G: Osaatko ratkaista toisen asteen yhtälön? Koulutuksesi?
Kommentit (27)
Ok, lähden mukaan: tuo ei ole toisen asteen yhtälö. Terv. FM
Joten joudut luottamaan sanaani. Olen ylioppilas vuodelta -96, sen lisäksi yksi keskenjäänyt toisenasteen koulutus. "Harrastan" matematiikkaa, kemiaa ja fysiikkaa.
Jäi potenssi pois. Lisätkää se siihen itse.
t. ap
ja olen AMIS!!! :D Lukion olen myös käynyt.
aata ja beetä oli. en muista sitä kaavaa ulkoa mutta jos sen saisin eteeni niin ehkä sitten osaisin ratkaista. Olen koulutukseltani ylioppilas ja nyt opiskelen humnaistisessa tiedekunnassa yliopistossa.
sun laskuas en kuitenkaan ala ratkomaan
Olen laboratoriohoitaja.
Mutta eihän tuohon sun laskuusi tarvita kuin tavallista neliöjuuren laskemista, korjauksesi jälkeen.
Sitä toisen asteen yhtälön ratkaisukaavaa tarvittaneen vasta kun kuviossa on mukana x potenssiin 2 ja tavallinen x, siis muotoa
x2 + 5x + 8 = 94
(Ja tuo äksän jälkeinen kakkonen ollen potenssiin 2 eikä kaks kertaa)
Tehtävä on tämä:
x/785000 * 32000 = 0.90
T: lyhyen matikan rimaa hipoen selvittänyt
Ylioppilas, pitkä matematiikka (josta en kylläkään enää paljoa muista).
ei matematiikan taidolla ole mitaan tekemista sen kanssa, kuten ei ole lukutaidonkaan kanssa? on tietenkin hyva jos osaa matikkaa..
pitkä matikka lukiossa joskus kahekskyt luvulla, siellähän laskettiin, jos jonkin näköisiä yhtälöitä, mutta just nyt tuntuu, etten osaisi --- eipä ole nykyelmässä pahemmin matemaattisia yhtälöitä tarvinnut =)
ihan tavallinen siivooja olen ja kyl ny tollaset laskut pitää osata.
ton nyt osaa ratkaista vaikka yläasteikäinen.
Kirjoitin laudaturin pitkästä matematiikasta, mutta olen humanistisella alalla. Käytän enää arkimatematiikkaa. Sen avulla tuon ensimmäisen asteen yhtälön saa ratkaistua. Aika paljon pitäisi kerrata, jotta osaisin lukiomatematiikkaa yhtään. Tämä oli kai peruskoulutasoa.
ja koulutus on FM