Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten värjäys raskauden aikana

23.02.2011 |

Oletteko värjänneet hiuksianne raskauden aikana? Kun nykyään puhutaan ettei kannattaisi. Kampaajani sanoi useasti värjänneen raskaana olevien hiuksia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen yrittänyt harventaa värjäyskertoja. Itse myös odotan että ensimmäinen kolmannes olisi ohi ennen kampaajalle menoa. Esikon kanssa olin myös tarkka siitä. Koko raskauden aikana taisin värjätä 2 tai 3 kertaa. Nyt sama tavoite tässä raskaudessa, että mahdollisimman vähillä kerroilla selvittäisiin. Hirveä juurikasvu odottaa aikaa oikeaa. :D

Mielestäni olen kuullut asiantuntijoilta että kohtuullinen värjääminen ei vahingoita sikiötä. Eli ei varmaan ihan joka kuukausi kannata väriä päähän laittaa. Tiedä sitten, jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee.

Vaniliini rv 8+1

2/3 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siitä - kuten monesta muustakaan asiasta - ottanut sen suurempia paineita. Normaalisti käyn parturissa noin joka toinen kuukausi, ja samaa tahtia olen jatkanut. Tämä taisi olla kolmas kerta raskauden aikana. Eka joskus ihan alkuraskaudesta, toka rv 14 paikkeilla ja nyt sitten kolmas. On niin miljoonia asioita, jotka saattavat olla sikiölle haitallisia, että menettää vaan yöunensa kun niitä alkaa miettiä. Eikä stressikään ole vauvalle hyväksi!

Muistaakseni noissa teratologisen tietopalvelun kätilölle osoitetuissa kysymyksissä on käsitelty asiaa, ja todettu, että kohtuullinen värjäys ei ole haitaksi. Mä ainakin oletan, että altistus tapahtuu vain värin vaikuttaessa, eli sen n. puolen tunnin ajan. Hiushan on kuollutta kudosta, joten en uskoisi että hiuksesta imeytyisi ajan mittaan mitään kehoon päin. Ja juurikasvuhan aika nopeasti nostaa hiuksen värjätyn osan irti päänahasta, jos siitä nyt jotain imeytyisikin.

Cassandra 22+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion värjätä, mutta en todellakaan joka kuukausi. Olen menossa naimisiin kuukauden päästä ja aion todellakin häihin värjätä hiukset :) Sanoisin, että kohtuus kaikessa :) Ja uskon, että raidoitus ei ole niin pahasta, koska väriaine ei tule päänahkaan kiinni. Nythän puhutaan jopa pesuaineista, jotka sisältävät jotain ainetta (olikohan parabeeneja tai jotain) ja ettei niitä olisi hyvä käyttää raskauden aikana. Minusta tuollainen on ihan liioittelua, ettei normaali shampoolla voisi enää pestä hiuksia. Kyllä saa itsensä hysteeriseksi ja vainoharhaiseksi jos kaikkea alkaa välttelemään, ei siinä ehdi edes nauttia raskaudesta :)