Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vaikeaa voi olla laskea palkat oikein

Vierailija
25.02.2011 |

olen saanut nyt kaksi tiliä uudesta työpaikastani ja molemmat on olleet väärin. Ekasta puuttui ja nyt tulee ihan likaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä palkanlaskija ei tee niitä mokia vaan on siis saanut puutteelliset tiedot esim. esimiehiltä. Kysäisepä siltä palkanlaskijalta.

Niin, ja ihan ihmisiä nekin vaan on. Kai sinäkin olet tehnyt joskus virheitä?

Vierailija
2/6 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikeaksi menee silloin, jos osastoilta esimiesten toimittamat tiedot esimerkiksi vuoroista ovat väärät! Näin käy helposti etenkin jos palkanlasku on ulkoistettu.

Olen töissä isohkon pörssiyhtiön henkilöstöosastolla, ja meillä tehtiin takavuosina oikein selvitys siitä miksi palkoissa on virheitä.

ATK-pohjainen laskentasysteemi on lähes aukoton ja sanoisin sataprosenttisen varma. Paljastuikin että lähes 90 % virheistä johtui siitä, että työvuoroista vastaavien palkanlaskuun toimittamat tiedot toteutuneista vuoroista olivat virheellisiä, niitä ei toimitettu ajoissa tai esimiehet käyttivät väärin heille toimitettuja työvuorolistan ylläpitojärjestelmiä.

Oli kuviteltu, että esimieskoulutus antaisi riittävät eväät mutta se ei pitänytkään paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki tarvittava tieto tulee oikein palkanlaskijalle...

Vierailija
4/6 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen mukaan mulle tulisi yli 1500€ enemmän kuin mitä pitäisi. No joo virheitä sattuu. Kivahan se olisi jos ton summan saisin pitää :)

ap

Vierailija
5/6 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen mukaan mulle tulisi yli 1500€ enemmän kuin mitä pitäisi. No joo virheitä sattuu. Kivahan se olisi jos ton summan saisin pitää :)

ap

Vierailija
6/6 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi