Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mamupuheet ja todellisuus

Vierailija
26.02.2011 |

Asun Helsingissä alueella, jossa asuu paljon pakolais-maahanmuuttajia. Kohtaan heitä siis päivittäin. Kaupoissa, kaduilla, julkissa kulkuvälineisssä.

Tämän palstan yhden äänekkään perussuomalaisen näkemykset suututtavat jokainen kertaa kun minä olen tekemisissä maahanmuuttajien kanssa. Sinun persu-kannattaja ennakkoluuloiset näkemyksesi eivät perustu todellisuuteen vaan katselet pakolais-maahanmuuttajia sieltä "Eirastasi" käsin, pelokkaana ja täysin vieraantuneena todellisuudesta.

Esimerkkejä. Somalinainen burkhansa kanssa auttoi minut vauvanvaunujen kanssa junaan kun suomalaiset kävelivät ohi. Suomalaisetkin auttavat usein, mutta maahanmuuttajat aina kohdalle sattuessaan, hymyn kanssa. Vanhempi somali bussikuski odotti oman työvuorobussinsa saapumista samalla pysäkillä kanssani. Hän pysäytti minulle melkein täyden bussin ja puhui minut kyytiin. Ehdin todella tärkeään tapaamiseen kiitos hänen! Junassa harmistuttavan harva suomalainen pitää ovea auki takanatulevalle ja se läimähtää päin kasvoja. Tänään taas kerran poikkeuksen teki: pakolais-maahanmuuttaja. Hymyillen.

Pakolais-maahanmuuttaja-aikuiset ovat pääosin kohteliasta, omissa oloissaan pysyvää, iloista ja ystävällistä porukkaa. Monesta huomaa, että heille on joko luontaista tai heille on kunnia-asia olla ventovieraille avulias ja ystävällinen.

Nuoretkin pakolais-mamut ovat keskimäärin parempikäytöksisiä kun suomalaiset ikätoverinsa. Kysele vaikkapa omilta tai sukulaistesi teini-ikäisiltä jos et uskalla itse tulla tutustumaan. He ovat sukupolvea, jotka eivät tule persuja äänestämään, koska heidän ystäväpiirinsä on monikulttuurista. Vaikka Perussuomalaiset pärjäisivät näissä vaaleissa tulevaisuutta puolueella ei ole.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiinnosta kysäisen mistä päättelet miten läheltä minä katson "tätä" ja mitä teen työkseni? Ap

Olen opettaja ja katson tätä hieman lähempää kuin sinä.

Vierailija
22/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaisista nuorista löytyy huonosti käyttäytyviä, on maahanmuuttajilla lupa käyttäytyä myös huonosti. Yllättävää. Ja taas kerran ei edes yritetä nähdä kokonaiskuvaa. Kuten joku sanoi, Suomeen tulee pieni määrä maahanmuuttajia verrattuna esim. Ruotsiin. Mutta luuletteko te tosissanne ettei koskaan tule harmeja? Ei niin nopealla tahdilla kuin muualla, mutta kyllä niitä harmeja tulee olemaan. Kannattaa ottaa ne laput pois silmiltä.

aleta miettimään todellisia keinoja millä helpottaa maahanmuuttajien sopeutumista. Ratkaisu ei ole se että lyödään rajat kiinni. Eikä ratkaisu ole se että energia ja rahat käytetään kiistelemiseen pakolaiskiintiöistä tai rasismista.

Suomalaista saamattomuutta kiistellä pinnaisista asioista, eikä lähteä kehittämään ratkaisua todelliseen ongelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaisista nuorista löytyy huonosti käyttäytyviä, on maahanmuuttajilla lupa käyttäytyä myös huonosti. Yllättävää. Ja taas kerran ei edes yritetä nähdä kokonaiskuvaa. Kuten joku sanoi, Suomeen tulee pieni määrä maahanmuuttajia verrattuna esim. Ruotsiin. Mutta luuletteko te tosissanne ettei koskaan tule harmeja? Ei niin nopealla tahdilla kuin muualla, mutta kyllä niitä harmeja tulee olemaan. Kannattaa ottaa ne laput pois silmiltä.

aleta miettimään todellisia keinoja millä helpottaa maahanmuuttajien sopeutumista. Ratkaisu ei ole se että lyödään rajat kiinni. Eikä ratkaisu ole se että energia ja rahat käytetään kiistelemiseen pakolaiskiintiöistä tai rasismista.

Suomalaista saamattomuutta kiistellä pinnaisista asioista, eikä lähteä kehittämään ratkaisua todelliseen ongelmaan.

Etteivät sopeudu? Ja kyllä ratkaisu löytyisi rajojen kiinni laittamisella! Silloinhan ei ongelmaa syntyisi :)

Ongelmia tulee jos kaikki sijoitetaan yhdelle alueelle Suomessa. Se alue taitaa olla tällä hetkellä etelä-suomi. Ajan kuluessa tulee lisää ja lisää maahanmuuttajia. Kaikki samalle alueelle. Mitäs luulet että siitä seuraa?

Vierailija
24/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samantapaisiin kulttuureihin. Muut maat olisivat vain rahallisia tukijoita. Miksi joku sanoo hyvälle ehdotukselleni: "voi luoja"?

Ongelmat pakolaisista johtuvat eri kulttuurista.

Vierailija
25/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamuja siellä on, mutta tapaamani ovat olleet ystävällistä porukkaa ja hankkineet itselleen työtä. Kyllä siellä 70-luvulla suomalaisiakin haukuttiin ja kohdeltiin todella huonostikin joten onkohan kaikki vika ruotsin mamuissa.

Ruotsissa ei ole helppo kouluttamattoman mamun työllistyä. Ottakaa sekin huomioon. Olen asunut ruotsissa pitkään.

Vierailija
26/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ovien ja ikkunoiden suljettuna pitäminen ja neljän seinän sisällä pysyminen on hyvä ratkaisu lisääntyvään ongelmaan.

Vierailija
27/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Persut muuten tekevät tällaisen kardinaalimokan eli ehdottavat maahanmuuttajien sijoittamista syrjäalueille jos kerran ovat asiaan perehtyneitä?

Vierailija
28/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa todella paljon ihan joka paikassa. Tukholmassa, Göteborgissa ja myös melkein kaikkialla muualla Linköpingiä, Boråsta ja maaseutu-alueita myöten joten missään niiltä ei voi välttyä :)

Vierailija
29/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Persut muuten tekevät tällaisen kardinaalimokan eli ehdottavat maahanmuuttajien sijoittamista syrjäalueille jos kerran ovat asiaan perehtyneitä?

Kun heidät oikeasti levitellään ympäri Suomea, ghettoutumista ei pääse syntymään.

Mutta niin kauan kun suurinosa/kaikki muuttavat asumaan vain etelä-suomeen, ei siltä välttämättä voi välttyä.

Ei sillä, en todellakaan halua mamuja tälle suunnalle. Saavat pysyäkin kaukana. Töitä ei riitä suomalaisillekaan, miten sitten joillekin mamuille?

Vierailija
30/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudullako sitten on töitä mamuille? Siellä nyt ei ainakaan ole töitä edes suomalaisillekaan. Joutuisivat vielä niiden junttien kanssa tekemisiin (Joo, olen kotoisin maaseudulta, mutta siellä on etelään verrattuna ihan helvetin rasistista porukkaa)

Pelkäätkö mamun vievän työpaikkasi? Eipä tullut minulle heti mieleen, että noinkin voisi käydä, koska suomalaiset työnantajat eivät tahdo ottaa mamuja edes perustöihin jos ei ole mitään eurooppalaista pohjakoulutusta. Korkeakoulutetut maahanmuuttajat ovat sitten toinen asia.

Vierailija
31/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön ajatus kyllä perussuomalaisilta.

Minun puolestani oikeasti saavat pysyä kaukana!

Vierailija
32/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ongelmia on lähinnä ghetoissa, pakolais-keksittymissä. Pieni seikka, jonka jätit mainitsematta.

Ruotsissa todella paljon ihan joka paikassa. Tukholmassa, Göteborgissa ja myös melkein kaikkialla muualla Linköpingiä, Boråsta ja maaseutu-alueita myöten joten missään niiltä ei voi välttyä :)

Vierailija
33/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessakin kaupungissa on keskittymä, jossa maahanmuuttajat asuvat. Malmö ei ole sinänsä mikään poikkeus. Empä ole huomannut mitään erikoista kun olen niillä pahamaineisilla alueilla liikkunut Göteborgissa ja Tukholmassa. Tietenkin alueiden rakennukset ovat rumia kun ne ovat niitä Ruotsin miljoonaprojektin aikaisia elementtilähiöitä. Ihan rauhallisia alueita ovat ainakin päivällä eikä yksikään tummapintainen ole minua koskaan häirinnyt vaikka niitä on tullut tuhansia vastaan.

Tietenkin ruotsin kokoisessa maassa sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, mutten nyt maahanmuuttajia pelkästään alkaisi rikoksista syyttämään.

Vierailija
34/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paikalliset ruotsalaisetkin tekevät prosentuaalisesti enemmän rikoksia tiheästi asutuilla aluella kuin hiljaisissa maaseutukylissä. Sellaista se on kun paljon ihmisiä on pakattu samaan paikkaan.

Ainoat näkemäni vaaralliset riehujat vuosien aikana ovat olleet paikallisia skinejä, jotka kävivät mm. valkoisen englantilaisen kimppuun riehuttuaan lähikaupassa.

Vierailija
35/36 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä heidän pakkosijoittamisessaan maaseudulle ole oikeasti mitään järkeä. Voivat kyllä sinne itse muuttaa jos haluavat.

Vierailija
36/36 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää paskaa jo se, joten jäi lukematta :( Jotain perussuomalaispaskaa, jotain järkeä tuohon sun touhuihisi vääntää politiikkaan aiheesta, johon politiikka ei mitenkään kuulu. Mamutusta vastustaa Suomessa suurin osa kansasta, näin myös koko Euroopassa. Työperäistä maahanmuuttoa Suomi ei näemmä onnistu saamaan, joka on pirun sääli, luusereita sitäkin enemmän.

-Mamutusta ei vastusta Suomessa suurin osa kansasta-

-Mamutusta ei Euroopassa vastusta suurin osaa alkuperäisväestöstä.

-Työperäistä maahanmuuttoa on Suomeen moninkertainen määrä turvapaikkapäätöksiin nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän