Muita, jotka eivät usko enää työllistyvänsä?
Työttömyyttä takana 2,5 vuotta. On juostu ilmaisissa työharjoitteluissa, haettu lähes päivittäin jonnekin jne. On suosittelijat, kokemusta jne. Tulos? Ei edes kutsua haastatteluun...
Luin tuossa CV-nettiä ja leuka loksahti lattiaan. Se oli täynnä nippanappa täysi-ikäisiä, joista osa puhui viittä kieltä, oli ollut töissä siellä sun täällä, asunut ulkomailla jne. Suosittelijoita oli 4-5 per nenä!! Miten helvetissä minä saisin töitä, kun tuollaisetkaan eivät saa???
Kommentit (8)
se on vaan karma joka tekee sulle sen minkä teet toisille.
Tein sen teidän naisten takia. Me miehet olemme syrjineet teitä jo vuosisatoja. Jättäydyin vaimoni takia työelämästä. Enkä kadu!
Meillä vaimo tienaa leivän. Persut eivät tarjoa mitään. Itse äänestän vasureita. Sillä olen aina heikompien puolella, vaikka vaimoni 6 x enemmän tienaava äänestäää kokkia.
Pidän puoleni. Vasurit ovat teidänkin puolella kotiäidit. vasemmistolle äänet. Unohtakaa miehenne tai puolisonne. Äänestäkää sydämmellä, älkää ostetuilla äänillä. Miehenne tai puolisonne yrittää aivopestä teitä. Tehkää silti oikea teko. Laittakaa vasemmalle. Se on naisen teko. Se on oikea teko. Oikea kulkee eteenpäin vasemmalta, eikä väistä oikealta vasemmalle. Se on ahnetta.
T: Lesbonaama
voit valita työpaikkasi(ja palkkasi) ja vaihtaa kun siltä tuntuu
Pelkään, että minullekin käy noin :/
vuosi kohta työttömänä, ikäkö tehnee, kun 45+
kotiäitinä. Ei taida olla toivoakaan.
Mulla on periaatteessa alani sisällä arvostettu koulutus, mutta samalla niitä työpaikkoja on vain rajallinen määrä, ja joka vuosi koulutetaan lisää porukkaa. Mulla on takana pitkä sairaus, ja hoitojonot vielä pidensi sairauslomaa.
Välillä käyn työharjotteluissa, mutta jos paikkoja aukeaa, niin ne menevät vastavalmistuneille. Muilla aloilla ihmetellään, että miksen ole sillä arvostetulla koulutuksellani saanut töitä omaltani ja siivous ym. hommia taas ei haluta tarjota, kun ajatellaan, että lähden kuitenkin heti pois kun löydän parempaa.
Hakemuksista tulee ihan pieneen prosenttiin edes se kieltävä vastaus, haastattelukutsuja on sadellut naurettavan vähäinen määrä. (No, paska cv, johon tulee koko ajan pitempi aukko heh heh heee.) Yleensä haastattelun jälkeen kun soitetaan se kieltävä päätös, niin sanotaan, että haluttiin ottaa joku, jolla on kokemusta. Sekin tuntuu turhalta, jos näin haluttiin, niin miksi edes kutsuivat haastatteluun? Eivät nekään matkat mitään ilmaisia ole.
Oikeastaan toivoisin, että joko kuolisin pois tai voittaisin lotossa. En vaan jaksa tätä. En edes haluaisi mitään arvostettua tai huippuduunia, sellanen palkka että kohtuullisen vuokran maksaa ja tieto, että töitä riittäisi.