Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä?? Onko perusduunarit nykyisin roskaväkeä??

Vierailija
25.02.2011 |

White trash=valkoinen roskaväki... huhhuh.

En todellakaan tykkää sosiaaliluokittelusta, mutta ns. white trashiksi olen kuvitellut työttömät ja mahdollisesti kouluttautumat sossunelätit, jne.

Me duunarit sentään maksetaan normaalisti verot ja hoidetaan ne pakolliset työt, jotka jonkun on kuitenkin tehtävä, ilman niitä ei tämä maa pyöri. En myöskään ole sivistymätön, päinvastoin.

Seuraan trendejä ja saan kehuja tyylikkäästä olemuksestani, satsaan laatuun niin vaatteissa ja varsinkin asusteissa.

Ostimme aviomieheni kanssa vuosi sitten omakotitalon ja arvo-osaketilillänikin löytyy mukavasti omaisuutta.

Palkkani on yksi maan huonompia, mutta en koe olevani köyhä, tulemme toimeen mukavasti, ei valittamista. Luottotietoni ovat puhtaat.

Harrastuksistani mainittakoon mm. baletti ja musiikki (jota teen silloin tällöin myös sivuammattina).

Olen perusduunarimaisesti myös ay-aktiivi. (Akateemiset ja meitä parempana itseään pitävät huom! Kyllä ne teidänkin hyvät työolot ovat aiemman polven ay-aktiivien aikaansaannosta..!)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuon kaltaisia aloituksia (duunarit=wt) tekevät kouluttamattomat akateemisten puolisoiden kotiäitivaimot. jollainhan heidänkin täytyy päteä.

Vierailija
2/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan ole pakonomasta tarvetta arvostella yhtään ketään mihinkään kategoriaan.

White trash on nimitys valkoihoisista köyhistä, jotka ovat köyhempiä kuin paikallinen afroamerikkalainen väestö.

Suomessa ei ole mitään vastaavaa, kuten täällä ei ole oikeita slummikyliäkään (vaikka av:laiset niin väittävätkin).

2: Et ilmeisesti hirveän hyvin lukenut ap:n tekstiä. Eihän tuo ollut millään muotoa pätemistä.

Mutta omasta mielestäni kertoo liiankin paljon ihmisestä jos pitää luokitella muita roskaväeksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Et ilmeisesti hirveän hyvin lukenut ap:n tekstiä. Eihän tuo ollut millään muotoa pätemistä.

--

Vierailija
4/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan ole pakonomasta tarvetta arvostella yhtään ketään mihinkään kategoriaan. White trash on nimitys valkoihoisista köyhistä, jotka ovat köyhempiä kuin paikallinen afroamerikkalainen väestö. Suomessa ei ole mitään vastaavaa, kuten täällä ei ole oikeita slummikyliäkään (vaikka av:laiset niin väittävätkin). 2: Et ilmeisesti hirveän hyvin lukenut ap:n tekstiä. Eihän tuo ollut millään muotoa pätemistä. Mutta omasta mielestäni kertoo liiankin paljon ihmisestä jos pitää luokitella muita roskaväeksi..

Tota samaa olen täällä yrittänyt vääntää, mutten koskaan noin selkeää tekstiä ole saanut aikaiseksi. :D

Vierailija
5/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omasta mielestäni kertoo liiankin paljon ihmisestä jos pitää luokitella muita roskaväeksi..

Vierailija
6/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Mutta omasta mielestäni kertoo liiankin paljon ihmisestä jos pitää luokitella muita roskaväeksi..

Johan nimityksen naurettavuudesta kertoo sekin, että suomalaiset nyt erittäin suurelta osin tuppaavat olemaan valkoihoisia.

Jos tarvetta alaluokan tai roskaväen määrittelyyn tuntee, on aivan selvää, ettei työväenluokkaisuus ole synonyymi tälle. Suomessa alaluokkaa voisi olla koulunkäynnin peruskouluun lopettaneet päihdeongelmaiset puolirikolliset. Ilmiöön saattaa liittyä sosiaalitukien huijaaminen tai muuten vain täysin sosiaaliturvan varaan heittäytyminen.

Vierailija
7/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuun kaupungin kerrostalolähiössä,

Siwan kassalla töissä,

kuuntelee suomipoppia,

rakennekynnet ja mustaksi värjätyt hiukset,

mies työtön myös värjätyt hiukset ja korvakoru.

Tässä joitain tuntomerkkejä. Nyt bongaamaan.

Vierailija
8/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siwan kassalla töissä,

Suomessa on niin paljon naisia, jotka eivät koskaan ole tehneet töitä eikä ole aikomustakaan tehdä, että bongailisin sitä roskaväkeä ennemmin siitä joukosta.

Vierailija
9/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perusduunareita pidetty "roskaväkenä"...

Niitä koskaan ole mitenkään arvostettu.

Vierailija
10/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perusduunareita pidetty "roskaväkenä"...

Niitä koskaan ole mitenkään arvostettu.

Ei aivan noinkaan. 1900-luvun alussa työväenluokalla oli merkittävä rooli kansalaisyhteiskunnan synnyssä. Alaluokkaan kuuluneet ovat olleet marginaalinen osa yhteiskunnasta, juoppoja, rikollisia tai kunnan elättejä.

Vierailija
11/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"parempaa väkeä". Monet esim siivoojia arvostelevat ovat itsekin duunareita (mua mollasi kerran yksi kampaaja, kun opiskelun ohella olin aikanaan siivoojana). Pätemisestä ja erottautumisesta siinä luokittelussa on kysymys. Minun mielestä ihmisestä kertoo todella paljon se, jos hänellä on tarve laittaa kanssaihmisiään paremmuusjärjestykseen ja hän pitää sitä tärkeänä. En halua olla tekemisissä moisten tyyppien kanssa - karmivaa porukkaa.

Vierailija
12/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perusduunareita pidetty "roskaväkenä"... Niitä koskaan ole mitenkään arvostettu.

Ei aivan noinkaan. 1900-luvun alussa työväenluokalla oli merkittävä rooli kansalaisyhteiskunnan synnyssä. Alaluokkaan kuuluneet ovat olleet marginaalinen osa yhteiskunnasta, juoppoja, rikollisia tai kunnan elättejä.

itse olen ollut kuulemassa, kokemassa jne :)

Vierailija
13/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aikana jonka muistat, sekä akateeminen väki että perusduunarit ovat nauttineet ay-liikkeen työn hedelmistä. Virallisesti on julistettu, että Suomessa ei ole yhteiskuntaluokkia ja virallisessa puheessa ahkera ja työtä tekevä suomalainen on nostettu kansalaisihanteeksi. Kotiäitiyttä esimerkiksi on halveksittu. On korostettu kanasallista yhtenäisyyttä ja esimerkiksi sairaanhoitaja, palomiehet ja siivoojat ovat arvostettujen töiden kärkilistalla. Paperikoneen hoitaja puolestaan ansaitsee kaksinkertaista palkkaa yliopistolla työskentelevään verrattuna. Vasemmistovirtaukset ovat elinaikanasi olleet luultavasti merkittäviä, ja niissä työväenluokkaisuus on nostettu hyveeksi.

Vierailija
14/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaluokkaan kuuluneet ovat olleet marginaalinen osa yhteiskunnasta, juoppoja, rikollisia tai kunnan elättejä.

Kuten ehkä aloituksestani saattaa saada käsityksen. Olisi ehkä aikoinani kuulunut tähän kategoriaan (tosin sossunluukulla en ole koskaan vieraillut).

White trash-termiin olen törmännyt vasta tähän av-palstaan tutustuessani, ja olen olettanut että täällä wt-käsitteen alla kategorioidaan juurikin tuolla tavalla elävät ihmiset.

Ap

Vierailija
15/15 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en todellakaan ajattele ketään white trashiksi. Alaluokkaan kuuluneet ovat olleet marginaalinen osa yhteiskunnasta, juoppoja, rikollisia tai kunnan elättejä.

Kuten ehkä aloituksestani saattaa saada käsityksen. Olisi ehkä aikoinani kuulunut tähän kategoriaan (tosin sossunluukulla en ole koskaan vieraillut).

White trash-termiin olen törmännyt vasta tähän av-palstaan tutustuessani, ja olen olettanut että täällä wt-käsitteen alla kategorioidaan juurikin tuolla tavalla elävät ihmiset.

Ap

keskiluokkaiset normi toimeentulon ansaitsevat ihmiset, joille elämässä tärkeintä on se mitä omistaa ja miltä näyttää ja asuuko jollain ns hyvällä asuinalueella. Henkisen pääoman arvostusta heillä ei ole yhtään. Erilaisuuden sietäminenkin on hyvin vajavaista, eivätkä he pysty erottamaan nyansseja stereotyypeiksi luokittelmissaaan ihmisistä.