi, jos ei muuten tajua arvostaa sinua äitiä.
tä miehelle tulisi sitten huono omatunto ja mies ikäänkuin pakotetaan pyytämään anteeksi. Tämän taktiikan ongelma on se, että jos mies ei pyydäkään anteeksi/osoita katumusta, niin naisella on silloin ongelma: hän ei voi käyttäytyä normaalisti miestään kohtaan, koska kokee myöntyvänsä silloin miehen mielipiteeseen ja antaneensa periksi. Äksylemäänkään ei voi oikein ryhtyä, koska se olisi vieläkin naurettavampaa.
Itsekin olin ennen edellä mainitun taktiikan vannoutunut kannattaja ja vaikeaa oli, jos mies ei ollut moksiskaan. Silloin rupesin äksyilemään/itkemään ja seuraus oli riita ja se, että tunsin itseni naurettavaksi.
Sitten huomasin, että tehokkaampaa on asiallisesti sanoa miehelle, että hän on loukannut ja mieleni ei ole hyvä. Ja vaatia selitystä miehen moukille puheille. Tällöin on paljon suurempi todennäköisyys saada mies vastaamaan ja kommentoimaan ja lopulta perumaankin puheensa. Oma mieheni ei pyydä anteeksi, mutta osoittaa " katumuksensa" muutoin.
Ja tämä neuvo kaikella ystävyydellä. Toivottavasti välinne selviävät pian.
suosittelen, että et käestä talouteen ,siivoa komenna lapsia huolehdi normaaleista päivän jutuista,yllätten ei tarvitse iltaan oottaa kun mies on sejoka kitsoo lapsille ja sotkuille, sit vaan tyyliin kuiskauis korvaan HYVÄ ISÄ EI SKITSOO!!!!!!!
en lukenut koko ketjua, mutta haluan sanoa sinulle ap:
SINÄ OLET OIKEIN HYVÄ ÄITI!!
Kuulun itsekin vähemmistöön, sillä meillä myös " ohjataan kädestä rauhoittumaan" , jos viimeisen puolen tunnin sisään on mahtunut kaikki osatut temput (maitolasin ja ruuan tahallinen kaatamine, sisaruksen kiusaaminen ja satuttaminen, kukkamullan lattialle kaataminen jne). Lisäksi myös uhkaan rangaistuksella, jos ei homma muutu. Jos uhkaus ei tehoa, rangaistus toteutuu.
Helppohan sitä on olla niin mallikelpoinen jos ei lasten kanssa juuri ole tai juuri siksi lapset haluavat miellyttää tätä " etävanhempaa" että ovat hänen aikanaan kun kullanmurut.
Tsemppiä!