Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys loppui 2 vk sitten. vieläkin maito pakkautuu kipeästi rintoihin. Mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
26.02.2011 |

Lopetin imetyksen melkein kaksi viikkoa sitten. Niihin tulee kivikovia, todella kipeitä patteja. Niiden koskettaminen tai jopa kurottaminen sattuu rintoihin.

Olen pumppaillut niitä käsin ja pumpulla välillä pois sen mitä saan, mutta yhä niitä tulee uusia ja arkuus jää vaikka patti katoaisi. Ihan kokonaan patteja ei tunnu saavan pois.

Kuinka kauan tätä voi jatkua? Ja miten noita pattien muodostumista voisi estää, kun ei viitsisi kovin tiheään pumppailla, jotta maidontulo joskus loppuisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin 1 v 4 kk - eikä ongelmia ollut...

Vierailija
2/8 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat vaan innostuvat siitä. Sen sijaan mene lämpimään suihkuun ja rinnan päältä painat varovasti (siis ei todellakaan kovaa pumpaten) niitä patteja, ja ulos valuu suihkun mukana se mitä valuu. Muuten annat olla rauhassa. Tällä konstilla mulla loppui muutamassa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjentää rintoja ollenkaan! Maidon tulo senkun jatkuu vaan.

Vierailija
4/8 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin, kun yösyötöistä vierottaminen ei meinannut onnistua muuten ja meinasi vaan lisätä syömisiä eikä vähentää. Lapsi siis on jo yli 2-vuotias.

Vierailija
5/8 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin 1 v 4 kk - eikä ongelmia ollut...

imettänyt 5v??

Ja ap:lle: lypsä mieluummin käsin vaikka suihkussa kevyesti pahkoroita hieroen mutta tosiaan vain pahin pakotus pois, ettei maidontuotanto villiinny uudelleen.

Vierailija
6/8 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mun on ollut noita välillä vähän tyhjentää. En olisi enää pystynyt nukkumaan, nostamaan lasta tai edes ottamaan lasia astiakaapista, kun sattuu hillittömästi, jos ei tee jotain. Ja suihkussa on tullut seistyä pitkäänkin, mutta itsestään ei valu pisaraakaan.

t. ap

Vierailija
7/8 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes pelkästään pumpannut juuri käsin pahkuroita hieromalla suihkussa, mutta ei niihin mikään kevyt hieronta vaikuta mitenkään.

t. ap

Vierailija
8/8 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä itse kestin pumppaamatta ja maidontulo loppui nopeasti. Eli niillä ne pahimmat kivut pois :)