Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nivelreumasta!

Vierailija
25.02.2011 |

Hei!

Olisin kysellyt löytyykö täältä ketään jolla käytössä trexan lääkitys?? Onko ollut helppo aloittaa? Millaiset nivel vaivat kun on aloitettu kys. lääke? Onko tullut pahoinvointia tai muita varoiteltuja sivuvaikutuksia?

Itse olen kuulemma rajatapaus!!

Nivelreumaa epäillään mutta kokeet ja kuvat eivät kerro mitään. Suvusta löytyy läheltäkin ja ongelmallisin nivel oire on toisenkäden keskimmäisen sormen keskiimmäinen nivel, ollut kipeänä jo kolmatta vuotta. Sormen nivelessä on jatkuva tulehdus päällä ja niin kipeä, uskomatonta miten yksi pieni sormi voi vaikeuttaa joka päiväistä tekemistä. Aikaisemmin kokeiltiin oxiklorinia ja sillä ei minkäälaista vaikutusta, kortisoni pistoksia joutuu laittamaan 2kk välein ja sekin käy kokoajan hankalemmaksi. Nyt sitten erikoislääkäri oli sitä mieltä, että lähdetään kokeilemaan tätä trexania ja suoraansanottuna mua se jotenkin hirvittää, jos reuma olisi mulla selvästi diagnosoitu niin tämä olisi huomattavasti helpompaa mutta kuten sanoin olen rajatapaus, mikään ei ole selvää. Huomenna täytyisi jo ottaa ensimmäinen satsi!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas tosi paljon, jouduttiin lopettamaankin (sekä pistokset että tabletit kokeiltu).

Vierailija
2/6 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annostus on kerran viikossa 3 tbl x 2.5mg ja kuukauden käytön jälkeen nosto vielä yhdellä tabletilla. Seuraavana päivä tulis ottaa 5mg acid.folic tabletti. Lauantai päivä tulee päätökseen ja taitaa siirtyä aloitus jälleen kerran. Tämä on vain niin vaikeaa! Mietin jo, että hakisin maanantaina taas piikin sormeen niin saisi miettimisaikaa rauhassa vielä 2kk. 3v tätä sormea on jo pistelty, että ei se tästä miksikään muutu mutta.....

Onko teille kenelläkään muuta perus sairautta? Itselläni on astma ja eniten noista sivuvaikutuksista pelkään juuri sitä harvemmin esiintyvää mutta keuhkoihin tulevaa tulehdusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli sama annostus jamyös astma on.

Kortisonin napsiminen tabuina on vähentänyt puffin tarpeen minimiin. Täytyy varmaan taas aloittaa kun kortisoni loppuu.

Itselläni sivuvaikutukset ovat olleet kuitenkin niin pienet että olen tyytyväinen kemon aloittamisesta. Ei ole kipuja enää.

Onneksi mies ja lapset ymmârtävät sunnuntailaiskuuteni ja antavat minun nukkua riittävästi.

Vierailija
4/6 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka! mulla kyseinen lääke aloitettiin tiistaina tällä viikolla, ja sen lisäksi 4 muuta lääkettä joissa yksi oxikloriini. erestä ei löytynyt reumatekijää mutta lukuisat oireet ja tulehdukset nivelissä ja crp 30 niin niillä perusteilla määräsi lääkityksen. mulla myös keskisormet ja keskimmäiset nivelet pahiten kipeät, uusin vika on ranteissa alkanut särky ja viiltelyn tunne. itse myös epäilin kovasti trexanin aloittamista mutta ajattelin että kyllä lääkärit yleensä tietää mikä on parasta,oikean lääkityksen löytyminen kumminkin on tärkeää reumassa. lievää päänsärkyä oli muutama päivä mutta ihmeen pienillä sivuoireilla pääsin. tsemppiä lääkitykseen!

Vierailija
5/6 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen napsinut trexania nyt 10kk. Ekan kerran jälkeen laatta lensi (seuraavana päivänä) ja muutaman ekan kuukauden ajan tabujen jälkeinen päivä meni ihan horroksessa. Nyt enä¨akuvottaa silloin tällöin.

Mulla on trexanin lisäksi kortisoni (jäämässä pian pois koska oireeton), b-vitamiini ja foolihappo. Särkylääkkeitä en ole tarvinnut nyt moneen kuukauteen.

Vierailija
6/6 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, enkä oikein haluaisin.

Nyt menee Salazopyrin ja kuurina meni suun kautta kortisonia ja pistoksinakin olen silloin tällöin saanut.

Netti on pullollaan juttuja kuinka se tekee pahan olon ja sitten määrätään vaan pahoinvointilääkettä. Kauheeseen lääkekierteeseen joutuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän