Miksi työtön aina mukamas laiska?
Ihmettelen vain miksi tässä taloustilanteessa haukutaan työttömiä laiskoiksi (ainakin täällä). Itse menetin juuri työni tuotannollisista ja taloudellisista syistä eli osastoni lakkautettiin. Alallani ei ole yhtään työpaikkailmoitusta eli vaikea hakea töitä mitä ei ole tarjolla. Toki avoimia työhakemuksia on tullut läheteltyä, mutta nekään eivät ole poikineet töitä. Paras ratkaisu on siis lasten hankkiminen nyt, kun joutuu muutenkin olemaan kotona. Ja sitten haukutaan vielä kotiäitejä, jotka eivät ole töissä "kantamassa kortensa kekoon". Olen kai kohta ihan pahimmanlaatuinen lusmuri ;-) Tsemppiä kaikille työttömille ja kotiäideille, ei lannistuta!
Kommentit (19)
ja toivoisinkin enemmän suvaitsevuutta tänne keskustelupalstoille :)
ap
nimenoamaan laiskoja vetelyksiä, jotka vuosi toisen jälkeen velttoilevat kotona ja aina lasten varjolla. Milloin on vaikeaa aloittaa päiväkoti, milloin taas joku just menee kouluun, ja sit onkin hankalaa alottaa sitä tokaa luokkaa... ja kunhan pienin on kolme...no eskarissa...no jos nyt ekan luokan vielä...
yhtä työtöntä äitiä. Lapsi täyttää kohta 9 ja äiti on ollut koko ajan muka työnhakijana, mutta aina tuntuu nousevan jokin este.
Nyt hän sitten muutti, eikä kuulemma voi mennä töihin, kun lasta pitää olla vastassa koulusta. Siellä kotona on jo isä, joten en ihan tajua, miksi molempien pitää olla vastaanottamassa 9-vuotiasta...
mutta niissä tulee sitten vastaan se, ettei ole juuri sen alan työkokemusta. Juuri soitin yhteen paikkaan, koska en päässyt edes työhaastatteluun. Totesivat, ettei ole alan työkokemusta. Paha siihen mitään vastata.
ap
Vaikka olisi töissä kuinka laiskana ei kuitenkaan ole laiska koska ei ole työtön.
Sille ei kai voi mitään.
kannattaa hakea niitä joihin ei vaadita kokemusta, eikä koulutusta.
Aattele - niin simppeliä.
kotona olemista haluaa venyttää mahdollisemman pitkälle? Nauttia lapsistaan, kun lapset ovat vielä pieniä ja tarvitsevat aikuisen läsnäoloa ja syliä? Eikös jokaisella pitäisi olla vapaus valita miten elämänsä täällä elää?
kannattaa hakea niitä joihin ei vaadita kokemusta, eikä koulutusta.
Aattele - niin simppeliä.
Ei ainakaan minun lapset. Minun lapset käyvät koulua ja eskaria..leikkivät kavereiden kanssa ja harrastavat. Minä käyn kaupassa, siivoan, pesen pyykkiä, teen ruokaa ja leivon. Tapaan ystäviä ja ulkoilen säännöllisesti etten pääse mätääntymään. Lapsista on kivaa, kun äiti on leiponut pullaa ja auttaa läksyissä. Eskarilaisesta on kivaa, kun pääsee ajoissa kotiin leikkimään. Kavereita käy kylässä ja hekin tuntuvat nauttivan, kun aikuinen on läsnä. Minulla on ihana mies, joka mahdollistaa tämän minulle ja lapsilleni..miksei myös itselleen, koska odottaahan häntä puhdas koti, ruoka ja onnelliset lapset ja vaimo.
kokemustaan ja koulutustaan, eivätkä siksi voi hakea minkään muun alan töitä.
Mistä sinä horiset? Miten tuo koko kuvio liittyy työttömyyteen??
Kun en ole ikinä aikuisiällä ollut palkkatöissä. Kelalta tullut kaikki raha. Äitiyslomia ollut viisi, kotihoidontuella pieni pätkä, yhteensä ehkä 2,5 vuotta sairaslomilla ja loput työttömänä. Tosin työttömyysaikoina olen ollut työharjotteluissa, etsinyt itselleni ne paikat jo etukäteen kun olen tiennyt työttömyysajan koittavan. Oman alan töitä (merkonomi) en saa kun on niin monta lasta. Yritetty on, mutta osa sanoo suoraan ja osa kiertäen, että lapset on syynä siihen miksi en kelpaa töihin. Ja tietenkin se, ettei ole työkokemusta - työmarkkinatukijaksot ei tunnu työnantajille kelpaavan, vaikka ihan samaa asiakaspalvelutyötä olen tehnyt, kelan maksamana vain.
vie yhden (1) tyopaikan toisilta tyonhakijoilta, ei ole viela palstamammoille valjennut. Jos vaikka maisteri ottaa vastoin periaatteitaan siivoojan paikan, on yksi paikka vahemman siivoojille haettavaksi.
vie yhden (1) tyopaikan toisilta tyonhakijoilta, ei ole viela palstamammoille valjennut. Jos vaikka maisteri ottaa vastoin periaatteitaan siivoojan paikan, on yksi paikka vahemman siivoojille haettavaksi.
paikkoja, joita aiemmin hakivat vain merkonomit ja tradenomit
ne on tietämättömät ketkä huuteloi =)