Kertokaa nyt miksi HEMMETISSÄ ei puuduteta pildeä kun tikataan synnytyksen jälkeen???
onko kyseessä
a) kaikki kätilöt ovat sairaita sadisteja
b) säästetään! mitä ne naiset mitään puudutetta pilluun tarvii
c) kätilö ei jaksa vaivautua
d) oletus, että pillu turtana synnytyksestä jo muutenkin
miten voi ikinä kuuna päivänä tapahtua niin, että nykyisen kaltaisessa sivistysvaltiossa ei puuduteta herkkää alapäätä ennen tikkien laittoa? Ei mikään selitys päde! Kuvitellaanpa: miehen elimen leikkaus + tikkaus ilman puudutetta, tapahtuisiko koskaan ikipäivänä? EI. VAATIKAA JUMALAUTA se puudute! Jos joku puusilmäsadisti-idioottikätilö edes hemmetti ajattelisi tikkaavansa mun pillua ilman puudutetta niin se ämmä löytäisi puudutepiikin silmästään saatana! Vihaksi pistää!
Kommentit (47)
Mulla kaksi kerta tikattu ja täysin kivutonta oli.
Onko jollain puudutus epäonnistunut ja siitä kyse? Vai oikeastiko jossain pihdataan puudutteen suhteen?
no tuossa kivuliain hetki synnytyksessä - ketjussa oli vastauksia, että tikkaaminen ilman puudutetta sattui.
kyllä usein tekevät pintapuudutuksen jos useampi tikki tulee, mutta jo sen puudutuksen odottelun vuoksi ei yleensä käytetä puudutusta vaan paikat halutaan kursia nopeasti kasaan.
Ja tikkejäkin tarvittiin jotain sata, kiitos kätilön muka-ammattitaidon. Ja yhden kohdan se puoskari sitten muutenkin tikkasi huonosti, ja se tuntuu siellä vieläkin kuuden vuoden ja toisen lapsen jälkeen. Ja onko ihme, että kätilö ei tullut mihinkään jälkikeskusteluun myöskään.
Toisesta synnytyksestä oli spinaalipuudutus vielä voimassa, kun kätilö sen yhden tikin laittoi. Onnistunut synnytys kaikin puolin, ja sen sai kätilö myös kuulla, kun tuli käymään jälkikeskustelussa seuraavana päivänä.
puudutetaan. Ja itse sain vielä roikkua ilokaasunaamarissakin koko tikkaamisen ajan kun pelotti :D Jossain vaiheessa hätäännyin ja käskin tikkaajan pitää taukoa, että ahdistukseni menee ohi. Sekin sopi täysin ja hän jatkoi vasta kun annoin luvan.
mutta kun kudokset on veristä mössöä, niin ne ei vaan puudu.
toisen lapseni, ja ei kyllä puudutettu mitään, laittoi jotain hemmetin puuduttavaa suihketta ja that's it. Että hieman tuntui inhottatalta kun kolme tikkiä ommeltiin, ja tunsin joka hemmetin langan nykäisyn. Melkein potkaisin kätilöä, ja tämä joutui hakemaan toisen kätilön pitämään jalkojani.Ilokaasua sain kyllä vetää ommeltaessa.
Ja tämä Kätilöopistolla vuonna 2009. Hieman eri asia oli kun ekassa synnytyksessä sain epiduraalin ja väliliha leikattiin, joten se puudutettiin. En paljon tuntenut ompelua.
Ja tikkejäkin tarvittiin jotain sata, kiitos kätilön muka-ammattitaidon. Ja yhden kohdan se puoskari sitten muutenkin tikkasi huonosti, ja se tuntuu siellä vieläkin kuuden vuoden ja toisen lapsen jälkeen. Ja onko ihme, että kätilö ei tullut mihinkään jälkikeskusteluun myöskään. Toisesta synnytyksestä oli spinaalipuudutus vielä voimassa, kun kätilö sen yhden tikin laittoi. Onnistunut synnytys kaikin puolin, ja sen sai kätilö myös kuulla, kun tuli käymään jälkikeskustelussa seuraavana päivänä.
Ja miten suostuit siihen????
suihkein ja pistoksin, mutta kun kaikilla ei ole sitä puutumisen lahjaa. Ei onnistu, laulaa Eino Grön. Paha siinä on silloin mitään tehdä.
Kyllä siinä toisessakin ketjussa muut (minä mukaan lukien) vastasivat, että kyllä puudutetaan. Itsellä on Kättärin Haikaranpesässä kummallakin kerralla puudutettu ja kätilö erikseen kysynyt ja varmistanut, ettei ompelu tunnu.
Miksi jotkut antavat tikata ilman puudutetta? Itse ainakin älähtäisin ja kovaa, jos ompelu sattuisi. Kyllä se mun mielestä on ihan omaa tyhmyyttä, jos käsi nyrkkiä puristaen antaa tikata sata tikkiä ilman riittävää kivunlievitystä. Samoin hopi hopi lääkäriin, jos joku tikki painaa. Nämä asiat on yleensä korjattavissa.
Miten puuduttamatta jättöä oikein perusteltiin??? Ja miten suostuit siihen????
jollekin ensisynnyttäjälle perusteli yhtään mitään koko synnytyksen aikana. Ja minä ensisynnyttäjänä tietenkin arkana kuvittelin, että kätilöihin voi ja pitää luottaa vaan.
Kyllä se mun mielestä on ihan omaa tyhmyyttä, jos käsi nyrkkiä puristaen antaa tikata sata tikkiä ilman riittävää kivunlievitystä.
Ihan vain oikaisuksi, että vaikka mulle osuikin sadistikätilö, niin kyllä mä sille todellakin ilmoitin, että tikkaus sattuu. Luuletko, että kätilö siitä muuttui lempeäksi ihmistä muistuttavaksi hahmoksi. No ei todellakaan, mulkaisi vaan, ja jatkoi tikkausta, kuin mua ei olisikaan.
Jos sulle on osunut inhimillisiä kätilöitä, niin älä nyt lapsi rukka kuvittele, että ne kaikki on sellaisia.
KÄTTÄRILLÄ!!!
voin kertoa että sattui, enemmän kuin mikään koko synnytyksessä. Tämä kätilö oli koko synnytyksen muutenkin vähän ilkeä ja kovakourainen, ihan erilainen kuin muut. Ja kun tuli tikkauksen vuoro, niin sanoi vaan että tätä ei oikein voi puuduttaa, vedä vaa sitä ilokaasua! Siis se oli ihan kamalaa!
Multa vielä leikattiin välilihaa, niin kyllä se silloin pystyttiin hetkellisesti puuduttamaan, miksei sitten tikatessa? Se oli oikeasti niin kamalaa!!!!!!!!!!
Sattu se hiton puudutekin tosin ihan riittävästi :P
sain vain muutaman tikin, mutta ei se musta kyllä kummosemmin sattunutkaan. Mulla on aika korkea kipukynnys.
Kyllä se mun mielestä on ihan omaa tyhmyyttä, jos käsi nyrkkiä puristaen antaa tikata sata tikkiä ilman riittävää kivunlievitystä.
Ihan vain oikaisuksi, että vaikka mulle osuikin sadistikätilö, niin kyllä mä sille todellakin ilmoitin, että tikkaus sattuu. Luuletko, että kätilö siitä muuttui lempeäksi ihmistä muistuttavaksi hahmoksi. No ei todellakaan, mulkaisi vaan, ja jatkoi tikkausta, kuin mua ei olisikaan. Jos sulle on osunut inhimillisiä kätilöitä, niin älä nyt lapsi rukka kuvittele, että ne kaikki on sellaisia.
Ap kuvailee viestinsä lopuksi yhden (ei välttämättä kovin sofistikoituneen) tavan reagoida tilanteessa, jossa tikkausta pyritään tekemään ilman riittävää kivunlievitystä. Itsekin toimisin ko. tilanteessa varmaankin vastaavalla tavalla. Varsinkin jos kätilö olisi muutenkin minua kohtaan epämiellyttävä, en itsekään epäröisi käyttäytyä tylysti. Ei ainakaan tarvisisi vuosikausiksi jäädä asiaa märehtimään, jos tietäisi itse yrittäneensä tehneensä kaikkensa oman tilanteensa helpottamiseksi.
13
Ja voin kertoa että tämä tapahtui ihan Lounais-Suomen isohkossa sairaalassa. Synnytys ilokaasulla, repesin ja 11 tikkiä laitettiin puuduttamatta. Sattui aivan helvetistä, meinasi taju lähteä (paljon paljon enemmän sattui kuin synnytys). Lisäksi tikattiin niin huonosti että nyt, 6 vuotta synnytyksen jälkeen, iso "repale" roikkuu toisesta häpyhuulesta, vieressä kuoppa ja arpi (joo, en osaa paremmin selittää mutta värkistä roikkuu sellainen rämmäle joka esim hankaa tiukkoihin farkkuihin, pyörällä ei voi ajaa jne). Synnytyksen jälkeen ei ollut mitään synnytyksen läpikäynti-keskustelua, kuten olen kuullut monella olleen kätilön kanssa. En tiedä sitten vaikuttiko asiaan että olin raskausajankin yksin ja yksin menin synnyttämäänkin. Olin niin peloissani ja onneton etten kyllä osannut vaatiakaan mitään. Onneksi syntyi terve lapsi!!! Enpä ole värkkiä "mihinkään" enää tarvinnutkaan kun olen koko ajan ollut totaaliyh, eikä edes seurustelusuhdetta. Mutta silti, vieläkin kun ajattelen sitä kursimistilannetta niin alkaa oksettaa ja menee kylmät väreet. Toivottavasti kukaan muu ei enää joudu kokemaan samaa!
Ihan vain oikaisuksi, että vaikka mulle osuikin sadistikätilö, niin kyllä mä sille todellakin ilmoitin, että tikkaus sattuu. Luuletko, että kätilö siitä muuttui lempeäksi ihmistä muistuttavaksi hahmoksi. No ei todellakaan, mulkaisi vaan, ja jatkoi tikkausta, kuin mua ei olisikaan. Jos sulle on osunut inhimillisiä kätilöitä, niin älä nyt lapsi rukka kuvittele, että ne kaikki on sellaisia.
Olen kätilöopistolla yhden lapsen synnyttänyt ja kyllä sillon puudutettiin. Sain vielä hengittää ilokaasuakin. Ei sattunut yhtään.
mulla pari tikkiä sattui, muut ei
kättärillä ainenkii puudutetaan ja hyvin!!!