Tokaluokan opettaja on kieltänyt Kapteeni kalsari kirjat.
Lapset saavat tuoda oman kirjan jota saavat sitten lukea "luppoajalla".
Miksiköhän on kieltänyt ko kirjat??
Kommentit (15)
käytettynä ehkä löytää jostain ja kirjastosta voi lainata.
Ihmettelen suuresti jos ope kieltää nuo, eiväthän ne ole mitään laatulukemista, mutta loistavaa luettavaa lukuinnostuksen herättämiseen + aikamoista sanallistä tykitystä.
t. ope itsekin
Ihan sama, mitä lapsi lukee, kunhan lukee! Aku Ankatkin on hyvä juttu, jos mikään muu ei maistu.
T. Erityisope
tätä. En ikinä halveksu saati sitten kiellä mitään kirjaa ellei sitten yläkoululaisen päättötyön tehtävä ole lukea romaani. Silloinkin sitten voi itse päättää onko se 100 sivua vaiko 500.
t. äidinkielen ope
Juuri luettiin lapsen kanssa siitä kuinka Professori Peppe P. Poksypöksy pakotti kaikki maailman ihmiset muuttamaan nimensä pöhköiksi tietyn kaavan mukaan.
t. Sussu Banaanipehva ja lapsensa Lemu
Oon lukenut päiväkodissa lapsille monta Kapteeni Kalsari-kirjaa, ovat lasten mielestä hauskoja (kakkahuumorihan naurattaa pienestä pitäen...). Ei niissä mitään paheksuttavaa tapahdu.
Luulis, että tokaluokkalaisten kohdalla tärkeintä ois luoda innostus lukemiseen ja olennaista siinä on kirjat, joita lapsi lukee mielellään.
Ihme tiukkapipo-ope.
ehkä on tarkoitus lukea jotain laadukkaampaa. Meidän poika tykkää noista myös muttei kuitenkaan veisi niitä kouluun.
Oon lukenut päiväkodissa lapsille monta Kapteeni Kalsari-kirjaa, ovat lasten mielestä hauskoja (kakkahuumorihan naurattaa pienestä pitäen...). Ei niissä mitään paheksuttavaa tapahdu.
Luulis, että tokaluokkalaisten kohdalla tärkeintä ois luoda innostus lukemiseen ja olennaista siinä on kirjat, joita lapsi lukee mielellään.
Ihme tiukkapipo-ope.
En kyllä kieltäisi. Olen joskus suositellutkin semmoiselle, joka ei oikein muuten ole innostunut lukemisesta. Taitaa olla vähän pipo kireellä...
t: tokaluokan ope
Ihan sama, mitä lapsi lukee, kunhan lukee! Aku Ankatkin on hyvä juttu, jos mikään muu ei maistu.
T. Erityisope
tajuaa varmasti, että kielto tekee kirjoista houkuttelevampia - saa näin myös luokan pojat lukemaan! Ajatelkaa nyt, onhan se kova juttu lukea "Kiellettyjä kirjoja". Ihan toista kuin se että lukee kun on hikipinko ja tekee niinkuin ope käskee...
Ne on liian hauskoja kirjoja. Se ope on tiukkapipo tylsimys, jonka mielestä kirjojen pitää olla tylsiä ja opettavaisia, että ne olisivat hyviä lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Ihme tiukkapipo-ope.
mutta mistään niitä ei saa.
Ei ne jaksa kuunnella tylsää kirjaa, vaan ryntäilevät sinne tänne. Luokassa ihme satukirjoja 10v. pojille.
Lupasin lukea heille ensi viikolla, mutta vien oman kirjan.
Olen siis erityiskoulussa harjoittelussa ja taatusti en lue sellaista mitä yksi ope heille lukee, koska pojat ei pysy paikallansa. Luettavan pitää olla mielenkiintoista.
Mistä Kapteeni Kalsari kirjoja saa ostaa?