Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä isästä, joka herää aina lasten kanssa aikaisin ja antaa äidin nukkua?

Vierailija
26.02.2011 |

lomillakin on näin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi lapsi, joka on kohta kaksivuotias eikä mies ole kuin yhtenä tai kahtena yönä vauva-aikana herännyt vauvan kanssa. Nyt poika herää 6-7 välillä aamuisin ja minä olen viimeksi saanut nukkua sitä pitempään viime kesän alussa.

Viikonloppuisin mies saattaa nukkua puoleen päivään, silloin ollaan pojan kanssa jo ulkoiltu, käyty kaupassa jne. Usein joudun herättämään miestä siinä vaiheessa kun makkaria tarvitaan pojan päiväunille.

Ja meillä minä teen vielä pidempää työviikkoakin kuin mies. Iltapesut ja pitkäänkin kestävän nukutuksen hoidan minä AINA.

Noh, pariterapiaan ollaan jonossa, josko se siitä :(

En ymmärrä miten jotkut naiset alistuu tuollaisee. Ja miten jotkut miehet kehtaavat käyttäytyä noin. Härskiä toimintaa.

Vierailija
2/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä nousen aina lasten kanssa, siinä 7 aikoihin. Hieman kyl aika ajoin ketuttaa, kun yövuoroon mennessäkin täytyy nousta noin aikaisin... ja tietty kolmen yövuoron jälkeen jälleen 7 ylös. Elimistö ei tahdo pysyä perässä.

Ero on suunnitteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, paljon ennen lapsiakin peräti :)

Ja ei, ei ole työtön ;)

Vierailija
4/41 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muutamilla tänne kirjoittaneilla on.

Eli ei osallistunut lapsen hoitoon, ei illalla eikä aamulla. Ei viikonloppuisin eikä lomilla.

En tajunnut kuinka itsekäs hän oli, ennenkuin meille syntyi lapsi. Siinä se sitten korostui, kun toinen ei välittänyt mistään muusta, kuin omasta navastaan.

No, ei ehtinyt lapsi täyttää kuin kaksi, niin äijä oli ex, enkä hetkeäkään ole katunut. Onneksi tajusin ajoissa, etten halua tuhlata elämääni yhden "ison lapsen" paimentamisessa.

Nykyinen mieheni herää aamulla lasten kanssa viikonloppuisin ja lomilla, koska minä herään vauvan kanssa useamman kerran yössä.

Toki jos hän on väsynyt, niin nousen itse aiemmin, mutta tosi harvoin näin. Ehkä kerran kuussa tai kahdessa.

Mies sitten mielellään nukkuu päiväunet pienen kanssa ja minä hoidan muun perheen silloin.

Tärkeintä ei mun mielestä ole se saako joka viikonloppu aamu nukkua vaan se, että molemmat puolisot osallistuvat perheen pyöritykseen niin, että kumpikin saa myös aikaa nukkua ja hengähtää. Eikä niin, että toinen vaan makaa kaiken töiltä liikenevän ajan perse homeessa sohvalla ja toinen tekee KAIKEN.

Vierailija
5/41 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla myös sellainen löytyy :)

Ei ola vuosiin tarvinnut aikaisin nousta vkl eikä lomilla, aivan ihanaa.

Vierailija
6/41 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio enää suunnitella kolmannen lapsen hankintaa. Olen tänäkin viikonloppuna herännyt kuuden jälkeen lasten kanssa. Mies ei nouse koskaan ennen minua.

Jos lapsi on sairaana, minä olen se, joka vastaan kokonaisvaltaisesti hoidosta. Jos esim. käskisin miehen antamaan yöllä lääkettä, joutuisin sen lääkkeen ensin itse hakemaan ja myös annostelemaan. En voisi mitenkään kuvitella, että mieheni siihen pystyisi.

Me olimme hyvinkin tasavertainen pari kotitöiden suhteen ennen lapsia, nykyisin se kaikki on haaveunta vain. Ja molemmat olemme työssäkäyviä.

Vierailija
7/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että mies ei ehkä tarvitse niin paljon unta kuin äiti.

Vierailija
8/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies herää meillä joka aamu kuudelta viemään koiran ja hoitamaa esikoisen aamutoimet. Esikoinen herää 6-7. Minä ja kuopus nukutaan pitempään... ja ennen kuopusta nukuin tosi pitkään :) Meillä mies herää siis ihan itse ilman kelloa aina kuuden maissa, ja heräisi ihan ilman perhettäkin... Minä tarvitsen pitemmät unet, ja toisaalta imetykset verottavat omaa yöunta.

Vierailija
9/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lomilla jo ennen lapsia.

Vierailija
10/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on kiva, se on samalla heidän tärkeää kahdenkeskistä aikaansa, ennenkuin pikkuveli ja minä heräämme.

Vierailija
11/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkku ollut aina. Eikä se tarvitse unta niin paljon kun minä. Ei sitä vaan väsytä niin herää ajoissa aamulla, lomallakin!

Vierailija
12/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on niin huono heräämään, että joudun potkimaan miehen ylös, jonka jälkeen voisin jatkaa nukkumista. Ongelma vaan on, että olen siinä vaiheessa niin ärtynyt ja piristynyt, että en enää pysty. Mies ei herää vauvan kitinään tai itkuun. Sitten heräily "oota hetki, kun saan silmät auki" -linjaa. Sen ajan minä pidän vauvaa, kun en jaksa kuunnella itkua ja sitten joskus 15 minuutin päästä mies on valmis nousemaan ylös.

Vierailija
13/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo vain kääntää kylkeään kun nousen ylös aamulla lasten kanssa. Tai kysyy kelloa...

Ja ei tasan nouse aikaseen lasten kanssa, ei vaikka pyytäisin sitä että saisin kerrankin nukuttua enemmän kuin 5 h..

Vetoaa aina siihen että minä voin nukkua päivällä.. Juu.. Sehän onkin tosi mahdollista tällä työmäärällä...

Vierailija
14/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varmaan tosiaan tarvitse unta niin paljon mitä äiti.. MEillä näin, minä olen vuorotöissä joten välillä kertyy univelkaa, minulla on myös sairaus johon liittyy väsymys.

Olen kyllä kiitollinen miehelle että saan nukkua pitempään. Lomilla kyllä on miehenkin vuoro välillä.

Vierailija
15/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies nousee heidän kanssaan ylös ja antaa minun nukkua vielä tunnin pari.

Kaverini ihmetteli tätä mulle kerran, ei heillä kuulemma mies tee elettäkään että nousisi lasten kanssa aamulla ja antaisi äidin nukkua.

Vierailija
16/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies nimittäin tekee noin =)

Herää aina lasten kanssa (on nyt lomautettuna eli tilanne toki muuttuu ainakin arkipäivien suhteen jossakin vaiheessa) ja antaa minun nukkua.

Hän saa sitten vastaavasti nukkua päivällä päikkärit. Hän kun on aamuvirkku ja minä taasen en.

Vierailija
17/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on kuin minun mieheni ?

Vierailija
18/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäis herätä samantien pystyyn hypäten ja aamutouhut aloittaen kuin armeijassa.

Meillä aamuja yleensä vuorotellaan ja hyvin usein syötän vauvan ja annan miehen heräillä sen aikaa.

Vaihdan usein myös vauvalle vaipan sillä aikaa kun mies käy pistämässä kahvin keittymään.

Sitten mies hakee vauvan, nostaa muut sängyistään ja aloittaa aamutoimet pikkuhiljaa, minä isken pään tyynyyn ja nukun sen verran kuin tuntuu.

Yleensä nukun sen 1-3h ja ovat juuri ja juuri saaneet aamutoimet hoidettua. Musta se on ihan ok, meillä ei hötkyillä. Mihin meillä kiire on valmiissa elämässä?

Vierailija
19/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kultani. Kiitos ap avauksesta, taas syy arvostaa omaa ukkelia ?.

Vierailija
20/41 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aamuvirkku ja minä en. Ei koskaan nuku pitkään, vaikka lapset olisivat poissa kotoakin.

Mitä tuotsa nyt pitäisi ajatella, hyvä mies on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi