Miten hankitaan työharjoittelupaikka?
Kommentit (8)
Haistakaa paska!
Haluaisitko tappaa mut?
Joo ja kannattaa kehottaa hankkimaan apua ja menemään terapiaan: olen ollut kaksi vuotta mielisairaalassa ja varmaan viisi vuotta terapiassa.
Mä en oikeasti OSAA hoitaa tällaisia asioita.
Haistakaa paska!
Haluaisitko tappaa mut?Joo ja kannattaa kehottaa hankkimaan apua ja menemään terapiaan: olen ollut kaksi vuotta mielisairaalassa ja varmaan viisi vuotta terapiassa.
Mä en oikeasti OSAA hoitaa tällaisia asioita.
kaikki käytännön asiat on vaikeita mutta tälle palstalle ne kerääntyy silmänräpäyksessä vaikka olisivat viimeiset 10 vuotta viettäneet tynnyrissä. Eikä ole ollenkaan vaikea löytää.
Tässä on kaksi menetelmää.
Joskus oppilaitoksessa on listä paikoista, joita voi hakea. Ne on tavallaan sillain valmiiksi sovittu,e ttä paikkoihin otetaan JOKU, mutta ko paikassa itse valkkaavat, kuka. Jos tämmöinen löytyy, katso listaa ja lähetä hakemus jonnekin. Myös valmislomake yleensä on olemassa.
Toinen on se, että itse etsin harjoittelupaikan. Katsot siis googlesta tai yritysnetistä tai jostain että mitä ko alan firmoja tai laitoksia sun alueellasi on. Sit niihin soittelet tai sähköpostaat että onko mahdollista päästä harjoitteluun ja minkälaisen hakemuksen he sulta haluavat. Kun tällä lailla pääset alustavaan sopimukseen työpaikan kanssa, menet uudestaan koululle ja pyydät siellä, että tämä paikka hyväksytään sun harjoittelupaikaksi koulun puolesta. Sen jälkeen vielä täytät valtionavun hakemuskaavakkeen yhdessä koulun ja työpaikan esimiehen kanssa sitä varten, että työpaikka saa valtionavun sun palkkaamiseesi. Koululta varmasti löäytyy tämä kaaavake.
Vauva.fi:n ja työpaikan löytäminen on IHAN SAMA ASIA.
Ja ap:lle, sun tilanne ei kuulosta kovin hyvältä. Jos on koulun työharjottelua, niin kysele koulun rekrykeskuksesta apua, jos työkkärin, niin sitten työkkäristä vihjeitä, koita myös googlettaa, että millaisissa paikoissa muut sun alalla on ollu harjottelemassa. Yleensä ainakin kaupunkien sivuilla on jossain rekry-kohdassa mainittu myös työharjoitteluihin hakemiseen ohjeet.
Ja valitettavasti ei nykyään oteta harjoitteluihinkaan mielellään ilman kokemusta, joten kannattaa myös tarkistaa odotuksiaan: mitään hyvää paikkaa et tule saamaan.
Ja valitettavasti ei nykyään oteta harjoitteluihinkaan mielellään ilman kokemusta, joten kannattaa myös tarkistaa odotuksiaan: mitään hyvää paikkaa et tule saamaan.
Tuohan se just on: mä en usko että mua otettais mihinkään vaikka yrittäisin, tai jos otettais niin sitten se homma kaatuis siihen että pitäis osata valmiiksi kaikki ja sitten mua sätitään siitä etten hallitse asioita joita en ole koskaan tehnyt eikä mulle ole opetettu.
silloin odoteta, että opiskelija vielä kauheasti mitään osaisi, hänhän tulee harjoittelemaan.
Parhaan paina saat niin, että etsit netistä yrityksiä/paikkoja, jotka sua kiinnostais, ja olet itse sinne yhteydessä. Soitat keskukseen ja kysyt, keneltä voisi kysyä harjoittelupaikkaan liittyvää asiaa. Jos kyseessä on iso firma, yhdistävät sut tod. näk. henkilöstöosastolle. Kerrot asiast ja kysyt, olisiko heillä tarjota sinulle sopiva harjoittelupaikka.
vaan, kyllä joku kohta soittaa ovikelloa ja tarjoaa työharjoittelupaikkaa.