Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sitten on liian nuori tekemään lapsia?

Vierailija
23.02.2011 |

Mulle oli selvää etten itse halunnut missään nimessä parikymppisenä alkaa äidiksi. Esikoiseni sain 28-vuotiaana mikä oli just passeli ikä mulle ja miehelleni. Nyt lapsia on 3kpl ja ikää 36...vieläkin yksi lapsi harkinnassa :D

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 19v iässä esikoiseni, nyt olen 23v ja kolmas lapsi tulossa. :)

Vierailija
2/9 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen naisen, joka sai esikoisen 16v ja hyvä äiti on ollut. Tunnen toisen, joka sai lapsen 19v, eikä ole vieläkään (lapsi 3v) kyllin kypsä äidiksi. Tai vastuuntuntoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhde on vakaalla pohjalla, toimeentulo myös ja ihminen henkisesti riittävän kypsä ottamaan sen vastuun eikä ajattele enää lapsellisesti omaa napaa. Vaikea sanoa mikä se oikea ikä sit kenellekin on mut mä halusin ottaa rennosti, matkustella ja olla vapaasti vielä parikymppisenä vaikka parisuhde olikin jo hyvin vankka. Tehtiin lapset sit lähempänä kolmeakymppiä ja oli paras ratkaisu meille.

Vierailija
4/9 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 17 vuotiaana on.itse sain ekan lapseni 20 vuotiaana.

Vierailija
5/9 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ehkä täysi-ikäisyyttä voisi pitää alarajana tietoiselle, vastuulliselle pyrkimykselle hankkia lapsia.

Vierailija
6/9 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en painostaisi omaa tytärtäni aborttiin, jos hän tulisi nuorena raskaaksi, vaan olisin tukena kaikin tavoin. Nuoren äidin vaan täytyy kasvaa aikuiseksi vähän nopeammin.

Vierailija
7/9 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin yleisesti ottaen ja keskimääräisesti. Sen verran meilläkin töissä vähän yli 20v tyttöjä jotka ovat niin kovin kovin lapsellisia vielä etten vois mitenkään kuvitella heitä äideiksi....

Vierailija
8/9 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on aika paljon ihmisen omasta luonteesta kiinni. Kuten joku jo totesikin, niin toinen voi olla kypsä 16-vuotiaana ja toinen ei välttämättä koskaan.

Itse sain esikoisen samana vuonna kun täytin 21. Neuvolassa yrittivät painostaa aborttiin "nuoren ikäni" takia. Kuitenkin olen aikuistunut nuorena, tehnyt töitä 17-vuotiaasta asti ja ollut saman miehen (silloin pojan) kanssa 14-vuotiaasta. Nyt yli kymmenen vuotta yhdessä ja kaksi lasta.

Kaverini sai viime joulukuussa lapsen, itsellään ikää 24, eikä ole toistaiseksi osoittanut minkäänlaista kypsyyttä äidiksi. Vauva on ollut viikon ikäisestä asti kuusi päivää viikossa isovanhemilla hoidossa, kun kaverilla on tärkeämpää tekemistä.

Joten kyllä se on luonne kysymys...

Vierailija
9/9 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisesti ottaen sanoisin että ala-ikäset.

Ja tietty poikkeuksia löytyy, eli poikkeuksellisen kypsiä ala-ikäisiä ja täysin vastuuttomia "aikuisia".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi