Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä korkeintaan voisit itse kuvitella hankkivasi lapsen?

Vierailija
23.02.2011 |

Ja minkä ikäinen mielestäsi on liian vanha yleiselläkin tasolla?

vm.-72

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsemattomaan "hankkia"-sanaan. Tajusin tökerön sanavalinnan kyllä itsekin -heti kun olin painanut lähetä..

Vierailija
2/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on jokaisen oma asia.

Itse toivoin saavani kaikki kaksi lastani alle kolmekymppisenä ja olen onnekas, kun niin kävikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt 28 ja kaksi lasta, enkä ole suunnitellut haluavani kolmatta.

Musta 40+ vuotiaat on liian vanhoja (älkää kivittäkö, tää on vaan mun mielipide!)

Vierailija
4/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että sitä vanhempana jaksan

Vierailija
5/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se raja mulla ois 36.

yleisellä tasolla 45.

itse olen 33 ja nuorimmainen 7 kk,lapsia 4.ekan sain 20 vuotiaana.

Vierailija
6/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kun niitä ei ole tullut yrityksestä huolimatta ja ikää on jo 37, niin enää ei ole yläikärajaa, kunpa vaan saisin vielä joskus.

Vierailija
7/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nelikymppisenä en enää päiväkodin joulujuhlassa istu. Jä näinhän se meni. Lapset syntyneet kun olen ollut 24 ja 26. Nyt kun olen 43 niin tuohon päätökseen olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
8/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en enää olisi jaksanut odotusaikaista jatkuvaa seurantaa ja huolta lapsesta mun veriryhmävasta-aineen takia. Vaihdevuosi-iän jälkeen ei mun mielestä ole enää syytä väen väkisin lasta yrittää.

Vierailija
9/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä voisin ajatella, mutta en enää 5v kuluttua ehkä... tosin omat lapset on silloin jo täysi-ikäisiä, joten se varmaan vaikuttaa, jos ensimmäistä olisin vailla voisin vaikka harkitakin, mikäli kunto kestäis

Vierailija
10/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa lasten hankkimisessa on?/i]

Kaikki nyt eivät vain tule ajatuksesta raskaaksi..

No mutta kysymykseen.

Itse haluan olla alle 30 kun lapsiluku on täynnä.

Nyt olen 24 ja mieheni 30.

No mulla on onneksi aikaa urautua, mulla on kaksi ammattitutkintoa takana ja 14-vuotiaasta työkokemusta, enkä vieläkään tiedä mihin ammattiin sitten haluan jäädä. Ehkä sitten kolmekymppisenä sen tietää paremmin.

Ja onhan se nyt helpompi sitten keskittyä uraan kun lapset on koulussa.

En sano että mikä ikä olisi liian vanha, mutta olen aina vähän oudoksunut 42+ pienten lasten äitejä.

Itse ainakin ajattelin asian niin että kun olen noin 50 niin omat lapset alkavat perustamaan perhettä ja minustakin olisi enemmän apua kun olisin "nuori" mummo. =D

No toivottavasti joku tajuaa. =)

Vierailija
11/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkia lapsia niin kauan kuin niitä vain onnistun samaan. Jokaisen oma asia minkä ikäisenä hnkkii. Elämä kun ei aina mene käsikirjoituksen mukaan.

Vierailija
12/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuopuksen ollessani 34v. Nyt olen 41v.

40-50v alkaa olla mielestäni jo aika vanha, 45-50v on liian vanha ensimmäisen lapsen äidiksi.

Vierailija
13/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vielä ole saanut lasta 40-vuotiaana ajatuksen äidiksi tulemisesta kannattaa haudata.

T: NeitiEiVieläEdesMiestä30v.

Vierailija
14/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle kerrottiin neuvolassa, että nykyisin joka kolmas synnyttäjä on nelikymppinen. Monet ei vaan sitä ennen löydä oikeaa miestä eikä ole valmiita. Jos on terve niin kyllä sitä jaksaa.Lapsi voi jopa nuorentaa ja tuoda elämän iloa.

Vierailija
15/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut molemmat lapse alle 25-vuotiaana.

t.edellinen

Vierailija
16/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite sain tytön ollessani 24 ja pojan 26 vuotiaana,enempää ei aiota tehdä.

Vierailija
17/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kolmenkympin jälkeen en hommaan enää haluaisi ryhtyä. Esikoisen sain kaksikymppisenä ja muutkin lapset ennen 29 vuotta. Sitten tuli ero ja uusi mies, jolla ei ole omia laspsia,ja asia piti laittaa uuteen harkintaan. Nyt olen siis 38, ja ajattelen hyvinkin voivani vielä tehdä lapsen/lapsia.

Uusi ikäraja olkoon siis 43. Omalta osaltani. Muut tehköön miten lystää, vaihdeevuosien rajoissa.

Vierailija
18/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka on itse saaneet lapset POIKKEUKSELLISEN nuorena nykyiseen keskiarvoon verrattuna, eli siinä kahdenkympin korvilla, eivät ehkä ymmärrä että opinnot ja työuran aloitus on senverran hektistä ettei siinä ole vauvat ekana mielessä... tämä lastensaanti-ikä liittyy kiinteästi äidin koulutustasoon, luulen että moitteet nelikymppisiä synnyttäjiä kohtaan kumpuavat osin kateudesta kun näillä yleensä ei ole esim taloudellisesti tiukkaa ja vauvalle sekä itselle on varaa hankkia mitä haluaa, asua mukavasti omistusasunnossa jne.

Kivahan se olisi jos olisi ollut elämänkumppani valittuna opiskeluaikana, siinä se olisi vauvakin mennyt samalla :D näin jäl

kikäteen ajatellen. Silloin vaan muut asiat kuten matkustelu ja työkokemuksen hankkiminen tuntui ajankohtaiselta. Minulle on ihan sama milloin muut lapsensa hankkivat, itsellä sitä ei sanellut ikä vaan elämäntilanne.

Vierailija
19/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeus vahvistaa säännön. Kyllä myös akateeminen voinut saada lapsen nuorena.

Vierailija
20/53 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla mukava omistusasunto ja taloudellisesti hyvä tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän