Lappeenrannan "päiväkotipahoinpitely" oli pientä tukistamista ja luunappeja!
Haloo - pari päivää sitten täällä oli ketju, jossa oltiin sitä mieltä, että jos ei puhe tepsi niin saa tukistaa. Nyt kun samaan kasvatusmenetelmää käyttää hoitaja, se onkin pahoinpitely.
Minusta kotona tukistettua lasta saa tukistaa hoidossakin, koska äitihän on lapsestaan jo todennut, että ei se puhetta usko. Miksi hoitajan puhe olisi sen tehokkaampaa kuin äidinkään?
Kommentit (6)
Mihin häviäisi se minun suullinen auktoriteetti, jos todellinen rangaistus olisikin tukistus hoitajan toimesta...
Mikäli joku äiti tukistaa itse ja sopii, että hoitaja saa käyttää samoja keinoja, sitten kai ok.
ei se kyllä ole ok! Se sattuu olemaan Suomessa laissa kielletty. Ja hyvä niin!
Mihin häviäisi se minun suullinen auktoriteetti, jos todellinen rangaistus olisikin tukistus hoitajan toimesta...
Mikäli joku äiti tukistaa itse ja sopii, että hoitaja saa käyttää samoja keinoja, sitten kai ok.
käydä lapseen käsiksi antamalla luunappeja ja tukistamalla. Jos puhe ei tehoa, on keinot vääränlaiset. Käymällä käsiksi saa tilanteen pysähtymään, mut lapsi ei opi mitään.
Miten on mahdollista, että jotkut tässä maassa pärjää vaikeiden, erityislastenkin kanssa ilman fyysistä kurittamista, ja jotkut ei pärjää ihan tavallisten lasten kanssa?
Eikä todellakaan ole ammattimaista kasvatusta tukistaa ja antaa luunappeja.
Tukistajilta ja luunapin antajilta puuttuu keinot. Yleensä ne on niitä "maalaisjärki"-äitejä. Jos niille sanoo että kannattaa lukea kasvatusoppaita ne toteaa, että maalaijärjellä minutkin on kasvatettu ja hyvä tuli. Not.
jos hoitava aikuinen tukistaa hoitolastaan?