Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että mulla on aivokasvain...

Vierailija
22.02.2011 |

Olen nyt monta kertaa saanut yhtäkkiä sellaisen "huimauskohtauksen", eli maailma vaan alkaa pyöriä ympärillä ja on pakko istua alas, tai muuten kaadun.

Verensokeri ei ole alhainen, joten mistä muusta, kuin aivokasvaimesta tämä voisi johtua...?

Ahdistaa tämä pelko.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan kävellessä, ei ylösnoustessa, joten kyse ei lienee ole hyvänlaatuisesta asentohuimauksesta.

ap

Vierailija
2/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi tosiaan olla ihan verenpaineesta. Itsellänikin saattaa monesti ruveta huimaamaan vaikkapa kesken kävelyn ja se menee ohi kun istuu hetkeksi alas. Kerran olen pyörtynytkin. Ja kyse ollut tosiaan ihan verenpaineesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskoissa en ole huomannut mitään?

Muita veikkauksia?

ap

Vierailija
4/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko matala tai korkea. molemmat voi aiheuttaa huimausta. Joskus oon kuullut että korvatulehduskin vois aiheuttaa huimausta..

Liittyykö huimauskohtauksiin näköhäiriöitä tai päänsärkyä?

Vierailija
5/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pyörimään ympärillä ja tuntuu, että silmissä sumenee.

Tänään kesken kauppareissun taas sain tuollaisen "kohtauksen".

Ja tosiaan en usko, että verenpaineessa vikaa, sillä ne on jo niin monesti tarkistettu.

ap

Vierailija
6/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huimaus saattaisi johtua tasapainoon liittyvästä asiasta. Hitsi, kun en muista enää, mutta tosiaan korviin liittyvä juttu se oli.

Vierailija
7/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paniikkihäiriökin voi aiheuttaa äkillistä huimausta? Tuskin nyt luultavin diagnoosi, mutta...

Vierailija
8/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tähän ei liity ahdistusta/pelkoa tms. Kohtaus iskee yllättäen ja eri tilanteissa.

Hitsin hitsi, pakko kai se jossain vaiheessa on uskaltauduttava terveyskeskuksen lääkärin tykö, mutta pahoin pelkään, että mut vaan nauretaan pihalle... :(

ap

Vierailija
9/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paniikkihäiriökin voi aiheuttaa äkillistä huimausta? Tuskin nyt luultavin diagnoosi, mutta...

mutta muina oireina olisi sitten mm. käsien vapina, kylmä hiki, sydämen tykytys, hengenahdistus .

Vierailija
10/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoivat joskus 12-vuotiaana (nyt olen 39).

Aivokasvainta minulla ei ole :)

Pää minulta on magneettikuvattu monta kertaa ms-taudin takia. Vaan ei ne huimauskohtaukset mäsästäkään johdu. Sen minä sain 'vasta' 25-vuotiaana, eli paljon myöhemmin kuin ensimmäiset huimauskohtaukset.

Verenpaine ja verensokerikin ovat ihan kohdillaan.

Vierailija
11/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muina oireina olisi sitten mm. käsien vapina, kylmä hiki, sydämen tykytys, hengenahdistus .

paniikkihäiriökohtauksiakin on aika erilaisia. Mulla nimeomaan tulee vain sellainen huimaus ja olo kuin olisi jossain itsensä ulkopuolella. Mutta ei siinä mitään noita muita mainitsempiasi oireita tule. Minun onnekseni.

Vierailija
12/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voipi olla niin paljon vaikkua korvissa että painaa tasapainoelintä.

kaverilla oli sama vaiva että huimaili ja pyörrytti ihan yllättäen ja epäili kanssa verenpainetta mutta tuttavansa suosituksesta kokeili korvakynttilää ja se auttoi.

eli korvakynttilät kehiin.

Vierailija
13/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain muuta vikaa tasapainoelimissä?

Vierailija
14/14 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tähän ei liity ahdistusta/pelkoa tms. Kohtaus iskee yllättäen ja eri tilanteissa. Hitsin hitsi, pakko kai se jossain vaiheessa on uskaltauduttava terveyskeskuksen lääkärin tykö, mutta pahoin pelkään, että mut vaan nauretaan pihalle... :( ap

"Ahdistaa tämä pelko" totesit kuitenkin aloituksessasi.

Tuttavani saa joskus paniikkihäiriökohtauksia. Olen ymmärtänyt, että ilmenevät juuri äkillisenä huimauksena ilman muita ennakko-oireita. Mutta enpä tiedä, ei se niistä kovin mielellään paljoa puhu...

Oli syy sitten mikä tahansa, niin mene lääkäriin. Saattaisi tuo ahdistus ja pelko hävitä, kun löytyisi jokin muu selitys tai saataisiin nämä pahimmat vaihtoehdot suljettua pois. Ja hoidetaan niitä aivokasvaimiakin ihan terveeksi! Mitä nopeammin menet tutkimuksiin, sen parempi.

Tsemppiä! Varaa aika jo huomenna!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan