Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa kommentti lääkäriltä luennolla

Vierailija
24.02.2011 |

Mieluummin kannattaa sairastua aidsiin kuin diabetekseen.

Ovatko nuo verrattavissa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ja missä noin pöljiä suustaan päästelee?

Vierailija
2/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä monessa yhteydessä olen kuullut sanottavan, että diabetes lyhentää elinikää ja laskee elämänlaatua enemmän, kuin hiv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt työssäni dm1 potilaita jotka kolmekymppisinä ovat siinä kunnossa ettei mitään rajaa. Esim. sokeutuneita, raajoja jouduttu amputoimaan, joutuu viettämään sairaalassa aikaa jatkuvasti kun jokin paikka prakaa. Siis kunnoltaan ja voinniltaan vastaavat kasikymppistä.

Kyllä se pistää olemaan taas kiitollinen terveydestä.

Vierailija
4/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykköstyypin diabetes voi tulla, vaikka noudattaisi kuinka terveellisiä elämäntapoja.

Pitääkö sairauksia alkaa vertailemaan muutenkin eli ottaisitko skitsofrenian vai diabeteksen.

Vierailija
5/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvottaa sairauksia. Kuka tahansa voi sairastua diabetekseen ja jos hoitava lääkäri latelee tuollaisia totuuksia, niin ei ihme, jos hoitomotivaatio on kadoksissa. Pitääkö diabeetikon kantaa tautinsa lisäksi vielä syyllisyyttä, kun sairastui.

Vierailija
6/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvottaa sairauksia. Kuka tahansa voi sairastua diabetekseen ja jos hoitava lääkäri latelee tuollaisia totuuksia, niin ei ihme, jos hoitomotivaatio on kadoksissa. Pitääkö diabeetikon kantaa tautinsa lisäksi vielä syyllisyyttä, kun sairastui.

nähdäkseni tää lääkäri tuolla lähinnä sääli diabeetikon osaa ja sairautta, verratessaan sitä sairauteen, jota useimmat ihmiset ehkä pitävät pahempana. Mä en näe tuossa sanomisessa mitään outoa. Myötätuntoahan se osoittaa, eikä mitään halveksimista.

Vierailija
7/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella vakava tauti, mutta sitä ei tunnuta oikein ymmärrettävän.

Vierailija
8/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähdäkseni tää lääkäri tuolla lähinnä sääli diabeetikon osaa ja sairautta, verratessaan sitä sairauteen, jota useimmat ihmiset ehkä pitävät pahempana. Mä en näe tuossa sanomisessa mitään outoa. Myötätuntoahan se osoittaa, eikä mitään halveksimista.