DNA työnantajana? Onko kokemuksia?
Harmillista, että kyseinen työ on määräaikainen, olisi kokemusta paljonkin ja kiinnostaisi vaihtaa nykyisestä työpaikasta pois..
Kommentit (4)
Itse tykkään, hyvät mahdollisuudet kunnon ansioihin. Tuloksista palkitaan ja etenemäänkin pystyy!
En todellakaan suosittele, sattui työtapaturma jossa selkä kipeytyi, vakuutusyhtiö päätti minua näkemättä että tapaturmaksi katsotaan vain 4 vko:a, työsuhde oli mennyt palkattomaksi noin 2kk takaperin mutta kukaan ei vaivautunut minulle ilmoittamaan. Kuulin saikkulappua firmalle viedessäni että tili on 600€ pakkasen puolella ja että joudun sen maksamaan vaikka firma itse on hävittänyt sairaslomalappuja (sen sentään myönsivät) mutta silti joudun maksumieheksi yksin ja kun vakuutusyhtiön päätös on tuollainen niin myöskään liitto ei voi minua auttaa kun ei vakuutusyhtiön "niskaan" pääse. Ainut tie valittaa on vissiin vakuutusoikeus mutta se on pitkä tie.
Henkilöstösihteeri oli kuulemma pahoillaan ja ymmärsikin kuulemma tilanteeni, miten ihmeessä jos ei itse ole ollut vastaavassa tilanteessa että laskut menevät perintään/ ulosottoon kun ei rahaa tule millä maksaa. Pahoitteluilla ja ymmärtämisellä ei laskuja makseta.
Sanottiin vain että soita sosiaalitoimistoon, niillä on velvollisuus auttaa. Mikä velvollisuus niillä on korjata työntantajan virhettä eli tuota saikkulappujen hävittämistä ja siitä johtuvaa palkan menemistä sekaisin.....
Tietenkään en olisi palkkaa käyttänyt jos olisin tiennyt että siinä on jotain hämärää. Minulle vakuutettiin tapaturman satuttua etten tipahda kelan rahoille mutta toisin kävi ja tilanne on nyt tämä.
Minkään muun työnantajan kanssa ei ole ikinä joutunut näin paljon kinaamaan.
Tuosta etenemisestä sen verran että ei se niin helppoa siellä ole kuin annetaan ymmärtää, pitää myydä älyttömän hyvin (myös asiakaspalvelussa) tai olet lopun ikääsi rivipalveluneuvoja. Työ on 99% puheluihin vastaamista, muuta ei ole juuri tarjolla.
Itse olen huomannut että näitä tälläisiä firmoja löytyy Suomesta useita mitkä eivät kunnioita työntekijöitä lainkaan,kaikki enerkia käytetään rahan tekemiseen ei huomata että työntekijä se on mikä sen rahan firman tilille tuo.Ne ovat nämä vuokra firmat kaikkein pahimpia,sielä ei haluta maksaa pekkasia ja jos jotenkin voidaan kiertää niin kesä ja talvilomatkin jätetään maksamasta.Jos oikein järjellä ajattelee nim.Lucinda75:den tapausta niin dna on vakuuttanut työntekijät tapaturman varalta ja maksanut vakuutusmaksut niin luulisi että kun tapaturma sattuu niin työntekijä menee lääkäriin ja hoitaa itsensä kuntoon ja jatkaa taas töitä,mutta eihän se käy!Nyt herääkin epäilys että Dna on ottanut vakuutuksen missä on vakuutusmaksut suhteutettu sairaslomapäiviin niin saadaan silläkin keinoteltua firmalle säästöjä.Nyt ymmärrän mihin perustuu Dna:n aina edullisemmat ja edullisemmat liittymät ja tarjoukset ja tulen välttämään niitä viimiseen saakka ja kehotan myös muita tekemään samoin!
kokemusta, en viihtynyt vaan lähdin itse pois.
Epäpäteviä pomoja, ala-arvoinen palkkauspolitiikka, erittäin ahdistava työilmapiiri, vain ja aioastaan kamalien esimiesten takia. Tärkeintä tuossa yrityksessä ei ollut löytää ratkaisua ongelmaan vaan SYYLLISTÄÄ virheen tehnyttä.
En voi suositella :(