Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittaa 3v:ni ja 6v:ni pienikokoisuuden päivittely

Vierailija
26.02.2011 |

Voi että taas kerran jouduin kuuntelemaan ihmettelyä meidän lasten pienuudesta. Olen itse kärsinyt koko ikäni pituudestani eli lyhyydestäni 163cm. Lapseni ovat syntyneet normaalikokoisina, eikä siis ole keskosia tms. Tyttöni on pian 4v ja vasta 93cm ja 6v poika 110cm. Minkä minä heidän pituuksille mahdan, alkaa vaan olla pinna kireellä ainaiseen ihmettelyyn "onpa lyhyitä ikäisekseen" "luulin heitä nuoremmiksi kun ovat noin paljon kavereitaan lyhyempiä"... ARGHH!!!!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normipituushan tuo 163 on. Minä olen 158 enkä silti koe olevani älyttömän lyhyt. Mulla on myös 6 vee poika joka on tuota kokoluokkaa.

Vierailija
2/9 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitkä tyttö 5 v. 116 cm. Itse olen myös ollut aina pitkä ja todellakin harmittaa, kun lapsen pituutta ihmetellään, vaikkei sillä varmaan edes tarkoiteta pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni 1 1/2 vuotias, saa nähdä miten jatkossa kasvaa, mutta me vanhemmatkin olemme lyhyitä, etenkin minä, ja ajattelen ettei sun 163 ole lyhyt...

Vierailija
4/9 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole muiden ihmisten vika, jos sinä et osaa olla sinut itsesi ja elämäsi kanssa.

Vierailija
5/9 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös yksi lapsista (esikoinen) on pienikokoinen (nyt 8v n. 116cm, 17kg). Hän on tietysti ollut pienikokoinen aina mutta alkuvaiheessa siihen ei itsekään kiinnittänyt juuri huomiota - pienet vauvat ja taaperot ovat ihmisistä söpöjä.

Kun lapsi kasvaa, niin ihmisten päivittely ja tökeröt kommentit alkavat ärsyttämään enemmän... Jostain syystä pienikokoisia pidetään tyhminä tai ajatellaan, että hän on taidoiltaan ja kehitystasoltaan kokoaan vastaava. Eli saatetaan ihmetellä, miten lapsi voi jo osata lukea - ikää lapsella tosin oli tuolloin jo 5v mutta ihmettelijä luuli häntä koon takia 3-vuotiaaksi. Ja lapsen kuulleen saatetaan kysellä kaikkea tyhmää, kuten "osaako SE puhua?", "miten se voi jo kävellä?" (ikää 2v...), "pääseekö kouluun jo noin pienenä"... Monet kommenteista eivät juurikaan tee hyvää lapsen itsetuntonnolle ja lapsi on kysynytkin miksi aikuiset saavat olla epäystävällisiä mutta lapset eivät... Yritä siinä sitten opettaa lapselle, että ei sillä ole väliä onko iso tai pieni, laiha tai lihava tms. Surullisinta tässä on se, että tällaiset aikuiset siirtävät omat ennakkoluulonsa ja käsityksensä myös lapsilleen.

Vierailija
6/9 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin.

Minunkin lapset ovat pieniä, tyttö vajaa 3v on varmaankin n. 86cm pitkä. Ei minua haittaa, ehkä hauskempaa vaan kun tuntuvat kehittyneemmiltä kokoisekseen. Just yksi äiti kommentoi viime viikolla yllättyen, että hei, hänhän puhuu vaikeita ja pitkiä lauseita! Luullen siis että tyttö oli vasta vuoden.

Ota kevyesti vaan, ei haittaa! Kaikki me ollaan erilaisia.

Vierailija
7/9 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani kuuntelin ja kerran tokaisin yhdelle taivastelijalle suutuksissani että mites sun tyttös on noin lihava. Lapsi ei ollut paikalla tietenkään. No nämä ihmettelijät eivät ollenkaan ajattele lasta sillä seurauksella, että lapsi kysyi pettyneenä "miksi mä olen näin pieni?"

Vierailija
8/9 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen on myös ollut vähän mennessä lyhyehkö (128cm/9v) ja itsekin olen lyhyt, vain 155cm. Kuopus taasen on pitkä ikäisekseen (1v6kk/94cm) ja sitä ollaan kummasteltu, että miten tuon kokoinen nainen on saanut tuon kokoisen lapsen... Voi, on se rasittavaa välillä kuunnella moista.

Vierailija
9/9 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo Ylpön ajoilta. Lasten pitäs olla isoja ja pulskia jo vauvaiässä. Jos ei oo, sulla ei tuu tisseistä tarpeeks maitoo ja käsketään antaa korviketta. Onneksi lapseni saivat olla vauvoja USA:ssa, jossa on käsitetty, että lapset ei oo syöttöporsaita.