Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-12 vuotiaiden yksinoleminen tms

Vierailija
25.02.2011 |

kotona taikka naapurustossa.

Milloin heitteillejätön tunnusmerkit täyttyvät?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että onko lapsen kotona kaikki hyvin? Lapsi, joka tulee yllättäen yöksi kylään, voi pakoilla jotain kodistaan. Ehkäpä kysyisin lapselta, että onko hänellä kaikki hyvin. Sanoisin, että olet aina tervetullut meille.

Vierailija
2/16 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vanhemmat voivat luottaa teihin, niin ei silloin missään tapauksessa heitteilläkään.

Tuon ikäisillä on normaalisti vahva tahto vaikka "asua kavereiden luona". Ehkä vanhemmat vaan ovat erityisen sallivia ja tietävät voivansa luottaa niiden kavereiden vanhempiin, joiden luona lapsensa kyläilee? Itse kyllä sovin tuonikäiseten yökyläilystä vielä vanhempien kesken. Silloin, kun asia on sovittu, on minulle ok, vaikka lapsi olisi 5 yötä peräkkäin kavereilla, varsinkin loma-aikaan.

Toisaalta voi tietenkin olla, että kotona on jotain ongelmia. Suoraan näillä tiedoilla ei voi kuitenkaan mielestäni johtopäätöksiä vetää mihinkään suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kun en saanu mennä edes kuin parhaalle ystävälle tai serkkulleni yöksi 9 vuotiaasta eteenpäin...

Ja 16-18v vuotiaana ei yöksi meno sit onnistunu enää koskaan ku satuin omistaa vanhemamt jotka vaati asiasta sopimista väh. viikkoa etukäteen ja se taas mun kavereille ei sopinu...

Ite kyllä tos tilantees pyytäisin lapselta vanhempien numeron ja soittaisin lasten vanhemmille pienen puhelun. Seki auttaa ehkä?

Tosin musta vanhemmat kuulostaa vastuuttomille jos noin vaan lapsi juoksee joka yö jollakin...

Vierailija
4/16 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun mä olin 12 niin jäin "yksin" kotiin muutamaksi tunniksi pikkusisaruksiani hoitamaan.

Yksin kotona yön olin ehkä 14-vuotiaana tai ehkä 15 en muista tarkkaan, joskus yläasteella. 15 olin kun muutin pois kotoa.

Vierailija
5/16 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 10-vuotias käy muutamassa päivässä kotona vain kääntymässä viittaa kyllä ongelmiin kotona. Vanhemmat ovat kenties masentuneita tai alkoholisoituneita tai mielenterveysongelmallisia.

Vierailija
6/16 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
7/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huolehdita ruuan saannista tmv...

Mitäs ajat takaa?

Vierailija
8/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lapsi siis 9 vai 12?

9-vuotias on vielä monin tavoin pieni, 12-vuotias saattaa olla jo yläkoulussa, ainakin syyspuolella lukukautta siis

Vierailija
9/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huolehdita ruuan saannista tmv...

Mitäs ajat takaa?

ja kuitenkaan tuon ikäiset järin isoja ole vaikkakin "isoja" ovatkin...

Pärjäävät jos jonkin aikaa itsekseen/keskenään kavereiden kanssa, mutta...

Vierailija
10/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itsekseenkin jonkin aikaa, ihan ilman kaveria...

Vierailija
11/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin monessa muussakin asiassa, riippuu niin täysin lapsesta.

Joku on 10-vuotiaana "kypsempi" kuin toinen 12-vuotiaana.

Vierailija
12/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajankin nyt takaa sitä että milloin se itsekseen oleminen menee heitteillejätöksi?

Vierailija
13/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvennätkö vähän mitä tarkoitat?

Jos 10-vuotias on yksin kotona yön, eiköhän se ole heitteillejättö, luulisin.

Anna joku esimerkki, mitä meinaat?

Vierailija
14/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvennätkö vähän mitä tarkoitat?

Jos 10-vuotias on yksin kotona yön, eiköhän se ole heitteillejättö, luulisin.

Anna joku esimerkki, mitä meinaat?

jos 10v lapsi ilmoittaa puhelimella vanhemmilleen että jää kaverilleen yöksi, ei siinä mitään. Yö oli ja meni... Käy kotona syömässä, silloin kun yökylä-paikasta kehoitetaan niin tekemään iltapäivästä. Sen jälkeen taasen ovikello soi, lapsi tulee lapsieni seuraksi/kaveriksi. Tulee uusi ilta, soittaa ja ilmoittaa että jään yöksi. Sekin oli ja meni, käytiin porukalla ulkosalla ja näin. Tehtiin siis sellaisia asioita, joita kuuluu meidän perheen arkeen, vieras lapsi mukanamme. Ei siinä mitään, toki meidän puolelta ok.

Nyt kolmanneksi yöksi ei edelleenkään mennyt kotiin, vaan toiselle kaverilleen...

Vierailija
15/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla turhan nipo, kun en laske lapsiani mennen tullen menemään ja tulemaan, ilman että kysytään lupa kasvotusten, keskustellen ja harkiten...

Vierailija
16/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla turhan nipo, kun en laske lapsiani mennen tullen menemään ja tulemaan, ilman että kysytään lupa kasvotusten, keskustellen ja harkiten...

Ja ikää lapsilla 8 ja 11v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän