Mä en tajua miten jotkut antaa alle 5v lapsensa jonkun 16v tytön vahdittavaksi.
Mitä se 16v teinityttö oikeasti osaisi tehdä, jos pienelle lapselle tulisi joku oikea hätä? Meinaisi tukehtua johonkin tai kaatuisi portaissa ja pää halkeaisi?
Kommentit (15)
jos ei oo käynyt ensiapukursseja tai satu olemaan hoitsu?
enää tehtävissä! Luultavasti se 16veekin osaa soittaa hätänumeroon :)
teinityttöjen hoitoon, miksen?
Voihan sinunkin aikana sattua vaikka mitä kaameaa vai eikö?
niin äitiysloma kesti 3 kuukautta. Sen jälkeen minuakin hoiti joku 16 v tyttönen, joka löytyi kaupan ilmoitustaulun kautta.
Edelleenkään en tiedä kuinka homma sujui, mutta ihan normaali katson olevani.
Jos on tuttu ja luotettava 16 v., niin voisin jättää pariksi tunniksi sen hoitoon, mutta en todellakaan minkään vieraan ihmisen vastuulle.
Itse hoidin 9-vuotiaana usein naapurin 3-vuotiasta (ja tietysti siitäkin eteenpäin) useita tunteja kerralla. Silloin se oli mulle ihan ok, mutta jälkikäteen olen kyllä ollut aika kauhuissani... En ymmärrä naapureita. Eihän 9 v. välttämättä vielä ymmärrä, mikä voi olla pikkulapselle vaarallista.
tyttö osas lapset hyvin hoitaa, kaksoset hoidon alussa alle 1v, mulle kun on ensiaputaidotkin opetettu ja säännöllisesti olen niitä kertaillut. ei se ikä vaan se järki. toinen tytöistä putosi puusta, käsi murtui ja aivotärähdystä epäiltiin, sotin ambulanssin ja olin sairaalalla niin kauan kun toinen vanhemmista ehti sinne. sitten toisen lapsen kanssa takaisin heille ja illalla sain vielä isot kiitokset oikeasta ja nopeasta toiminnasta. lapset tällöin n.3 vuotiaita, että itse just ja just 16.
lapsia. Nuorimmat olivat vauvoja. Kahdessa perheessä oli kolme pientä lasta ja koskaan ei sattunut mitään vakavaa.
Kerran kyllä soitin äitini apuun, kun yksi lapsi ykäsi petinsä täyteen..en tiennyt, mitä tehdä. Sillä lapsella oli joku rokko alkamassa.
hoitoon pariksi tunniksi kuin ollessani 15v..
Vaikka useamman lapsen olen kasvattanut omasta takaa. Nuorena ei osannut pelätä mitään.
Mitä se 16v teinityttö oikeasti osaisi tehdä, jos pienelle lapselle tulisi joku oikea hätä? Meinaisi tukehtua johonkin tai kaatuisi portaissa ja pää halkeaisi?
etta joa 16v. tulee raskaaksi niin han on taysin sopiva aidiksi 24/7.
en hoitanut, mutta tuollaisesta 1½- v ikäisestä olivat hoidettavani. Hoidokini olivat naapureiden ja sukulaisten lapsia. 16- vuotiaana hoidin jo lasten vanhempien työpäivän ajankin lapsia itsenäisesti, sitä nuorempana kyse oli muutamasta tunnista.
Hyvin pärjäsin, olin vastuununtoinen ja huolellinen. Varmasti olisin osannut soittaa hätänumeroon, jos tarve olisi vaatinut. Joitain ensiaputaitojakin minulla oli kiitos harrastusteni.
Ihan ventovieraalle teinille en minäkään lapsiani hoitoon antaisi, mutta tutulle ja luotettavalle kyllä.
siis ennenaikaan, olisinko hoitanut pariviikkoa. En nyt muista, olisiko mitään sattunut todennäköisesti ei.
Ensimmäiset kesätyöni olivat lastenhoitoa... kas, kun päiväkoti oli kesän kiinni, tätini ja miehensä olivat töissä ja minä olin koulusta vapaalla, niin ihan automaattisesti minulle tarjottiin lastenvahdin hommaa kesätyöksi. Taisin olla 14 v. ja silloin elettiin 1980-luvun alkupuolta :D
Pojat olivat ihan älyttömän vilkkaita ja tappelivat keskenään, mutta heistä on kasvanut fiksuja, aikuisia miehiä.
Voi kuule, monella 16-vuotiaalla (jopa nuoremmalla) on jo oma lapsi - yleensä pieni vauva.
14-vuotiaana aloin hoitaa 8kk pikkuvelipuoltani välistä ja 17-vuotiaana omaa vauvaa.
Miten se 26v tai 36v osaisi tehdä yhtään sen enempää tai vähempää kun se 16v jos ei ole kokemusta lapsista tai alan koulutusta?
käsissä on hoitolapsia kuollut kuin epäpätevien.